איך יודעים בכמה למכור רכב משומש?

  • צוות שקל
  • פברואר 8, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בין אם אתם מוכרים את הרכב על מנת לשמש להוצאה אחרת או לשדרג לרכב חדש, חשוב שתדאגו בכמה למכור את הרכב שלכם על מנת להשיג את הסכום המקסימלי

מכוניות יד שנייה הפכו למוצר מבוקש מאוד. אנשים רבים מעדיפים למכור את הרכב למטרת שדרוג, עוד לפני שצבר בלאי רב. גם מצד הקונים יש ביקוש רב, רבים מבינים שמדובר בקניה של מוצר אמין. הבעייה העיקרית בשוק החדש היא היעדר התמחור הזמין. אנחנו כאן לעזור לכם לקבל את מירב הכלים המאפשרים תמחור מדויק ביחס לשוק.

האם ישנו מחירון מוגדר לרכבים משומשים?

אכן ישנם מחירונים שכאלו. הבעייה היא שמספר המחירונים המפורסמים הוא גבוה מדיי, ובנוסף הם אינם מסונכרנים זה לזה. כך מתגלים הבדלים משמעותיים בין המחירים שאינם מאפשרים הסתמכות של ממש על אף אחד מהם.

אילו קטגוריות קובעות את מחיר הרכב המשומש?

ישנם מדדים שונים ומגוונים שמגדירים את המחיר. ריכזנו מספר פרמטרים משמעותיים במיוחד, שעליכם לשקלל ולחשב כאשר אתם מעוניינים לתמחר את הרכב:

  1. תאריך עליית הרכב לכביש: עליכם לציין את התאריך המדוייק, כולל חודש ושנה, שבו הרכב עלה לראשונה על הכביש.
  2. קילומטראז׳: שווי הרכב תלוי ביחס שבין השנה של הרכב, תאריך עלייתו לכביש לראשונה, וכמות הק״מ שהרכב נסע בה.
  3. ביקוש הרכב בשוק: מומלץ לבדוק מה מידת הסחירות של הרכב בשוק, בהתאם לפופולריות של הדגם: לרבות צבעו (צבעים כמו לבן, שחור וכסף מבוקשים יותר לעומת צבעים אחרים. אבל גם זה בערבון מוגבל), מותג הרכב והדגם הספציפי. 
  4. בעלויות קודמות – מספר וסוג: רכב יד שנייה יהיה פופולרי יותר מרכב שנמכר יד שלישית ומעלה. כמו כן, בעלויות קודמות שהן בידי חברות השכרה של רכבים יחשבו פופולריות פחות לעומת בעלויות פרטיות.
  5. תיקונים וטסטים: ככל שמועד הטסט הבא רחוק יותר, כך הרכב יהיה מבוקש יותר.
  6. בדיקת רכב: כדאי שתתמחרו את הרכב לאור תוצאות הבדיקה האחרונות שקיבלתם. מומלץ אף יותר לצרף את התוצאות הללו בעת המכירה. זכרו שתוצאות ממוסד רשמי של בדיקה של משרד התחבורה יחשבו מהימנות יותר, וכך תוכלו להעלות את התמחור. במידה ואינכם יודעים להמיר את התוצאות לסכום קונקרטי במחיר – תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שמבינים ברכב.
  7. היצע בשוק: דגמים מסוימים קיימים בשוק בהיצע גבוה במיוחד, במיוחד אלו שמשווקים ומקודמים על ידי חברות ליסינג. דגמים שכאלו יצטרכו לקבל תמחור נמוך יותר.

איך להתחיל לשקלל את הפרמטרים ואת התמחור?

השלב הבסיסי ביותר הוא להכיר את הדגם של הרכב על המפרט הטכני המלא שלו. חקרו את הנושא לעומקו: הבינו לפי הפרמטרים שציינו לעיל מהו סוג הרכב שלכם, מה מצבו, מה הוותק שלו, ומה עמדתו בשוק ובחברות הליסינג. ככל שתדעו מידע רב יותר  – יהיה קל יותר לתמחר בצורה מדויקת את הרכב.

השלב השני – איך לפרסם את הרכב בצורה יעילה?

השלב השני, לאחר שקיבלתם את המידע הרב ככל שניתן לגבי הרכב, הוא פרסום ושיווק בצורה יעילה. ישנן מספר דרכים לפרסום:

  1. מודעות אינטרנט: במודעות אלו כדאי שתפרטו נתונים של הרכב כמו מספר בעלויות, קילומטראז׳ (אמיתי – הקונים מבחינים בכל סטייה מהעובדות), צבע ותוספות מיוחדות אחרות. ככל שתפרטו יותר, המידע ייראה אמין יותר וימשוך את הקונים, מתוך אמונה  שאתם מוכרים שניתן לסמוך עליהם. בנוסף, צרפו תמונות של הרכב בצורה איכותית, שמציגה אותו במספר זוויות.
  2. מודעה על הרכב: תופתעו לגלות עד כמה מדובר בפלטפורמה יעילה. הרכב הוא הפרסומת הטובה ביותר של עצמו. הוסיפו שלט בדף מדפסת רגיל, עם כיתוב באותיות גדולות מספיק – במטרה שהשלט יראה ממרחק. הוסיפו כותרת ״למכירה״, לצד מספר טלפון, ושנת הרכב. תוכלו להוסיף גם מחיר.

מה הדרך הטובה לערוך משא ומתן עם קונה פוטנציאלי?

אנחנו ממליצים לכם לקבוע פגישה עם הקונה, שיגיע לבחון את הרכב מקרוב, ורק לאחר מכן להציע מחיר סופי. לא כדאי לחרוץ גורלות מראש בנוגע למחיר, משום שכך או כך הקונה ינסה להשיג מחיר נמוך יותר מהצעתכם. בנוסף, קביעת הפגישה תעיד עבורכם שמדובר בקונה רציני, ולא תטרחו לנהל שיחות מיותרות עם קונים שאינם רלוונטיים.

השלב הסופי – פגישה

בפגישה היו מוכרים מסבירי פנים וסימפטיים. הציגו תעודות ותוצאות בדיקות וכמובן – הקפידו להראות את הרכב כשהוא נקי. אל תהססו לאפשר לקונה לבצע נסיעת מבחן קצרה, אחרי שבדקתם שיש לו רישיון ושלכם יש ביטוח עבורו.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.