האם הלוואות חברתיות או הלוואות נדל"ן אכן מצדיקות את עצמם ?

בוודאי שמעתם די הרבה על הבאזז סביב השקעות בהלוואות. בין אם אלו הלוואות חברתיות או הלוואות לנדל"ן אין ספק שתוכלו להרוויח אך יחד עם זאת ישנם לא מעט סיכונים
אדם שעומד ומתלבט האם להשקיע בנדלן או בהלוואות חברתיות
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

הלוואות חברתיות בהחלט הפכו לטרנד השקעה מאוד חזק בקרב כל סוגי המשקיעים, אך האם זוהי האפשרות הטובה ביותר? מה גרם להלוואות להפוך להיות כל כך אטרקטיביות למשקיעים?

ניתן לומר שהמשקיעים מעדיפים להיות בצד הלוואה ומוגנים בחוזה הכרוך בריבית מאשר להשקיע בפועל במוצר כזה או אחר וליטול את הסיכון הישיר במקרה של כישלון.

ריכזנו עבורכם את המבוא להשקעה בהלוואות, בפשטות ובקלות וכמובן אם יש שאלות אנחנו כאן ?

אז מהי בפועל הלוואה ?

הרי הלוואה היא מעבר של כספים בין גורם א' לגורם ב' כאשר הלווה מתחייב להחזיר למלווה בתנאים שנקבעו מבעוד מועד את הכספים.

קיימות הלוואות אשר אינן כרוכות בעלות לעומת הלוואות אשר נושאות ריביות.

העולם החדש בנוי על הלוואות ואנו רואים אותן בכל תחום בחיינו , לדוגמה, הלוואת משכנתא שהיא הלוואה של האדם הפרטי מהבנק לטובת רכישת נכס.

הלוואה זו היא ידועה ומוכרת כרוכה בשעבוד הנכס ומסלולים שונים ולרב ניתנת לטווח זמן ארוך. קיימות הלוואות קצרות כמו רכישת רכב או גישור וכו'.

הלוואות כהשקעה במינוף

נקודה מעניינית על הלוואות קשורה למינוף בו משקיע לווה כספים מגורם א' לטובת השקעה אחרת אשר עתידה להניב לו תשואה גבוהה ממחיר ההלוואה ובכך מייצר רווח מכסף שאינו שלו.

השקעה מסוג זו משתמשת בכלל האצבע בכלכלה בו שימוש בכסף זר הרי שזה ההון הזול ביותר. השקעות אלו מומלץ לבצע עם איש מקצוע אשר יוודא כי ההשקעה אינה חופפת כמו השקעה בשוק ההון , לקיחת הלוואה על ההשקעה והשקעה נוספת בשוק ההון.

לרב יהיה חכם לבצע מינוף על ידי השקעה בעולם תוכן אחר לטובת פיזור סיכונים, משקיעים מתוחכמים כבר מכירים את האפשרות לקבל הלוואה על חשבון קרנות ההשתלמות, קופות הגמל, ביטוחי המנהלים וקרנות הפנסיה אשר ניתנות בתנאים נוחים ובכספי ההלוואה לבצע השקעה נוספת בכך לייצר מינוף אטרקטיבי .

הלוואות כאפיק השקעה – איך זה עובד ?

קיימות דרכים שונות לשמש כמלווה , נעבור על כמה מהן:

  • הלוואה דרך שוק ההון על ידי רכישת אג"ח ממשלתי וקונצרני , אלו הלוואות מוכרות בהן מדינה או חברה מנפיקה אגרות חוב לציבור ומתחייבת לתשלום קופות  ( הריבית) בתום תקופת ההלוואה , יתרון קיים בנזילות הכספים לאורך חיי האג"ח.
  • הלוואה לבנק על ידי סגירת הכספים בתוכנית חיסכון , הבנק יציעו ריבית אשר בעשור האחרון אינה אטרקטיבית כלל והם ילוו את הכספים ללקוחות הבנק בעלות גבוהה יותר , כמובן שבדרך הזאת הבנק הוא המרוויח היחיד.
  • הלוואה דרך קרנות נדל"ן , ניתן לבחון השקעה דרך ארנו קפיטל , קרן חוב לקבלנים אשר מלווה את כספי המשקיעים לטובת הלוואות שונות ובכך מייצרת  למשקיעים פיזור סיכונים רחב ויציב. הקרן מושתת על הלוואות חוב בכיר כ70% ומצליחה להציע אלטרנטיבה מצוינת לסך תיק הנכסים. יתרון נוסף שקיים בקרן הינו שהיא מפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך.
  • הלוואה דרך טריא , טריא הינה קרן להלוואות חברתיות בארץ ובחו"ל אשר מלווה את כספי המשקיעים לאנשים פרטיים וקבלנים בפיזור סיכונים רחב ומגוון . טריא מחלקת את ההלוואות שלה בין קניית רכב, נכס, קבוצות רכישה ועוד וזאת לאחר סינון ארוך ובדיקת יכולת החזר גבוהה ויציבה.
  • הלוואה דרך בלנדר , חברת בלנדר הינה חברת פינטק מצליחה אשר מנגישה את עולם הצרכנות והקמונעות עם ענף האשראי חוץ בנקאי. ניתן להשקיע ולהעמיד סכום כסף נזיל לטובת מימון ההלוואות האלו.
  • P2P הלמן אלדובי , אי בי אי – קרנות אלו מציעות למשקיעים אפשרות להלוות את כספם לטובת אזרחים בארצות הברית המוכנים לשלם ריבית מכובדת עבור הכספים. הקרנות מציגות תשואות יפות לאורך השנים. חשוב לשים לב שהקרן של אי בי אי מתואמת ללקוחות כשירים בלבד.

יתרונות השקעה בהלוואות

הפיזור סיכונים מאוד גבוה ולכן מהווה יתרון יחסי לסך תיק הנכסים. כמובן חשוב לזכור כי אין מקום לבצע השקעות רק בהלוואות אלו אלא לדאוג לבנות את תיק הנכסים באופן מגוון.

החסרונות בהשקעה בהלוואות

ההלוואות כמובן נמצאות תמיד בסיכון בו הלווה עלול לא להחזיר את הכספים שלווה ולכן צריך להבין מה ההגנות אשר קיימות בהשקעה שלנו. בהשקעות כמו הבנק אין לנו חשש אך גם אין רווח.

בהשקעה של אג"ח מדובר על שוק ההון ולכן חשוב לזכור כי בכל רגע נתון אנו יכולים להציע את האג"ח שלנו למכירה ובכך להימנע מהפסד.

ארנו קפיטל יודעת לשעבד את הנכסים אליה עבור ההלוואות שניתנות אליה ובכך משיגה כרית בטחון של כ35% מערך הנכס או במילים פשוטות יותר , מחירי הנדל"ן צריכים לרדת מעל 35% על מנת שהמשקיע יתחיל לגעת בקרן.

איך מוצאים השקעה בהלוואות חברתיות או הלוואות נדל"ן ?

מלבד הפרסום שבוודאי סובב אתכם ברחבי הרשת ובאמצעי התקשורת השונים, חשוב להתייעץ עם איש מקצוע אשר מכיר לעומק את התחום ויודע לשלב אותו בתיק הנכסים הקיים שלכם בצורה חכמה ונכונה.

מבדיקה שערכנו, מרבית הגופים שהזכרנו בכתבה הזו הצהירו שלא יהיה שוני בגובה דמי הניהול או עלויות כאלה ואחרות במידה ותפנו אליהם באופן ישיר לעומת פנייה בעזרת איש מקצוע.

אם כך, אין מקום להתלבטות יותר, התשואות מוכיחות את עצמם, היתרונות ברורים וגם אין עלויות מיותרות!

אם עולה לכם כל שאלה, אנחנו כאן בשבילכם! בהצלחה

מה תמצאו בכתבה

  • הלוואות חברתיות
  • 3 דקות
שוק ההון תמיד היה ברירת המחדל למשקיעים אשר חושקים בתשואה ...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.