הלוואה מקרן השתלמות

מגיע לך הלוואה בתנאים מצויינים.

הלוואה מקרן השתלמות הינה אפשרות נהדרת להרחבת בסיס המימון שלכם להשקעות או להוצאות שוטפות

הלוואה מקופת גמל, קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה

הלוואה על חשבון קרן השתלמות מאפשרת לנו לקבל הלוואה בתנאים נוחים וללא ערבים, שכן הסכום שצברנו בקרן ההשתלמות משמש כשעבוד וערבות להלוואה.

קרן השתלמות הינה אפיק חיסכון גמיש לטווח בינוני/ארוך אשר רבים מאיתנו מתייחסים אליו כאל פקדון בנקאי שנעול ל-7 שנים. אך קרן ההשתלמות יכולה לסייע לנו גם באפשרויות הלוואה ומימון בתנאים מנצחים.

החיסכון שנצבר בקרן ההשתלמות עד לרגע ההלוואה ישמש כבסיס להלוואה ולכן גובה ההלוואה הינו נגזרת מסויימת מגובה החיסכון שצברנו. כך למעשה בית ההשקעות או חברת הביטוח המנהלת את קרן ההשתלמות לא צריכה לדרוש ערבויות נוספות לצורך מתן ההלוואה.

בנקים וגופים חיצוניים, לרוב לא יכולים להתחרות בגובה הריבית והתנאים שיכולים להציע בתי ההשקעות השונים וזאת מכיוון שאין ברשותם ביטחונות מידיים הדומים לקרן השתלמות.

תנאי הלוואה בקרן השתלמות לפי גופים

מנהלי השקעות מציעים תנאים הלוואה שונים, בחרו את הנכון עבורכם

** חברות הביטוח ובתי ההשקעות אינן מעדכנות את תנאי ההלוואה בזמן אמת ולכן אין לנו אפשרות להתחייב על גובה הריבית או כל אלמנט בתנאי ההלוואה המוצגים בטבלה. יחד עם זאת, מטרתנו היא להציג את הריבית הנמוכה ביותר שניתן לקבל על מנת לעודד את הציבור לבחון את האפשרות להלוואה על חשבון קרן השתלמות. אין לראות באמור התחייבות או המלצה או שידול לביצוע פעולה פיננסית חשובה כמו לקחת הלוואה בשעבוד קרן השתלמות. 

היתרונות של הלוואה כנגד קרן השתלמות

חוסכים רבים אשר מנהלים קרן השתלמות, בין אם היא נזילה או לא, שכיר או עצמאית, יכולים לפנות לבית ההשקעות או חברת הביטוח שמנהלת את הקרן ולבקש הלוואה כנגד לכספים הצבורים בקרן.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שאמנם קרן ההשתלמות שלכם תשמש כערבון ותהיה משועבדת להלוואה, בתי השקעות וחברות ביטוח עדיין מבצעים תהליך חיתום מזורז ומבקשים להכיר קצת את הרקע של הלווה על מנת לוודא שאין נורות אדומות שימנעו את אישור ההלוואה.

בנוסף, כל גוף מנהל רשאי להציע תנאים שונים למתן הלוואה, הן בגובה הריבית, סוג ההחזר ועוד. מניסיון שלנו, אין מקום למשא ומתן על תנאי ההלוואה שכן הם נקבעים ברמת חברה. לכן מומלץ לבצע בדיקה גורפת של כל הגופים.

האם יש יתרון מובהק לקחת הלוואה מקרן השתלמות?

בהיבט כלכלי בלבד, נראה שיש בהחלט יתרון משמעותי לבקשת הלוואה כנגד קרן השתלמות:

  1. ללא עמלות או קנסות – בתי השקעות או חברות הביטוח אינם גובים עמלות מיותרות או קנסות במקרה של פרעון מוקדם. למעשה כל תהליך מתן ההלוואה הינו קל, נוח ופשוט.
  2. ריביות אטרקטיביות ומשתלמות – לבתי ההשקעות יש אינטרס מובהק להציע ריביות נוחות להלוואות בתמורה להמשך ניהול קרן ההשתלמות, בנוסף, קרן ההשתלמות עצמה משמשת כערבון להלוואה ולכן הסיכון על בית ההשקעות כמעט אפסי.
  3. ללא ערבים חיצוניים – החיסכון שצברתם בקרן ההשתלמות משמש כשעבוד מלא להלוואה ולכן אין צורך בערבויות נוספות על החזר ההלוואה.
  4. קרן ההתשלמות נשארת פתוחה להפקדות – הלוואה על חשבון קרן השתלמות אינו סוגר את הקרן להפקדות חדשות.
  5. פוטנציאל תשואה עודפת לעומת הריבית – בסביבת ריבית מאוזנת, הצליחו המסלולים הכללים להציג תשואה מצטברת גבוהה מעלויות ההלוואה לאורך שנים, מה שהפך את קרן ההשתלמות לאפיק אטרקטיבי למינוף פיננסי.

הצורך באקסטרה מימון מדי פעם אינו פוסח על אף אדם. בין אם לטובת הוצאות שוטפות והתנהלות יומיומית או לצורך השקעה נוספת, חשוב להכיר את אפשרויות המימון אשר עומדות לרשותכם.

בתי ההשקעות וחברות הביטוח שואפות להיות אטרקטיביות הרבה יותר מהגופים החיצוניים (אשראי ובנקאים) בכל נושא ההלוואות ובפרט בקרנות השתלמות ולכן חשוב לבחון ולהכיר את האפשרות.

הצג עוד

שאלות נפוצות הלוואה מקרן השתלמות

למרות התנאים המעולים, הלוואה היא תהליך פיננסי וחשוב להכיר אותו.

מהי הלוואה על חשבון קרן השתלמות?

הלוואה על חשבון קרן השתלמות היא למעשה מימון פיננסי אשר ניתן כנגד הכספים שנצברו בקרן ההשתלמות.

שלא כמו הלוואות בנקאיות, הלוואה כנגד קרן השתלמות אינה דורשת ערבים או שעבודים נוספים מעבר לקרן ההשתלמות עצמה ומכאן הסיבה לתנאים ולריבית האטרקטיבים

כל אדם שמנהל קרן השתלמות רשאי לבקש הלוואה. יחד עם זאת, בתי השקעות שונים מבקשים שיהיה סכום מינימלי בקרן על מנת להיות זכאים להלוואה. (לרוב מדובר ב15,000 ש"ח)

למרות שבטפסי בקשה להלוואה כנגד קרן השתלמות תתבקשו למלא סיבה להלוואה, זה לא סביר שבית ההשקעות או חברת הביטוח תבדוק או תבקש הוכחה כזאת או אחרת.

סכום ההלוואה המינימלי כנגד קרן השתלמות משתנה בין בתי ההשקעות וחברות הביטוח ולפעמים גם בין מסלולי השקעה (רמות סיכון שונות). אך ניתן להגיד שסכום המינימום הוא בממוצע סביב ה15,000 ש"ח.

עדיין מומלץ לפנות לבית ההשקעות המנהל ולשאול מהו המינימום העדכני ביותר שכן הוא נותן להשתנות מעת לעת. 

מסלולים להחזר הלוואה יכולים להשתנות בין מנהלי ההשקעות לכן מאוד חשוב לבצע סקר שוק יסודי שכן לסוג ההחזר יש השפעה ישירה על תזרים, ריבית, תשואה וכדומה. 

סוגי ההחזר המקובלים בענף הם: שפיצר, גרייס, בלון ועוד כמה מסלולים שלמעשה משלבים בין הסוגלים הפופולארים.

במידה ותרצו לקבל הלוואה על חשבון קרן ההשתלמות שלכם, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לפנות ישירות לגוף המנהל או למתכנן הפיננסי שלכם (אם יש לכם) ולבקש טפסים ראשוניים לזכאות.

לרוב, אלו הטפסים שתצטרכו להציג לגוף המנהל:

  • צילום של תעודת זהות בצירוף ספח
  • אישור ניהול חשבון (גם צ'ק מבוטל זה בסדר)
  • אישור הוראת קבע לגביית החזר ההלוואה
  • טופס בקשת הלוואה חתום ומלא

לאחר שתגישו את כל הטפסים בצירוף האישורים, יבצע הגוף המנהל תהליך חיתום זריז שכן הוא למעשה רק משעבד את הקופה ולכן הסיכון הוא נמוך מההתחלה. 

וכך, במידה ולא נדלקת נורת אזהרה צורמת, חברת הביטוח או בית ההשקעות יתן אור ירוק ותוכלו לקבל את סכום ההלוואה ישירות לחשבון הבנק שלכם.

כן כמובן. 

סך ההלוואה שלכם יהיה בהכרח קטן יותר מהחיסכון הצבור בקרן ההשתלמות ולכן תמיד תהיה לכם את האפשרות לקזז את ההלוואה מהחיסכון הצבור. 

יחד עם זאת, ייתכנו אירועי מס או קנסות במידה ומשתמשים בכספים לא נזילים ולכן תדרשו לפרוע את ההלוואה בעזרת הפקדה חיצונית. 

כתבות, חדשות וראיונות

  • קרן השתלמות
  • 3 דקות
קרן השתלמות הינה מכשיר חיסכון מצוין, אך כל נושא גובה ההפק...
מגיע לך הלוואה מעולה מקרן השתלמות

הלוואה בתנאים מיוחדים מקרן השתלמות יכולה לסייע רבות באיזון התזרים החודשי שלכם במקרה הצורך. וודאו שקיבלתם את התנאים הטובים ביותר להלוואה שלכם.

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.