כיצד נוכל לשדרג את הפנסיה שלנו ?

  • צוות שקל
  • יולי 16, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
רבים מהחוסכים מאמינים שהגדלת הפנסיה תלוי אך ורק בגובה השכר או בהפקדות המעסיק. לעומת זאת, ישנם גורמים רבים נוספים בהם כן נוכל לשלוט אשר ישפיעו לחיוב....

מי מאתנו לא ישב מול סוכן הביטוח לפחות פעם בחיים מבלי להבין את מה שיוצא לו מהפה?

בעיקר שמענו את המילים ביטוח מנהלים, קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות ואם ממש ממש רצינו לנסות להבין בסוף הוסבר לנו כי סה"כ דואגים לעתיד שלנו.

האם אי פעם בדקנו האם אכן נעשה כל מה שניתן עבורנו?

האם יש לנו את הכלים להבין אם המוצרים שבחרנו לנו, מתאימים לנו?

האם מה שהתאים לנו בעת פתיחת המוצר עדיין מתאים?

אז מה עושים ? באיזה שלב כדאי לנו לבדוק את מצב התיק הפנסיוני שלנו ולמקסם את הפנסיה העתידית שלנו ?

השלבים שהכי חשובים לזכור

נתחיל מהשלב הראשון , כאשר אנחנו בוחרים את המוצרים הראשונים שלנו עלינו להתחשב במספר פרמטרים כמו : סוג המוצר, דמי הניהול, רמת הסיכון, יציבות מנהל ההשקעות, רמת שירות הלקוחות.

השלב השני, הוא לרוב בדיקה של יעילות המוצרים שלנו אל מול הצרכים שלנו, מה הכוונה? במידה והחוסך הינו רווק צעיר, אין סיבה להיות ברמת חשיפה למניות נמוכה שכן לכספים יש זמן ארוך עד לרגע בו ישמשו לפנסיה ולכן לאורך שנים ניתן לראות כי שוק ההון יודע להציג תשואה עודפת והבחירה ברמת חשיפה גבוהה למניות תהיה נכונה.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

את רמת החשיפה ניתן לשנות בכל רגע נתון וחשוב לוודא כי אכן אנו מבצעים את השינוי בהתאם לתנאי השוק ולצרכים המשתנים שלנו כחוסכים. יעילות המוצרים מגיעה לידי ביטוי גם בסוג הביטוחים שאנו מחזיקים ומשלמים פרמיה חודשית על מנת להגן על עצמנו ,חשוב לוודא כי אובדן כושר העבודה שלנו אכן תואם לשכר המובטח ואם השכר שלנו השתנה גם אובדן כושר העבודה צריך להשתנות בהתאם, חשוב שנזכור כי חברות הביטוח לא ישנו את הפרמיה החודשית ויתאמו לנו את הביטוחים בהתאם לשינויים אלו זאת צריכה להיות פעולה יזומה שלנו או של סוכן הביטוח המלווה אותנו.

ניקח את משה כהן לדוגמא

כמו בכל תחום בחיינו שמעגל החיים משתנה, גם המוצרים צריכים להשתנות קחו דוגמא קלאסית של חוסך שעובד בחברת היי טק .

במעגל החיים המוכר, ניקח לדוגמא את משה כהן שהוא בחור חביב, מהנדס מכונות שהחל את עבודתו בחברת היי טק גדולה כבר בגיל 25 לאחר סיום התואר הראשון.

בתחילת הדרך משה השתכר בשכר נאה של כ10,000 ₪ ובחר לנהל את כספי הפנסיה שלו בביטוח מנהלים עם אובדן כושר עבודה בכיסוי של 7,500 ₪ המעגן את המקצוע שלו ספציפית ולא כל מקצוע באשר הוא. עם השנים משה הכיר את בחירת ליבו והחליט להינשא לה, במקביל לחתונה המנהל של משה שאהב אותו כל כך הגדיל את שכרו בעוד כ20% , אך משה לעולם לא דאג לעדכן את אובדן כושר העבודה שלו ולכן אובדן כושר העבודה נשאר עדיין על 7,500 ₪.

כמו כל זוג צעיר משה ואשתו החליטו לגדול כמשפחה ונולד בנם הבכור, משה שהבין כי הדבר החשוב ביותר בעולם עבורו זקוק להגנה שלו בכל שלב בחיים, החליט להתקשר לסוכן הביטוח לספר לו על מקרה משמח והולדת בנו וביקש לבטח את חייו לפי צורך, שימו לב צורך ורצון אלו שני דברים שונים, לפעמים אנחנו שרוצים להגן את אהובינו בכל מחיר ורוצים לבטח את חיינו ולהבטיח את היציבות הכלכלית שלהם אבל חשוב שנזכור כי הפרמיות האלו משולמת לטובת מקרה שאיננו רוצים שיקרה ולכן חשוב בנושאי ביטוח לבדוק צורך אמיתי ולקבל החלטה שכלתנית ולא אמוציונלית.

ונחזור אל משה, שבחר לרכוש ביטוח חיים בסכום מכובד, וכבר באותו נשימה עשה יחד עם סוכן הביטוח שלו בדיקה על התיק הפנסיוני ובמהירות סוכן הביטוח קלט את הטעות של פערי אובדן כושר עבודה, הוא החתים את משה על כל הטפסים וכבר שינו את קרן ההשתלמות לטובת מנהל השקעות שמציג תשואות גבוהות יותר כי לא תמיד זה נכון לא לנייד את המוצרים השונים, קיימים פערים גדולים בין בתי ההשקעות השונים לאורך שנים. שם נוכל למצוא בולטת בעשור האחרון את ילין לפידות ובשנים האחרונות את אקסלנס ואלטשולר שחם.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

במרוצת השנים הבאות, משה הפך לאב גאה לעוד שני ילדים מקסימים, השכר של משה עלה וכך גם החסכונות בבנק. משה שהתחיל את התיק הפנסיוני שלו בגיל 25 , כבר בן 40 וכעת הוא שומע מחבר שבחר בקרן פנסיה על מנת לוודא כי חלילה במותו יקבלו השארים שלו קצבת אלמנה ושארים ותהה האם גם לו קיימת האופציה? אבל משה כזכור, יש לו רק ביטוח מנהלים.

מיד התקשר משה לסוכן הביטוח וזה הסביר לו מדוע כדאי לו ביטוח המנהלים, משה שהרגיש שחסר לו מידע החליט לעשות מעשה וניפגש עם סוכן מתחרה, הסוכן הסביר לו את היתרונות והחסרונות ובסוף הגיעו להחלטה לפצל את השכר בין קרן פנסיה וביטוח מנהלים שהלא קרן הפנסיה היא זאת שמחזיקה קצבת שארים. סוכן הביטוח החדש אמר לו משפט שהולך עם משה עד היום , " אני אעשה בירור צרכים ואעמוד בקשר אחת לשנה, אבל אם משהו משתנה באופן מהותי אצלך אנא עדכן אותי, הנושאים האלו הם לא משחק וזהו חטא להתעלם מהם, כי את ההשלכות אתה תפגוש בגיל פרישה"

הגדלת הפנסיה היא קודם כל בידיים שלנו

אז על מנת שאנחנו כחוסכים לא נפגוש את הטעויות שמשה כמעט עשה, חשוב לבדוק את התיק הפנסיוני אחת לתקופה, למצוא מתכנן פיננסי אמין ולבנות אתו מערכת יחסים לאורך שנים לטווח הארוך.

חשוב לזכור כי שינוי קטן בכל פרמטרים כמו שינוי מסלול, הורדת דמי ניהול או אפילו שינוי כיסוי ביטוחי יכולים להגדיל או להקטין את הפנסיה בעשרות אחוזים.

גם בשנת הפרישה השינוי בתכנון הפרישה קריטי ויכול לחסוך מאות אלפי שקלים בתכנון נכון ומיסוי מותאם.

"אין הביישן למד" נאמר בעבר ונכון גם במקרה הזה, אנחנו החוסכים צריכים ללמוד לא להתבייש, לשאול, להבין, לחשב ולבדוק את התחרות. חשוב שנזכור שאנחנו הם הלקוחות! .

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.