ביטוח סיעודיייתכן שמגיע לכם פיצוי

fnx2
ayalon2
aig2
מנורה
ליברה
כלל

ביטוח סיעודיכיסוי פיננסי למקרה חירום

ביטוח סיעודי נחשב לאחד הביטוחים החשובים ביותר מבין כלל הביטוחים המוצעים כיום בשוק. העלייה בתוחלת החיים הביאה לכך שאנשים רבים מגיעים לגילאים מתקדמים מאוד, אמנם חלק מהאנשים מגיעים לגיל זה במצב בריאותי בעייתי וחלק אף מגיעים למצב סיעודי בו הם זקוקים לסיוע בביצוע משימות בסיסיות.

יחד עם זאת, יש גם מספר לא קטן של מקרים בהם אנשים צעירים מגיעים למצב סיעוד, למשל בעקבות מחלה קשה, תאונת דרכים או אסון אחר. ביטוח סיעודי יכול לסייע מאוד בכל הקשור לשמירה על איכות החיים ועל המשך תפקוד ברמה גבוהה ביום יום.

מה זה ביטוח סיעודי?סוגי הכיסויים הכלולים

ביטוח סיעודי מורכב מכמה סוגים שונים של ביטוח. כיום, הביטוח הנפוץ ביותר נעשה באמצעות קופות החולים, אשר חייבות על פי חוק להציע למבוטחים שלהן את אותו מוצר ביטוחי ובאותו מחיר.

הביטוח של קופות החולים נחשב לטוב יחסית וגם המחיר שלו נמוך, בטח ביחס לעלות הביטוח בקרב חברות הביטוח הפרטיות. אמנם לא מדובר במוצר מושלם שכן הוא מוגבל לחמש שנים. כלומר אם לאחר חמש שנים תישארו במצב סיעודי תשלומי הביטוח ייפסקו.

יתרון אחר של קופות החולים על פני חברות הביטוח הוא ששיעורי אישור תשלום הביטוח של חברות הביטוח  למבוטחים שבוטחו באמצעות קופות החולים גבוהה בהרבה, לאור העובדה שקופת החולים מחזיקה בכוח רב אל מול חברת הביטוח.

פרט לביטוח של קופות החולים, עדיין קיימים מוצרי ביטוח פרטיים, מטרתם בעיקר לכלול יותר טיפולים במסגרת הביטוח ולהגדיל את התקופה שבה המבוטח יקבל קצבה חודשית. הביטוח הסיעודי הפרטי למעשה משלים את הביטוח הסיעודי של קופות החולים ומהווה הרחבה, לכן אנשים רבים בוחרים שלא לבטח את עצמם בביטוח סיעודי מעבר לביטוח של קופת החולים.

במסגרת הביטוח הסיעודי המבוטח יקבל קצבה חודשית לאורך שנים, הקצבה מיועדת לתשלום עבור הטיפולים להם יזדקק במהלך התקופה.

מי צריך ביטוח סיעודילמי זה מתאים במיוחד?

הסיכוי להידרדרות למצב סיעודי עולה באופן טבעי ככל שמתבגרים, כך שהצורך בביטוח מסוג זה עולה עם הגיל. אולם, גם אנשים צעירים יכולים לבטח את עצמם, מצד אחד אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד, יכול להיות שאסון כזה או אחר יוביל גם אדם צעיר למצב סיעודי, מצד שני מדובר בביטוח זול מאוד כאשר מדובר במבוטח צעיר ובריא ולכן הוא משתלם באופן יחסי.

כמה עולה ביטוח סיעודיהאם הפרמייה משמעותית?

כל קופות החולים מציעות את אותו מוצר ביטוחי והן חייבות על פי חוק להציע את הביטוח במחיר מקסימום מפוקח כך שמחירי הביטוח דומים מאוד בקרב הקופות השונות.

מבוטח בן 30 למשל יצטרך לשלם פחות מ-15 שקלים בחודש עבור שנת הביטוח הראשונה, לעומתו מבוטח בן 65 יצטרך לשלם סכום של כ-140 שקלים בחודש. כאשר קטין שצורף לביטוח על ידי הוריו מקבל את הביטוח בחינם עד לגיל 18.

כמו כן, בביטוח הסיעודי של קופות החולים אין תקופת אכשרה, כלומר מהרגע שמצטרפים לביטוח יש זכאות לקבלת הפיצוי הכספי הקבוע בפוליסת הביטוח.

לעומת קופות החולים, יש הבדלים ניכרים במחירי הביטוח בין חברות הביטוח הפרטיות, החברות מציעות מוצרים שונים במחירים שונים. לרוב נשים ישלמו יותר מגברים עבור הביטוח הסיעודי לאור העובדה שאורך החיים שלהן ארוך יותר.

התעריפים של חברות הביטוח גבוהים בהרבה ביחס למחירים של קופות החולים, אותו גבר בן 30 יצטרך לשלם כ-60 שקלים בחודש עבור פוליסת הביטוח לעומת פחות מ-20 שקלים עבור הביטוח בקופת החולים.

תנאים לזכאות לביטוח סיעודימה נחשב סיעודי?

לפי קביעת המדינה אדם ייחשב לסיעודי אם הוא אינו מסוגל לבצע פעולות בסיסיות ויום יומיות באופן עצמאי, כמו כן, גם אנשים עם בעיות נפשיות יכולים להיחשב לסיעודיים במקרים מסוימים, למשל חולי אלצהיימר נחשבים לסיעודיים.

הנתונים מראים שככל שמתבגרים ומזקנים הסיכוי להפוך לסיעודיים הולך ועולה, בעוד שרק אחוז אחד מבין בני ה-60 נחשבים לסיעודיים, קרוב ל-20 אחוז מבין בני ה-80 נחשבים לכאלה. כיום רוב חברות הביטוח וקופות החולים עושות שימוש במבחן ADL כדי לקבוע האם אדם נחשב לסיעודי והאם מגיעה לו קצבת הביטוח שנקבעה בפוליסה.

מסמכים רלוונטים לתביעת ביטוח סיעודיבהתאם לחברת הביטוח

זה לא מכובד להעתיק