חמש אפשרויות תשואה ללא שוק ההון

שוק ההון טומן בחובו לא מעט סיכונים ואנשים רבים מעדיפים לחפש אפיקי השקעה אחרים שיניבו להם רווחים. אילו אלטרנטיבות קיימות בשוק ובמה כדאי להשקיע למי שלא מעוניין בהשקעה בשוק ההון? מדריך.
שק של כסף על המאזניים אל מול מספר רב של אנשים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

עבור משקיעים, קיימים באופן מסורתי מספר אפיקי השקעה קלאסיים, שבראשם עומדים אגרות חוב (אג"ח), והשקעות בשוק ההון (מניות). יחד עם זאת, אפיקי השקעה אלו לא מתאימים לכל אחד ורבים חוששים מהם באופן טבעי. השקעה במניות דורשת הבנה וידע: על מנת להשקיע כמו שצריך נדרשת היכרות עם החברות בהן משקיעים, יכולת לקרוא דוחות פיננסיים ולנתח אותם בצורה מעמיקה וחכמה, ועוד. השקעה באגרות חוב נחשבת לרוב לסולידית למדיי ולא תביא לרווחים משמעותיים. לכן לא מעט ישראלים פונים לאפיקי השקעה אלטרנטיביים שאינם כוללים השקעה בשוק ההון ובמניות וגם לא באגרות חוב.

מהם השקעות אלטרנטיביות ומה היתרונות שלהם?

השקעות אלטרנטיביות הן למעשה השקעות שאינן חלק מאפיקי ההשקעה המסורתיים, קרי השקעה בשוק ההון והאג"ח. כך, קיימים מספר אפיקים של השקעות אלטרנטיביות, שהבולטים שביניהם הם השקעות במטבעות (כמו גם מטבעות אלקטרוניים, תחום השקעה שהפך טרנדי לאחרונה), בסחורות ומתכות (למשל השקעה יהלומים, זהב וכדומה), השקעה בנדל"ן, קרנות הון סיכון וקרנות גידור וכו'.

השקעות אלטרנטיביות משפרות את הסיכוי להרוויח תוך צמצום הסיכון. אחד מעקרונות ההשקעה בעידן המודרני הוא פיזור השקעות, שהופך את תיק ההשקעות לחסין יותר מפני משברים. על ידי השקעה באפיקים שונים, המשקיע מבטיח שגם אם הוא ינחל הפסדים גדולים באפיק אחד (בעקבות משבר), האפיקים האחרים יאזנו את ההפסדים. כך, הסיכוי להפסד יורד והתשואה לא נפגעת ואף עולה.

אפיקי ההשקעה האלטרנטיביים אטרקטיביים במיוחד לאור הריביות הנמוכות ומחירי מניות גבוהים במשק כעת. כיום, הריביות על ההשקעות המסורתיות נמוכות מאוד ומקשות מאוד על המשקיעים לצבור רווח משמעותי על השקעות אלו. הריבית הנמוכה במשק (הריבית בישראל נעה סביב 1% ומטה כבר מספר שנים, ולא נראה שזה ישתנה בקרוב) הביאה משקיעים רבים להפנות את ההשקעות שלהם אל שוק ההון והמניות. הגידול בביקוש בשוק ההון העלה את המחירים של המניות, וכיום אנליסטים רבים טוענים שהמחירים של רוב המניות אינם ריאליים וגבוהים מדיי, מה שיוצר צפי לירידה במחירי המניות בזמן הקרוב.

סוגים של השקעות אלטנרטיביות

  1. קרנות ריט – קרנות המשקיעות בנדל"ן מניב. קרנות אלו משקיעות בבנייני מגורים ומשרדים, קניונים, מלונות, מבני תעשייה ועוד. קרנות אלו מספקות הכנסה קבועה ובטוחה למדיי, ונחשבות כהשקעה איכותית ברמת סיכון נמוכה יחסית.
  2. קרנות גידור – קרנות גידור הן קרנות הממקסמות את הרווח על ידי שימוש בכלים פיננסיים מורכבים כמו מכירה בחסר (שורט), מינופים ועוד. קרנות אלו בעלות סיכון גבוה יחסית, אך הן אמורות להניב רווחים גבוהים.
  3. קרנות הון סיכון- אלו קרנות השקעה פרטיות המבוססות על ידע של האדם או האנשים המנהלים אותה. אנשים אלו משתמשים למעשה בכסף של המשקיעים על מנת להשקיע בחוכמה בהתבסס על הידע והניסיון הרב שלהם. דוגמא בולטת לקרן זו היא הקרן של וורן באפט, המשקיע האמריקאי המפורסם.
  4. סחורות- השקעה במתכות יקרות וסחורות אחרות כמו יהלומים, זהב, וכדומה יכולה להניב תשואה נאה ביותר.
  5. הלוואה פרטיות – הלוואות מייצרות תשואה עבור אלו הנותנים אותם. כיום ניתן להעניק הלוואה בעזרת פלטפורמות דיגיטליות שונות כגון טריא, בלנדר או על ידי איגוח של הלוואות פרטיות או מסחריות.

המשמעות של מומחים

בכל מקרה, בכל השקעה אלטרנטיבית שתבחרו לעשות, חשוב לזכור שבסופו של דבר מדובר במשחק של סיכון וסיכוי, וכי בכל השקעה קיים סיכון כלשהו. מומלץ מאוד לבצע בחינה מדוקדקת ומעמיקה של ההשקעות אותן  אתם מתעתדים לבצע, ולהחליט האם להשקיע בהתאם למחקר שתבצעו.

לרובנו אין את הכלים והידע המקצועי לבצע ניתוחים פיננסיים מורכבים מסוג זה, ולכן מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של מומחי פיננסיים שונים. מומחים פיננסיים מכירים היטב את השוק ואת אפיקי ההשקעה השונים, המסורתיים והאלטרנטיביים. הם מחזיקים בידע מקצועי רב ובמהלך שנות עבודתם סביר שרכשו כלים מקצועיים בעזרתם הם יכולים לבצע ניתוחים מורכבים לדו"חות פיננסים וכדומה, ניתוח שיסייע לכם מאוד כמשקיעים. אמנם תאלצו לשלם ליועצים אלו על השירות שהם יתנו לכם, אבל בשורה התחתונה זה ישתלם לכם. הם יגדילו את הסיכוי שלכם להרוויח מההשקעות האלטרנטיביות, יפחיתו את הסיכון ויתנו לכם שקט ואת התחושה שאתם בידיים טובות ומקצועיות.

מה תמצאו בכתבה

  • הלוואות חברתיות
  • 3 דקות
בוודאי שמעתם די הרבה על הבאזז סביב השקעות בהלוואות. בין א...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.