בריאים וחסכוניים : 7 טיפים לחיים בריאים נכונים כלכלית

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
כולנו רוצים לחיות בריא , אין שאלה בכלל! אך משום מה, לאורח חיים בריא הצטרפה דעה רווחת שהיא יקרה. אנחנו כאן לתת לכם מספר טיפים שיאפשרו לכם לשדרג את אורח החיים מבלי לשבור את החיסכון

הגוף והנפש הם צמד שאי אפשר לנתק, את זה אנחנו כבר יודעים כמו מנטרה. אבל מה עושים כדי לקדש את הגוף שלנו בלי להוציא הון עתק? איך עושים את כל זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל.

חדרי-כושר – בריא, אבל חסכוני?

השפע של החוגים, המוסיקה האנרגטית, המלתחות המפנקות – כל אלו גורמים לנו להיכנס לקצב  של  הספורט ולהעלות דופק, אפילו בלי שהתחלנו לעלות על ההליכון. אבל לרוב, חדרי-כושר נחשבים כמותרות.

אז זהו, שבשנים האחרונות חל  מפנה חשוב בעולם זה. באזורי-מגורים רבים צצו מיזמים של חדרי-כושר במחירים נגישים לכל. המטרה היא להציע שירותי ספורט בתחום עיקרי, ולא  להתפזר לשלל ענפי הספורט.

לכן, חפשו בגוגל את מכון-הכושר הלואו קוסט הקרוב לביתכם וגלו שאפשר להירשם כמנויים בלי לאבד את המשכורת. והכי חשוב – אם אתם כבר רשומים לחדר-כושר אחר, וכבר יותר מחודש לא ביקרתם בו, קודם כל מיחקו את המנוי. הגיע הזמן לשלם על הספורט שאתם באמת עושים.

אימון אישי בזול

מה לגבי אותם האנשים שחדרי-הכושר דווקא מורידים את טיפת המוטיבציה היחידה שהייתה להם לספורט? אם אתם מהזן הזה,  אל דאגה. יש עוד הרבה דרכים אחרות להיכנס לכושר.

האופציה האידיאלית למי שמרגיש צורך ליחס אישי, להכוונה ספציפית ולאדם אחד להתחייב אליו – היא  אימון אישי. אבל כמובן, זוהי האופצייה היקרה ביותר: כ-150-200 ש״ח לסשן. הפתרון הכלכלי הוא להירשם לאימון אישי, יחד עם קבוצה. תוכלו לבחור בעצמכם כמה חברים ולארגן קבוצה שכזו.

לפעמים המאמנים אפילו מציעים  את האופציה בעצמם ומארגנים את הקבוצות. כך,  תוכלו לערוך את אותו השיעור בשליש או במחצית המחיר. שווה, כיף והכי חשוב – אישי.

משחקים, קבוצות וכדור

פעם, אי  אז בילדות, הייתם נוהגים לקבוע עם החבר'ה בשכונה כדי לשחק כדורגל, כדורסל, ולרוץ יחד מסביב לפארק. לאן נעלמו הימים ההם? זו ללא ספק אופציית הספורט הטובה ביותר.

ראשית, אתם מחויבים לפעילות הספורט שבחרתם גם ברמה החברתית. עם כל הכבוד למוטיבציה הפרטית, ידוע שמחויבות לאחר היא דומיננטית יותר ומכרעת על בחירותינו. כך ייתכן שאתם תרגישו ״לא נעים״ להבריז לחברים שקבעתם איתם להתאמן יחד, ולכן תוכלו לדרבן זה את זה שלא להזניח את הספורט.

כשמתאמנים יחד, שוכחים בקלות שאתם מבצעים  ״מטלה״  שאתם חייבים  לעשות, והספורט הופך לפעילות מהנה, של זמן איכות עם חברים. שנית, זו בהחלט האפשרות הזולה והמשתלמת.

שחייה ורכיבת אפניים

הן השחייה והן רכיבת האופניים הפכו בשנים האחרונות לתחביב ספורטיבי שהוא בגדר לייף-סטייל שלם. בריכות קאנטרי משוכללות, ציוד רכיבה יקר ועוד ועוד – דורשים מכם להוציא לא מעט על פעילות בסיסית למדי. זכרו שכדי להיות שחיינים כל שתצטרכו הם המים.

בחרו את הקאנטרי בעיר מגוריכם הזול ביותר, ולא היוקרתי ביותר. אם אתם נמנים על אנשי החוף – שיקלו לשחות בים. אתם תגלו שאנשים רבים עושים זאת. לגבי הרכיבה – קחו את האופניים הפשוטים ביותר, אל תחכו שיהיה בידכם את הציוד המדוקדק והתחילו לפדל.

יוגה

יוגה הפכה בעשור האחרון לענף ספורט של ממש. כולם מבינים שלא מדובר רק בנשימות והרפיה, אלא בזיעה ודופק גבוה. אבל שיעורי הסטודיו הם דבר יקר. לכן, מצאו מורה ב״יוטיוב״ שיוכל להתאים לכם. התחילו בלמידה ביתית עם המחשב ותוכלו גם להנות מהעולם העשיר של היוגה, וגם לחסוך כסף משמעותי.

אפליקציות

אינסוף אפליקציות מוצעות לכם בחינם במטרה להיטיב עם הבריאות שלכם. שילוב של הדרכות על תזונה נבונה ועל פעילות ספורט יכול להופיע ברבות מהן. בחרו אפליקציה שכזו ובנו תכנית תזונה וספורט שתתאים בצורה ריאלית  לחיים שלכם.

איך בוחרים?

אם אתם מיואשים מעולם הספורט ונמאס לכם לעבור משיעור  זומבה לספינינג ולהרגיש שעמום, כנראה התפזרתם מעט. נסו להיזכר בפעילות ספורטיבית  אחת שאהבתם פעם, בנעורים. ריקוד, שחייה, רכיבה, יוגה – בחרו פעילות אחת והתמידו בה, ורק בה.

עדיף שתבצעו פעילות ספורטיבית פעם אחת בשבוע בתחום שאתם אוהבים מאשר שתתייאשו ותרגישו שספורט זה לא בשבילכם. כל אחד אוהב להזיז את הגוף קצת, באוויר הפתוח, או בבית במזגן. לכל אחת ואחד מכם הפעילות תגרום לכם להרגיש טוב יותר. לכן, התאמצו בפעם האחרונה ותגלו מהי הפעילות שלכם.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.