צריכים הלוואה? מחכה לכם הלוואה בתנאים מצויינים מתחת לאף

משקיעים רבים לא מנצלים את מלוא פוטנציאל הכסף שלהם. מעבר לתשואות וקצבת פנסיה, כספי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות יכולים לסייע לכם לקבל הלוואה בתנאים מועדפים.
הלוואה בתנאים מועדפים, כיצד להשיג הלוואה משתלמת
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

שוב ושוב אני מופתע בכל פעם כאשר לקוחות פונים לבנק או לחברות האשראי ללקיחת הלוואה מבלי לדעת שהם יכולים ליהנות מהלוואות זולות כנגד מוצרי החיסכון הפיננסי או הפנסיוני שלהם.

אחד היתרונות הגדולים שטומנים בחובם קופות הגמל, קרנות השתלמות, הפנסיה ומוצרי החיסכון הפיננסי בחברות הביטוח היא האפשרות לשעבוד נכס החיסכון לטובת לקיחת הלוואה בתנאים עדיפים מהנהוג בשוק.

מי זכאי ומה הם תנאי ההלוואה?

כל מי שבחזקתו מוצר פיננסי או פנסיוני באחד מהגופים המוסדיים רשאי לבקש הלוואה כנגד המוצר המנוהל בחזקתו, סכום ההלוואה נקבע בהתאם לסוג הקופה, הצבירה ולסטאטוס הנזילות שלה.

במרבית הגופים במוצרים נזילים ניתן לקבל הלוואה של כ-80% משווי הצבירה ובמוצרים שאינם נזילים ההלוואה שתינתן תעמוד על בין 30% ל 50% משווי הצבירה.

בהתאם לבחירת הלקוח ולדרישות הרגולציה ישנה אפשרות ללקיחת הלוואה לתקופה שלא תעלה על 7 שנים.

הלווה יוכל לבחור האם החזרי הריבית יבצעו בתצורת שפיצר כלומר תשלום הקרן + הריבית מידיי חודש כך שבסוף תקופת ההלוואה החוב יחוסל או בהלוואות גרייס ובלון כך שבחלק מתקופת ההחזר או בכולו תשולם הריבית בלבד והתחשבנות לגבי החזר הקרן יבוצע בסוף התקופה או במהלכה.

במידה ובחר הלווה בשיטת ההחזר המכונה "בלון" יוכל לבצע החזר של הקרן בסוף התקופה מהצבירה הנזילה בחסכונו או מחשבון העו"ש הפרטי.

תהליך הבדיקה והבקשה הינו פשוט במרבית גופי הניהול משום שבפועל משעבד הגוף המוסדי נכס שהוא החיסכון עצמו לטובת מתן ההלוואה ולכן אין צורך בבחינת אשראי קפדנית, לרוב על הלווה למלא טופס בקשה בלבד ולפתוח הוראת קבע בבנק לטובת ההחזר החודשי.

מהן הריביות הצפויות?

נושא הריבית משתנה מגוף לגוף ונע בין ריבית שנתית של פריים – 0.5 עד לפרייס + 0.5.

ריביות אלו אינן הולכות לגופים המנהלים עצמם אלא מהוות חלק מתמהיל ההשקעה במסלולי הניהול עצמם וחוזרות לקופות כחלק מרווחי ההשקעה, ישנם מקרים בהם מופסקת באופן זמני האפשרות ללקיחת הלוואה במסלול ספציפי כאשר סך ההלוואות בתמהיל ההשקעה גבוה משנקבע במדיניות החברה.

הלוואה כשימור לקוחות  

עבור גופי הניהול מתן הלוואות ללקוחות הקופה יהווה תחליף לפדיון ויגדיל את יכולות שימור הלקוחות של הגוף, כלומר, ללקוח שפונה לגוף המוסדי בבקשה לפדות כספיו תוצע האפשרות לשמור על המשך ניהול נכסיו במוצר איכותי ופטור ממס תוך לקיחת הלוואה לצרכיו בתקווה שריבית ההלוואה תהיה נמוכה מרווחי החיסכון לאורך זמן.

עבור הגופים המנהלים היתרון הוא כפול, הראשון הינו שימור הקופה תוך גביית עלויות הניהול ובנוסף, שיעבוד החיסכון כך שהחוסך הלווה לא יוכל לבצע מעבר לניהול בגוף אחר כל עוד לא פדה הלוואתו.

הלוואה כאמצעי למינוף

מצבים בהם לקיחת ההלוואה מתבצעת במטרה ליהנות מהמרווח שבין תשואת הקופה לריבית ההלוואה נקרא מינוף, הרחבה על נושא מינוף

יש לשים לב, לקיחת הלוואה לא תתאפר למי שנמצא במסלול מנייתי בשל התנודתיות שקיימת במסלולים אלו ומי שהשקעתו היא לטווח ארוך ובחר במסלול מנייתי יאלץ להעביר השקעתו למסלולים בעלי רמות חשיפה כלליות ומטה.

חשוב לדעת, תנאי ההלוואה והריבית נקבעים בכל גוף בהתאם למדיניות החברה, במידה ותרצו לבצע בדיקה אישית לגבי תנאי ההלוואה וזכאותכם נשמח לעמוד לשירותכם…

מה תמצאו בכתבה

  • קרן השתלמות
  • 3 דקות
קרן השתלמות הינה מכשיר חיסכון מצוין, אך כל נושא גובה ההפק...
  • קרן השתלמות
  • 4 דקות
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.