האם אכן קיימת הטבת מס לגמלאים?

משרד האוצר כנראה לא יפנה אליכם ישירות במטרה לחסוך לכם במס רווחי הון, אך במידה ואתם גמלאים, ייתכן ואתם זכאים לפטור ממס רווחי הון! דעו כיצד לנצל אותו בחכמה.
האם קיימת הטבת מס לגמלאים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

התשובה היא כן, בשנים האחרונות אנחנו שומעים יותר ויותר את המילה תיקון 190. לא ממש יודעים לתרגם מה זה אומר, אבל כולם רוצים להיות שם או להבין מה זה.

אז מה זה בדיוק תיקון 190?

אז קודם כל אכן מדובר על הטבת מס שלא הייתה כוונה תחילה, כוונת תיקון 190 הייתה במקורה אמורה לעודד את המשקיעים לבצע השקעה בקופת גמל ולאחר מספר שנים להוון את כל הכסף לקצבה ובכך להגדיל את הפנסיה שלהם והמשקיעים נהנים מפטור מלא ממס רווחי הון בעת קבלת הקצבה. נכון, קראתם נכון פטור מלא ממס רווחי הון! .אבל מתנות לא מקבלים חינם ולכן חשוב לזכור כי מרגע קבלת הקצבה אין מקום לחרטה, במילים פשוטות לקחנו כסף נזיל אשר יכול היה לשמש לכל צורך מחופשה ועד לרכב והחלטנו לקבל אותו במנות קטנות עד שתיגמר הקרן וליהנות מפטור ממס רווחי הון על הקרן.

חכמים שקראו את התיקון הבינו שקיימת פרצה אמיתית להטבה במס רווחי הון, הכיצד? התשלום בעת משיכה בהשקעה של תיקון 190 הוא 15% על הרווח הנומינלי, כאמור נומינלי פחות אינפלציה שווה לריאלי כלומר כל עוד מדדי האינפלציה נמוכים או במציאות של היום אפסיים, לקוחות בתיקון 190 נהנים מפער של 10% בתשלום מס רווחי הון.

בדוגמא מספרית, נניח שעומדים לרשותנו מיליון ₪, פלוני מנהל את הונו בתיק השקעות והשיג תשואה של 10% לפני תשלום מס ואלמוני מנהל את הונו בתיקון 190 עם תשואה זהה של 10% שניהם התחילו יחד את ההשקעה וממשים יחד את ההשקעה , פלוני יישאר עם רווח נטו של 75,000 אלף ₪ בעוד אלמוני יישאר עם 85,000 אלף ₪.

מדינת ישראל פתחה פה פרצה להטבת מיסוי שלא בכוונת המשורר.

תיקון 190 החל בשנת 2012, בשנים האחרונות הפך להיות השקעה אטרקטיבית למשקיעים, בשל הטבת המס הברורה, עלויות נמוכות מתיק השקעות מנוהלים או פוליסות חיסכון, פיזור רחב בתוך קופות הגמל, השקעה דרך תיקון 190 בנכסים לא סחירים, מעבר בין מנהל השקעות למנהל השקעות יכולה להתבצע בכל עת וללא אירוע מס מה שגורם גם ליתרון דחיית המס להיכלל בכלל היתרונות של תיקון 190.

אז מי יכול לעשות תיקון 190 ? קיימים 2 תנאים מצטברים:

  • מעל גיל 60
  • פנסיה משולמת מעל 4,500 ₪

נבצע הסבר רחב יותר, כל אחד מאתנו יכול להשקיע בתיקון 190 הבעיה היא במשיכת הכספים, ללא 2 התנאים המצטברים לעיל לא נוכל לקבל את כספנו חזרה ואם נרצה למשוך נאלץ לשלם מס של 35% מקרן וריבית על משיכה שלא כדין מאחר שהכספים האלו נקראים כספי קצבה ולא ניתן למשוך אותם אלא כקצבה. אל דאגה! אם עומדים לרשותכם 3 תלושי פנסיה אחרונים ואתם מעל גיל 60 אין לכם את הבעיה הזאת.

שאלה פופולרית היא האם מישהו בגיל 50 או 55 או 58 יכול להשקיע בתיקון 190 ? התשובה היא כן, אבל על המשקיע לזכור שהכסף יהיה נעול עד גיל 60 ועד קבלת הפנסיה, כלומר מי שאינו מתקרב לגיל פרישה עליו להיזהר עם השקעה מסוג זה שכן הוא מאבד את הנזילות והמיסוי תלוי במשוואה של שני נעלמים, האינפלציה והתשואה ולכן סיכון מחושב כזה לוקחים אך ורק עם איש מקצוע.

לרוב מתכנן פיננסי יבדוק את כל האפשריות העומדות לפניכם, ויציג לכם את החסרונות והיתרונות של כל דבר .

תיקון 190 כמתנת ירושה – הטרנד החדש

רבים מהמשקיעים משתמשים בתיקון 190 כמתנת ירושה, מה הכוונה? תיקון 190 מכיל יתרון של העברה בין דורית, כלומר ייתכן שהמשקיע מתאים לתיקון 190 אבל היורשים שלו אינם. לא מקבלים ולא עתידיים לקבל פנסיה מעל הסכום הדרוש או לא בני 60. בעת קבלת הירושה עומדת לרשותכם בחירה האם למשוך את הכספים בתשלום מס של 15% נומינלי או להוון לקצבה פטורה! כן, בעצם המשקיע מוריש ליורשים את ההחלטה מה נכון עבורם. מתנה נפלאה ומתוחכמת לחלוטין!

אז כיצד לשלב את תיקון 190 בתיק הנכסים שלכם? האם זה הזמן הנכון? ואם כן, איזו קופת גמל לבחור?

ניתן כמובן לבצע סקר שוק חופשי, לבדוק מול בתי ההשקעות השונים את ביצועי העבר שלהם, עלויות, סטיית תקן ושירות ולקבל החלטה או להיפגש עם מתכנן פיננסי.

חשוב להקפיד להתייעץ עם בעל רישיון בנושאים אלו שכן במידה ולא מבצעים את תיקון 190 כראוי אנו עלולים למצוא את עצמנו ללא דרך חזרה.

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
שוקלים להפקיד לתיקון 190? מצוין, אך רגע לפני, בדקו את ההש...
46.19% תשואה.מתקדמים לתיקון 190 מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.