להשקיע בנכסים לא סחירים ובכל זאת להיות סחיר, הייתכן?

עם כל ההצעות להשקיע בבניינים ברחבי העולם חשוב לשמור על נזילות! אז איך נהנים מתשואות הנדל"ן ושומרים על נזילות מלאה בכל שלב? כל הפרטים בפנים! כולל הטבת מס.
פוליסת חיסכון נכסים בלתי סחירים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

התשובה היא כן! רבים מאתנו מבינים שהשקעה שאינה בשוק ההון הינה השקעה לא סחירה, הכסף לא זמין בכל עת וייתכן שייקח זמן ארוך עד שנוכל לממש השקעה מסוג זה. השקעות כמו נדלן מסחרי, פרטי, פרויקטים, תמ"א, הלוואות גישור והלוואות חברתיות, קרנות גידור וקרנות ריט אלו השקעות שכמובן מכוונות לטווח ארוך, אבל להבדיל ממוצרים שמציע שוק ההון הטהור אלו השקעות שמחייבות בהסכם תקופת זמן ממושכת.

השקעות אלו נתפסות כהשקעות יציבות וסולידיות יותר , האם כך הדבר?

ראשית אין דבר כזה משהו בטוח, בכל אלטרנטיבה של השקעה כרוך סיכון ממשי לקרן המושקעת. מחירי הנדל"ן ירדו ב1995 ב25%, האם זה יכול לקרות פעם נוספת? התשובה היא חד משמעית כן! מה שקרה בעבר, יכול בהחלט לקרות שוב בעתיד וכולנו מכירים את הפתגם הידוע " אין חדש תחת השמש". אם כך, כמו שיש כלים להתגונן מהשמש, יש המון מנגנוני בטיחות להתגונן ממשברים. אנחנו אמנם לא יודעים לצפות מתי יגיע משבר, ואיזה צורה הוא ילבש אבל ממה שאנחנו כבר מכירים ניהול תיק נכסים יציב, יכול לגדר את הסיכונים שלנו. בשביל זה כמובן חשוב להתייעץ עם גורם מוסמך ומקצועי שיודע לנתח את תיק הנכסים שלכם.

אז מה החסרונות בהשקעות אלו ?

חסרון קריטי הוא חוסר הנזילות, במידה וביצענו השקעה בקרן גידור, ריט, פרויקט בנייה או אפילו רכשנו נכס. מימוש ההשקעה לא בהכרח יהיה קל או פשוט מכיוון שחלק מההשקעות מחייבות בחוזה לזמן מסוים, נכס לא תמיד פשוט למכור וזמן הוא פרמטר חשוב מאוד , בעיקר אם אנחנו רוצים את הקרן שלנו לטובת השקעה מוצלחת יותר.

מדדים משתנים, ייתכן שאת ההשקעה בחרנו לבצע כאשר האינפלציה הייתה גבוהה או נמוכה , הריבית הייתה שונה, הדולר היה שונה וכו'. כל שינוי במדדים האלו עלול לשנות לי את התשואה על ההשקעה ולכן צריך להיות מדויקים שההשקעה היא נזילה וגמישה ואם לא כמובן להבין לאיזה טווח זמן היא מתקיימת, לבדוק את גבולות הגזרה ואת עקב אכילס של העסקה בהתאם למדדים שמובילים את השווקים השונים.

עלויות גבוהות, הרבה פעמים מוצרים שנשמעים לנו מתוחכמים ומוצלחים גובים דמי ניהול גבוהים מאוד ובפועל לא תמיד מספקים את הסחורה , לרוב מוצרים מחוץ לקופסא הם יקרים יותר. גם בהשקעות נדלן קיימות הוצאות משתנות כמו עורך דין, מיסים ובלאי, כמובן שדיירים יכולים להיות כאב ראש לא קטן.

אז מה עושים? שוק ההון לבד מפחיד אותי והשקעות שונות עם חסרונות בוטים ?

מחפשים מוצר שמשלב את כל הדברים האלו, כיום מיליון שקלים אינם מספיקים בשביל לרכוש עבורנו בית בגוש דן, על אחת כמה וכמה נכסים בלתי סחירים. אבל, אם היינו מגלים לכם מוצר שיודע במיליון ₪ להשקיע בקרנות גידור, ריט, נדלן, הלוואות אשראי , מניות , אג"ח , מזומנים וגם ליהנות משכירות של קניונים שונים הייתם מופתעים? כנראה שכן וזה בסדר, אנחנו שמחים להכיר לכם אותו.

איפה מוצאים את שחשקה נפשי ?

כיום יש מוצר שנקרא פוליסת חיסכון, פוליסת חיסכון יודעת לקבל כספים נזילים ממשקיעים ומשקיעה אותם בפיזור סיכונים רחב בנכסים סחירים ולא סחירים בעוד המשקיע נשאר נזיל לחלוטין בכל רגע נתון.

לכל פוליסה מספר מסלולים רב, ושינוי בין מסלול למסלול לא מהווה אירוע מס. לחלקנו קיים יתרון מיסוי של עד 16,000 אלף ₪ בשנת מס דרך סעיף 125 ד.

כיום אחת הפוליסות הבולטות במשק היא הראל מגוון שמכילה תמהיל של מניות עם שילוב של מעל 35% נכסים בלתי סחירים. ניתן לראות כמעט באופן קבוע כי בתקופות של ירידות נכסים בלתי סחירים של הראל מהווים עבורה כרית בטחון ומצליחים לשמור על הלקוחות שלהם מרוצים ורגועים לאורך שנים. הדובדבן שבקצפת היא הביצועים של הראל שמספקים את המקומות הראשונים שנה אחרי שנה עם יציבות , סטיית תקן נמוכה ועלויות נמוכות משמעותית מהשקעות מתוחכמות או אפילו השקעות בשוק ההון כמו תיקי השקעות למיניהם.

אז מה עושים עכשיו? מחפשים כרית נוחה לשים עליה את הראש ויוצאים להשקעה נכונה , טובה , מגודרת ומפוזרת שתהפוך להיות העוגן בסך תיק הנכסים שלכם.

כמובן כמו בכל נושא, לא שמים את כל הביצים בסל אחד וגם פה פוליסת החיסכון יכולה להוות חלק מתמהיל הנכסים של התיק הקיים.

חשוב לזכור שכל חתיכה בפאזל של תיק ההשקעות שלכם חשובה על מנת למקסם את יתרונות התיק ולהביא לידי מיצוי.

איך עושים את זה ?

פונים לאיש מקצוע, עוברים על תיק הנכסים הקיים, בודקים את יתרונות הטבות המיסוי שעומדות לרשותכם, את רמת הנדל"ן שעומד לרשותכם אל מול כסף פנוי נזיל מידיי, בונים תמהיל נכון, כמובן חשוב לזכור לבדוק את תיק הנכסים אחת לתקופה מול עצמו, המתחרים והציפייה שהצבתם בבניית תיק הנכסים.

אולי יש לכם תיק נכסים, אבל לא בהכרח יש לכם מספיק נכסים בלתי סחירים בו.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 2 דקות
פוליסת חיסכון מאפשרת לנו למשוך את כספנו בצורה של קצבה חוד...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.