עדכון תנאי ביטוח אובדן כושר עבודה

נכון להיום, ניתן לרכוש ביטוח אובדן כושר עבודה רק בצמוד לקרן פנסיה פעילה. לכן מומלץ שלא לבצע שינויים בכיסוי שברשותכם ללא איש מקצוע.

כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה מומלצות
נכות מתאונה

ביטוח אובדן כושר עבודה

טופ לעתיד שחרור

ביטוח אובדן כושר עבודה

חושן

ביטוח אובדן כושר עבודה

בלוג ביטוח אובדן כושר עבודה

ביטוח אובדן כושר עבודה – מבוא למתחילים

חושבים שאתם זקוקים לביטוח אובדן כושר עבודה ולא בטוחים? , מפקידים לקרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל ולא בטוחים האם מכוסים מכל צרה שלא תבוא? כתבנו בדיוק עבורכם מבוא לאובדן כושר עבודה.
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח אובדן כושר עבודה

יש מגוון רחב של עבודות בעולמנו, מסוגים שונים ומשונים. עבודות פיזיות ולא-פיזיות, כאלו שכוללות נסיעות רבות ועבודות משרדיות, עבודות מהנות ועבודות מאוסות…. ויש גם נסיבות בחיינו שכתוצאה מהן (לא עלינו) אדם יכול לאבד את היכולת שלו לבצע את עבודתו כראוי או בכלל – בין אם מסיבה של אי מסוגלות פיזית לבצע את העבודה, ובין אם כתוצאה מסכנה לפגיעה רפואית אם ימשיך לעסוק במשלח ידו. אז מה עושים כשאנו מאבדים את היכולת לפרנס את עצמנו ומשפחתנו?

על פי חוק, קרנות הפנסיה בישראל חייבות לכלול ביטוח אובדן כושר עבודה. בנוסף להן, חברות ביטוח פרטיות מציעות גם הן ביטוחים דומים. ביטוחים אלו מוצעים כחלק מביטוח מנהלים או בצורה עצמאית, ומכסים מקרים שאינם מכוסים ע"י קרנות הפנסיה.

אז מה זה בדיוק אובדן כושר עבודה?

אז כמו שאמרנו, לא נשאר צעירים ובריאים לנצח. יכולים לקרות בחיינו מקרים מצערים שאנו לא אוהבים לחשוב עליהם, אך למען משפחותינו – עלינו לקחת אותם בחשבון.

האם כנר מקצועי שנפגע באצבעותיו וכבר לא מסוגל לנגן כמו בעבר נחשב כמי שאיבד את כושר עבודתו? באופן כללי, כאשר מדברים על אובדן כושר עבודה, מדברים על שלושה מקרים נבדלים:

  • אובדן היכולת של אדם להתפרנס ממשלח ידו עד לקרות מקרה הביטוח.
  • אובדן היכולת של אדם להתפרנס מכל עבודה הקשורה להשכלתו המקצועית, לניסיונו, או לתחומי התמחותו.
  • אובדן היכולת להתפרנס מכל עבודה שהיא, לרוב כתוצאה ממצב רפואי חמור.

ביטוחי אובדן כושר עבודה שונים מתייחסים להגדרות שונות של המונח איבוד כושר עבודה. כאשר מתלבטים האם לרכוש פוליסת ביטוח מהסוג הנ"ל, יש להבחין בדיוק איזה סוג של אובדן כושר עבודה מצוין בפוליסה. כמובן, שמחיר הביטוח תלוי גם בהגדרות השונות – פוליסת ביטוח המתייחסת לאובדן היכולת להתפרנס מכל עבודה שהיא, ככל הנראה תהיה היקרה ביותר מבין האופציות השונות.

פרט לכך, גם למקצועו של האדם יש השפעה גדולה על גובה הפרמיה שתוצע לו. כאשר אדם עובד במקצועות הנחשבים מסוכנים יחסית לבריאותו הנפשית והפיזית של העוסק בהן, או להמשך יכולתו להמשיך ולעסוק באותו מקצוע, ככל הנראה הפרמיה שהוא ישלם תהיה גבוהה מהממוצע.

טיפ! אם בוחרים לרכוש פוליסה המתבססת על אובדן היכולת להתפרנס ממשלח היד הנוכחי, יש להגדיר בצורה מפורטת ומדויקת את משלח היד. לעיתים קרובות, הגדרת "משלח היד הנוכחי" לא תהיה זהה בינכם ובין חברת הביטוח, שתעדיף הגדרה רחבה ככל שניתן – פנייתו של הכנר המסכן עלולה להידחות מפני שהוא עדיין מסוגל לנגן בתוף… כאשר אתם מגדירים את משלח ידכם לחברת הביטוח, הקדישו מחשבה למשלחי היד השונים שעלולים להיכנס לאותה הגדרה.

למי מתאים ביטוח אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה מתאים לכל מי שעובד בעבודה פיזית ו\או מסוכנת, אך לא רק להם. גם בעבודות משרדיות קורים מקרים מצערים, שכתוצאה מהם, כושר העבודה של אדם מושבת לתקופה בלתי מבוטלת, ולפעמים, לא עלינו, לצמיתות.

אחד הדברים שמייחדים ביטוח אובדן כושר עבודה בהשוואה לסוגי ביטוח נפוצים אחרים, היא ההתאמה של גובה הפיצויים למשכורת המבוטח. בדרך כלל, שיעור הפיצויים הוא 75% מהמשכורת המקורית של המבוטח לפני קרות מקרה הביטוח. כך שאם אתם מעוניינים לשמור על רמת חייכם היחסית גם לאחר אובדן פרנסתכם, ביטוח אובדן כושר עבודה יכול להיות הפתרון בשבילכם.

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק