ההנפקה של אלטשולר שחם , האם זה אכן משפיע עלינו כמשקיעים?

ההנפקה של בית ההשקעות אלטשולר שחם עוררה באזז תקשורתי גדולה, אך משקיעים רבים עדיין לא יודעים כיצד להתמודד ולנצל את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר.
אלטשולר שחם הנפקה גמל
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אין מי שלא שמע בשנים האחרונות את השם אלטשולר שחם , השם מקושר באופן חד משמעי לטובת הצלחה בניהול השקעות, הובלה בתשואות ויציבות גבוהה בקרב מנהלי ההשקעות והניהול השוטף. אלטשולר שחם אחד מבתי ההשקעות הגדולים , מחזיק כיום את חברת הגמל הגדולה ביותר מבחינת שווי נכסים.

בנוסף מנהלים אלטשולר שחם מחלקות של ניהול השקעות בתיקים מנוהלים, השקעות אלטרנטיביות בפרופרטיז , בנפיט המרה , ומשמשים כנאמנים למספר חברות השקעה שונות. מדובר בגוף מוסדי ותיק שמחזיק את התשואות הגבוהות ביותר במוצרי דגל כמו קרנות השתלמות , קופות גמל , תיקון 190 , גמל להשקעה וקרנות פנסיה בשנה האחרונה, 3 ו5 שנים בממוצע.

אלטשולר שחם הנפקה

בשנת 2019 החליטו באלטשולר שחם לצאת להנפקה עבור חברת הגמל ולאפשר לציבור הרחב של המשקיעים להביע אמון בחברה לא רק דרך ניהול ההשקעות בחברה , אלא קניה של מניית החברה.

ההנפקה הצליחה מעבר לציפיות ובין המשקיעים היה ניתן לראות אפילו את המתחרים מהמרים על הסוס המנצח בשם אלטשולר שחם. שמות מוכרים כמו מיטב דש, פסגות , אלומות , הפניקס הכשרה הראל ואיילון הצביעו ברגליים ונתנו אשרור סופי להצלחה של אלטשולר שחם. ההנפקה הראשונית מעל 150,000,000 מיליון ₪ והביקוש העלה את שווי המניה של אלטשולר שחם ביום המסחר הראשון כבר ב28% .

רבים מאיתנו מחפשים דרכים להשקיע , מניות יציבות או לחילופין את הטרנד הבא בעולם ההשקעות על מנת לייצר תשואה עודפת, אין ספק שהשקעה בהנפקה של אלטשולר שחם היא בהחלט אופציה אטרקטיבית ומעניינית לתיק ההשקעות הפרטי שלכם.

רבים מהמשקיעים נוטים לבלבל ולחשוב את ההשקעה הישירה במנייה של אלטשולר שחם ככפילות להשקעות שאלטשולר שחם מנהל , אך אין חפיפה בין הדברים ולכן השקעה כזו יכולה בהחלט לקרות במקביל.

האם ההנפקה של אלטשולר שחם תפגע במשקיעים שלה?

השאלה הגדולה ששאלו המשקיעים שבחרו לתת לאלטשולר שחם לנהל את כספם בצינורות השונים היא האם יש סיכוי שהם יפגעו כתוצאה מהחלטה זו? התשובה היא קלה וברורה! לא, אין סיבה שמשקיעים יפגעו, הרי כספי החברה שנקראים נוסטרו אינם קשורים לכספי המשקיעים ( בעבר היו בעיות עם חברות כמו פסגות בכספי הנוסטרו שלהם ומאז הרשות לניירות ערך שמה דגש כבד בנושא הרגולציה) .

אז במה כן ההנפקה יכולה לגעת? במשקיעים הישירים של אלטשולר שחם במוצרים שונים שהיא מציעה בניהולה. מבחינת תשואה אין כל השפעה להנפקה עבור המשקיעים הישירים של אלטשולר שחם , ההנפקה קשורה בפועל אך ורק למבנה החברה , המאזנים וההנהלה אך אין שום קשר ישיר או עקיף בין ההנפקה לבין שגרת העבודה והניהול המתקיים.

בפועל ניתן לראות כי גם לאחר ההנפקה , ההנהלה הבכירה לא השתנה , מנהלי ההשקעות נותרו במקומם ואין תזוזות שמשפיעות על החברה עצמה. כפינוק ניתן אף להבחין כי לאחר ההנפקה אלטשולר המשיכה להוביל את תשואות במוצרי הדגל ואף הרחיבה את מעגל ההשקעות בעסקאות פרופרטיז.

מה ניתן לעשות עם ההנפקה של אלטשולר שחם?

אלטשולר הציגה ברבעון האחרון של שנת 2019 נתוני רווח גבוהים , בפועל הרווח הנקי שהוצג בתקופה של חצי שנה ראשונה ב2019 רווח צפוי שנתי. ניתן לצפות שאם אלטשולר שחם תמשיך להציג דוחות ומאזנים חיובים כאלו המניה תמשיך לעלות .

חשוב להבין כי כל השקעה של מניה או אג"ח דורשת מעקב צמוד, השגחה צמודה וניתוח מעמיק באם להשאיר את ההשקעה או למכור אותה. לכן אם בחרתם לבצע השקעה או כבר רכשתם את המניה , בדקו שהיא אכן מתאימה לתיק ההשקעות שלכם , כמובן שימו לב למחיר הרכישה שלכם, ובדקו טווח השקעה על מנת כיצד להתנהל עם ההשקעה לטווח ארוך.

נכון לסוף נוב' 2019 המניה הציגה תשואה חיובית של כ70% מתחילת 2019, אכן מניה בולטת ומעניינית.

אם אתם לא לקוחות אלטשולר שחם בשום אחד מהמוצרים הרבים שהיא מציעה היום להשקעה , אל תהססו וחפשו דרך לשלב את אלטשולר שחם בתיק הנכסים. מדובר על בית השקעות מהמוביל מהענף ולכן זה לא נתון לספק, אלטשולר שחם בהכרח צריך להיות חלק מהפאזל של תיק הנכסים הכללי שלכם, והוא בהחלט מנהל השקעות שראוי להיות מהותי בכך החלוקה הכללית.

נשמח לשבת יחד לפגישה היכרות וניתוח התיק ונדאג לשלב את אלטשולר שחם על כל חוזקותיו בתיק הקיים .

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני אך לעת פרישה, מעבירים א...
46.19% תשואה.מתקדמים לקופת גמל מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.