חופשי זה לגמרי לבד? חמש סיבות טובות להיעזר בייעוץ פרישה

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 2 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
בתחומים רבים בחיינו אנו לא חוששים להיעזר באיש מקצוע. עורכי דין, רופאים, רואי חשבון ועוד. אם כך מדוע שימוש במומחה לפרישה אינו הפך לדבר "חובה" בקרב הפורשים? קראו כיצד תוכלו להרוויח הרבה יותר בעזרת מומחה לפרישה מקצועי.

פרישה לגמלאות היא הרגע שבו אתם יוצאים ממעגל העבודה וקוצרים את פירות החיסכון שלכם לאורך תקופת חייכם כעובדים. נשמע כמו חלום שמתגשם? חשוב לזכור שההטבות שמגיעות לכם כגמלאים אינן נופלות עליכם מהשמיים. כדי למצות את זכויותיכם, תידרשו לביורוקרטיה רבה, ורק איש מקצוע מנוסה מהתחום יוכל לחלץ אתכם מהמצב עם כל הכסף בידיכם. יועץ פרישה טוב ילווה אתכם ויתווך ביניכם לבין הרשויות והגופים השונים בכל ההליכים הנדרשים. ההיכרות העמוקה שלו עם עולם הפרישה תאפשר לו לתת לכם מענה הולם לכל קושי שתיתקלו בו, ותהפוך את הפרישה שלכם לפשוטה, נעימה ובטוחה יותר. הנה חמש סיבות שישכנעו אתכם לפנות לייעוץ פרישה:

לפרוש זה לא קל

התיאור של המבוגר שמסיים את תפקידו, יוצא ממעגל העבודה ונח על זרי הדפנה יכול לקסום לחלקכם, אבל העובד הפורש עלול דווקא להרגיש חוסר תועלת ואף ריקנות. המעבר ממצב של עובד משתכר ותורם למצב של גמלאי שזקוק לקצבה אינו טבעי וחלק, וכדי לצלוח אותו על כל הקשיים הפסיכולוגיים שבו, נדרש אדם בעל ניסיון שייתן לכם ביטחון ונחת. זהו יועץ הפרישה. הוא מכיר את המצב הנפשי והחברתי של פורשים, הוא רגיש למצוקותיהם, ומעל הכל – הוא מומחה בכל התהליכים המורכבים שיבטיחו לכם גב כלכלי לשארית חייכם. לא חשוב כמה משפחתכם תומכת וכמה החברים שמחים לעזור ולתת כתף – אין תחליף ליועץ מקצועי עצמאי, שכל עניינו הוא ללוות אתכם בתהליך ולתרום מהידע הנרחב שלו. עצמאותו של היועץ היא קריטית לעניין זה, שכן חברות ביטוח וקרנות פנסיה מפעילות גם הן יועצים שונים, שעל פי רוב, כספכם ורווחתכם הנפשית לא נמצאת בראש מעייניהם, אלא מתחת לשורת הרווח שלהם.

הוא עובד בזה

בהמשך לסיבה הראשונה, חשוב לחדד שעולם הפרישה מורכב מתחומים רבים שחשוב להתמצא בהם: מיסוי, מימון, ביטוח, חיסכון, דיני עבודה ועוד. יועץ הפרישה הוא מומחה בעל ניסיון בכל אחד מהתחומים האלה, ולכן הוא יכול להחליף את היועץ הפנסיוני בכל הנוגע לפנסיה, יועצים מטעם הבנקים וחברות הביטוח בכל הנוגע לפוליסות ולחסכונות השונים, עורכי דין בכל הנוגע להיבטים המשפטיים ורואי חשבון בכל הנוגע למיסוי. עבודה מול יועץ אחד על כל ההיבטים השונים של הפרישה תעשה לכם סדר ותיתן לכם שקט נפשי.

זה לא הזמן לספונטניות

אחד הכללים החשובים בפרישה הוא תכנון תקציבי נכון. גם אם תדעו למצות את כל זכויותיכם ותכירו את החסכונות שיש בידיכם ואת מודל הפרישה שלכם – אין לכך משמעות אם לא תדעו לנהל נכון את משק הבית. החסכונות שנופלים עליכם לפתע עלולים לסנוור אתכם ולגרום לכם לבזבוז כסף רב. לא חסכתם כל חייכם כדי להיקלע לעוני כמבוגרים. הניסיון של יועץ הפרישה יהיה בעזרכם כשתרצו להבין לאן זרם עד כה הכסף שלכם ולחשב לפיכך את ההוצאות העתידיות שלכם, ולבסוף – להתאים אותן ליכולת הכלכלית של משק הבית בתקופה שלפני הפרישה ואחריה.  

"יש לו את כל העולם (של המיסוי) בידיו…"

רבים ניסו להתמודד לבד עם הפרוצדורות של הפרישה, אך התייאשו כשניסו להבין מה שיעור המס שהם נדרשים לשלם בעבור כל פעולה. עולם המיסוי הוא דינמי ומורכב, ורק איש מקצוע שער לשינויים התכופים בו ויודע לנתח את השפעותיהם על לקוחותיו יפשט בעבורכם את מה שנראה סבוך ובלתי אפשרי. זכרו שגם אם טעיתם בדרך ושילמתם כסף מיותר, פעמים רבות יש דרך חזרה, ויועץ הפרישה שלכם יידאג לתקן גם צעדים שגויים שנעשו בעבר.

 חסכתם כל החיים, אל תחסכו על ייעוץ

אם מה שמרתיע אתכם הוא מחיר הייעוץ, זכרו שהתנהלות לא נבונה עלולה לעלות לכם הרבה יותר. ייעוץ פרישה יכול לעלות 1,500 שקל, וההוצאה עליו מוכרת במס, כך שהסכום יכול להיות גם נמוך יותר. אם תנסו לחשב את הסכומים שהיועץ עתיד לחסוך בעבורכם, וכוללים את החיסכון במסים על פיצויי פיטורים ומענקי פרישה, החזרי מס, חיסכון במס על הגמלה, מימוש הטבות מס לגמלאים וכמובן בחירה במסלולים המתאימים ביותר ומיצוי כל הזכויות שלכם – זה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, ולעתים אף ליותר מזה. אז מה זה 1,500 שקל?

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.