כל מה שחשוב לדעת

אל תחמיצו עדכונים מאיתנו
הרשמו וקבלו מאיתנו ניוזלטר משובח מעת לעת
פוליסות ביטוח דירה מומלצות
עד הגג

ביטוח דירה

Cyber Assist

ביטוח דירה

אדירה זהב

ביטוח דירה

מידע נוסף על ביטוח דירה
לא נמצאו עמודים נוספים
בלוג ביטוח דירה

ביטוח דירה שכורה – לא משכירים יותר דירה בלעדיו

ביטוח דירה שכורה הפך פופולארי עם השנים ככל שערך הדירות עלה, הריהוט הכלול, והאחראיות שמוטלת על הצד המשכיר. גלו מה חשוב לדעת על ביטוח דירה שכורה ?
צוות ביטוח

צוות ביטוח

ביטוח דירה שכורה

ביטוח דירה שכורה מאפשר לשוכר של הדירה להגן על עצמו מפני נזקים עתידיים במהלך השכירות, ישנם הבדלים בין ביטוח דירה כאשר מדובר בשוכר לבין ביטוח דירה כאשר מדובר במשכיר של הנכס, ננסה להסביר את ההבדלים הללו ובפרט להאיר את הנושאים שחשוב יותר לשים עליהם דגש בזמן בחירת הביטוח.

חשיבותו של ביטוח דירה שכורה

שוכר הדירה לרוב מעוניין לרכוש ביטוח תכולה שכן רוב המוצרים בבית, אם לא כולם שייכים לו, לכן במקרה של פריצה לבית רק לו יש אינטרס לבטח את הבית.

בנוסף וכאן מדובר בנקודה שהרבה פעמים השוכרים מתעלמים ממנה, הנכס עובר לידם לתקופה זמנית בלבד ובחלק גדול מחוזי השכירות בישראל הם מוגדרים כאחראיים לדירה, מבחינת מצבה הפיזי. המשמעות היא שכל נזק שייגרם לדירה, גם אם נגרם על ידי אדם אחר וגם אם נעשה בצורה לא מכוונת יכול להביא לעלויות כספיות משמעותיות לשוכר.

לאור זאת יש מספר לא מבוטל של שוכרים שמעדיפים לרכוש ביטוח דירה, לדירה המושכרת שלהם, נדגיש כי בחלק גדול מהמקרים חוזה השכירות מפרט מי אחראי לאיזה חלק כאשר לרוב, האחריות לנושא הצנרת, החשמל ותשתיות בסיסיות אחרות של הבית נותרות תחת אחריותו של המשכיר.

בנוסף, שוכרים רבים רוכשים ביטוח צד ג' לדירה שבבעלותם, הביטוח שומר על השוכרים מפני מקרים של פגיעה בבעל מקצוע שהגיע לדירה או פציעה של אורח וגם אם נזק כלשהו בדירה גרם לפגיעה בדירות של השכנים.

שיבוב הדירה

פעמים רבות השוכר נכנס כבר לדירה מבוטחת, לכן במעמד החתימה על הסכם השכירות חשוב להכניס סעיף שיבוב לחוזה, סעיף זה למעשה מבטיח שגם השוכר יבוטח על ידי הביטוח ובעקבותיו המשכיר יכניס את שמו של השוכר לפוליסת הביטוח.

הנושא חשוב במיוחד לאור העובדה שברוב פוליסות הביטוח של דירות שכורות ישנו סעיף שמאפשר לחברת הביטוח לתבוע מהדיירים את הכסף שהם יצטרכו לשלם לבעלי הדירה ולכן ללא סעיף זה השוכרים יהיו חשופים לתביעות כספיות כבדות במקרה של נזק כלשהו שייגרם לדירה.

ביטוח דירה למשכיר

כאשר מדובר בדירה מושכרת גם למשכיר יש אינטרס מובהק לבטח את הדירה שלו, הוא מעביר לידי אדם אחר נכס ששוויו יכול להגיע למיליוני שקלים. לכן, במהלך תקופת השכירות הוא איננו אחראי למתרחש בנכס ויכולות להיווצר בו בעיות ותקלות, לכן כדי להגן על עצמו מנזקים עתידיים שיכולים להיגרם לדירה, בעיקר בתחום התשתיות הצעד החכם הוא לרכוש פוליסת ביטוח מבנה.

ביטוח מבנה יגן על המשכיר במקרה של נזקים לדירה, במיוחד באזורים המוגדרים תחת אחריותו של המשכיר ברוב חוזי השכירות כפי שצוינו לעיל, התיקונים הללו יכולים להיות יקרים מאוד ולכן ביטוח של הדירה מפני אותם נזקים פוטנציאלים יכול לחסוך סכומי כסף גבוהים במיוחד.

בנוסף, חלק מבעלי הדירות משכירים את הדירות מרוהטות, עם מטבח מאובזר סלון, ומוצרי היגיינה, המוצרים הללו יחזרו לרשות המשכיר בתום תקופת השכירות ולכן יש לו אינטרס ברור לשמור על המוצרים הללו, במקרה כזה בעל הדירה צריך לרכוש ביטוח תכולה מקיף שישפה אותו למול כל נזק עתידי.

איך לבחור איזה ביטוחים לעשות

אם עדיין אין לכם ביטוח לדירה, בין אם אתם שוכרים ובין אם אתם משכירים חשוב לבחון את הנושא לעומק ולבטח את עצמכם, נזקים בנכסי נדל"ן יכולים להיות גבוהים במיוחד וכדאי להימנע מהם.

לפני שאתם רצים לבטח את הדירה בכל הביטוחים האפשריים חשוב מאוד לבחון את חוזה השכירות, להבין איזה תחומי אחריות מוטלים עליכם ולמה אחראי הצד השני, רק לאחר בחינה מעמיקה של התחומים להם אתם אחראיים כדאי לגשת לחברות הביטוח כדי לקבל לבטח את הבית.  

אהבתם? שתפו עם חברים
צוות ביטוח

צוות ביטוח

צוות הכותבים של אתר ביטוח מורכב מאנשי מקצוע בעלי רישיון ממשרד האוצר לעסוק בתחום או אנשי מקצוע אשר שואפים להנגיש את המידע לקהל הרחב. אנחנו צמאים לידע ונשמח לשמוע ממכם על נושאים או תחומים נוספים שתרצו שנכתוב עליהם.

זה לא מכובד להעתיק