3 הטבות מס שאתם פשוט חייבים להכיר

אלו אוכלוסיות לא צריכות לשלם מס רווחי הון? האם יש אפשרות לקבל פטור לחלוטין? כיצד מבצעים תכנון מס לגיטימי..
3 הטבות מס שאתם חייבים להכיר
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אף אחד מאתנו לא רוצה להיות פראייר, אין לנו בעיה להפסיד או להרוויח פחות אך יש בעיה עם העובדה שאנו עלולים לפספס הטבות שאנו זכאים להם או מתנות שאנו זכאים להם, בטח ובטח כאשר מי שנותנת אותם היא מדינת ישראל!

משקיעים במדינת ישראל משלמים כיום מס רווחי הון העומד על 25% מכל שקל שהם מרוויחים, למרות שכבר שנים מדברים בממשלה על ירידה בתשלום המס אך זה לא נראה באופק.

אז אם היינו אומרים לכם שיש אפשרות לשלם מס מופחת או לקבל פטור והכל כמובן חוקי, הסבירות היא שתיקחו בשתי ידיים את האפשרות הזאת.

מבוגר יותר מהמדינה? זכית.

נתחיל עם רובד ראשון –  הנקרא סעיף 125 ד לחוק, פקודה זאת קיימת עוד משנות ה2000 בכתובים של מס הכנסה (חוזר מס' 20/2002)  אך לא מוכרת לציבור שזכאי לה כמעט בכלל.

הפקודה מתייחסת לכל אזרחי מדינת ישראל ששנת הלידה שלהם היא לפני 1948, והם זכאים כל שנה מתחדשת , כן מתחדשת לפטור ממס רווחי הון בסכום של 13,700 אלף ₪ רמת יחיד או 16,300 אלף ₪ ברמת זוג.

כיצד ניתן לקבל את הפטור המיוחד הזה? ראשית עלינו להכיר אותו, להיות בשנת הלידה הנכונה וכמובן לנהל כספים בשוק ההון על מנת שנוכל לקבל הטבה במס רווחי הון.

את יתרון מיסוי זה ניתן לממש רק בניהול פוליסת חיסכון באחת מחברות הביטוח או פקמ שקלי בבנק (שכיום לא נותן כלום חוץ מבנקים שמלווים את כספנו בריבית גבוהה לאזרח אחר).

פוליסת חיסכון היא מוצר מנוהל, אשר חובן בתוכו יתרונות גדולים כמו מנגנון דחיית מס, ניהול בשילוב שוק ההון ונכסים לא סחירים, עלויות נמוכות, שינוי בין מסלולים ללא עלות וכמובן שהכספים נזילים בכל עת.

פנסיונרים, אתם בקדמת הבמה הפעם

הרובד השני – המוכר לנו כתיקון 190 הגיע לחיינו בשנת 2012 והפך במהרה למוצר הטוב הבא.

מה הוא תיקון 190 ? התיקון מאפשר לאזרחים מעל גיל 60 ועם פנסיה משולמת מעל גובה הקצבה המזערית להפקיד כספים נזילים אשר עומדים לרשותם אל כל אחת מקופות הגמל השונות.

ניהול כספים בקופת גמל במעמד תיקון 190 כולל יתרונות רבים, בין היתר, עלויות נמוכות, שילוב של נכסים בלתי סחירים, מעבר בין המסלולים השונים ללא אירוע מס ומעבר בין מנהל השקעות אחד למשנהו גם כן ללא אירוע מס, העברה בין דורית.

ואם כל זה אינו מספיק אז גם קיימת הטבה גדולה במס רווחי הון , והיא מחולקת לשתי אופציות הראשונה היא שנוכל להוון את הכספים לטובת קצבה ואז נהיה פטורים ממס רווחי הון לחלוטין ! ואילו השנייה היא משיכה של הכספים במיסוי של 15% על רווח נומינלי בלבד!  כל משקיע אשר עומד בתנאים מצטברים וממשיך לנהל את כספיו בתיקי השקעות פשוט זורק כסף על הרצפה וחבל. הגיע הזמן להתכופף ולהרים אותו ולבצע את השינוי כמה שיותר מהר.

חייב לנהל תיק השקעות? לפחות תקזז

רובד השלישי – קיזוז, רבים מאתנו מנהלים תיק השקעות ולא יודעים שאם לא יבצעו מכירה רעיונית בסוף כל שנה ייתכן שהם משאירים למס הכנסה הרבה מאוד כסף ששייך להם. קיזוז ניתן לבצע שבע שנים אחורה.

נניח שבשנת 2017 משקיע הרוויח כ100,000 אלף ₪ ושילם מס רווחי הון של 25% דהיינו 25,000 אלף ₪ ואילו ב2018 קיים לו הפסד של 100,000 אלף ₪.

גם אם אינו רוצה לממש כי מאמין בנייר הערך שאותו הוא מחזיק, עליו לבצע מכירה רעיונית. כלומר להכיר בהפסד ולרכוש את הנייר מחדש אך מאחר שהכיר בהפסד אזי מס הכנסה יחזיר לו את מס הרווחי ההון ששילם בשנה שעברה והמשקיע צפוי לראות החזר של 25,000 אלף ₪ חזרה.

זה לא קסם, זה פשוט תכנון מס לגיטימי. מי שחוטא בנושא זה בעיקר אלו הבנקים שלא מזכירים או מציעים את עזרתם בנושא, ולכן אם כבר בחרתם לנהל את הכספים עם היועצים בבנק למרות כל החסרונות , זכרו כי עליכם להיות אחראים לבצע מכירה רעיונית שנה אחר שנה .

הטבות מס – השורה התחתונה

הקוראים שלנו נוטים לשתף אותנו לא מעט בחוויות שלהם בשוק ההון ואנו נתקלים בסיפורים מדהימים על ניהול כושל לחלוטין של הכספים מסיבות של "חוסר נעימות מהבנקאי", "חבר של המשפחה" , "הוא הסוכן שלי שנים.."

אם הכתבה שלנו חידשה לכם אפילו קצת על ההטבות השונות בשוק ההון, סימן שאתם לא מנוהלים נכון. אנחנו בחרנו לשתף אתכם במידע הזה מבלי כל התחייבות או בקשה מהצד שלכם, אז על אחת כמה וכמה שהסוכן הקיים או הבנקאי שלכם ידאג לנצל עבורכם כל הטבת מס לה אתם זכאים.

תעשו לעצמכם טובה, אם יש ספק אז אין ספק, פנו אלינו ונשמח לעזור! בהצלחה לכולנו! ?

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.