5 הטעויות הנפוצות ביותר של משקיעים מתחילים

עולם ההשקעות יכול להניב לנו תשואה אדירה או לחלופין לגרור אותנו לנזק כלכלי ותחושת כישלון. ריכזנו עבורכם את כל הטעויות שאסור לכם לעשות וכיצד להמנע מהם.
אישה שמצביעה על 5 טעויות של משקיעים מתחילים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

טעות של מתחילים , כולנו שמענו עשרות פעמים לאורך השנים את המשפט , " זאת טעות של מתחילים " כמעט בכל תחום בחיים, יש לנו מה ללמוד על מנת למקסם את התמורה שנקבל.

ניהול נכסים , כספים פנויים , כספים פנסיונים , מיסוי , תזרים מזומנים, השקעות אלטרנטיביות , גידור ופיזור סיכונים יעיל , אלו אפיקים שמשתנים כל הזמן אך יחד עם זאת קיימים מספר כללי ברזל שלא משנים לאורך השנים ואם המשקיעים שומרים עליהם , קיימת סבירות גבוהה כי יצליחו בהשקעות לאורך שנים.

נעבור על 5 הטעיות הנפוצות ביותר, נוכל לתת סימני דרך איך לא לעשות את הטעיות האלו ובעיקר איך לשנות במידה ומצאנו כי קיימת טעות בתיק הנכסים הקיים.

טעות ראשונה – פיזור סיכונים לא מאוזן.

הרבה פעמים משקיעים מוצאים אפיק השקעה שהניב להם רווחים יפים , מסיבות הגיוניות וגם לא הגיוניות שכרוכות במזל , כמו כניסה לשוק ההון בניהול תיק השקעות בתקופה טובה , רכישה של נכס לפני תמ"א וכו'.

הטעות הנפוצה היא , כאשר אנחנו אוהבים משהו , אנו נוטים לזלול ממנו הרבה וכתוצאה ישירה מכך אנו עלולים לתת משקל גדול מידי עבור השקעה מסוג מסוים או מנהל השקעות מסוים שלאו דווקא מאזנת את תיק הנכסים או מגדרת , ואת כל הביצים לא שמים בסל אחד! היזהרו כי מתוך אהבה עיוורת תיק הנכסים הכללי שלכם לא יהיה מאוזן.

טעות שניה – התפשרות על דמי ניהול על חשבון איכות ניהול.

משקיעים רבים מחפשים את העלות הנמוכה ביותר עבור ההשקעה , במחשבה ראשונה הדבר הגיוני , הרי ככל שנשלם פחות כך יישאר יותר לנו , המשקיעים.

אך כמו בכל דבר בחיים , מי שמוכן להתפשר במחיר הוא פירמה פחות טובה , חיקוי זול או פחות איכותי.
חשוב להבין כי כאשר בית השקעות מסוים מוכן להציע את שירותיו בדמי ניהול נמוכים וכמעט אפסיים במוצר כמו קרן השתלמות לדוגמא ומנגד עומד בית השקעות שמציג שנה אחר שנה ביצועים גבוהים אך דורש דמי ניהול גבוהים יותר, עדיין לאותו משקיע שהיה מוכן לשלם יותר יש סיכוי גבוה משמעותית להישאר בסוף ההשקעה עם יותר רווח נקי.

קיימת מגמה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות בה המשקיעים מבינים את ההיגיון מאחורי תשלום גבוה יותר של דמי ניהול אך קבלת תשואות אטרקטיביות יותר, לכן גופים כמו אלטשולר שחם , ילין לפידות , אקסלנס אלו גופים מגייסים לעמת גופים אחרים שפודים כספים שנה אחר שנה.

לא ניתן להבטיח תשואה , אך הימור מושכל במרבית הפעמים יעשה חסד גדול יותר עבור המשקיעים. זכרו ש"הסיכון הגדול" גם אם קפצתם למים והסכמתם לשלם דמי ניהול גבוהים יותר, הפער לא יכול להיות יותר מ0.5% במרבית המקרים, כך שכל 100,000 ₪ מדובר ב500 ₪ שנתי לבחון בית השקעות מוביל בתחומו.

טעות שלישית – אמונה עיוורת .

הרבה פעמים מציעים לנו לבחון את ההשקעות הקיימות שלנו , לראות האם יש מקום לשינוי . מרבית המשקיעים כל עוד ההשקעות מניבות תשואות חיובית מסרבים לבחון את התיק הקיים.

יחד עם זאת בזמן ירידות , המשקיעים בוחנים את התיק ואז מבצעים לא פעם שינויים מתוך לחץ, אל תהססו לבחון את תיק הנכסים גם כאשר התשואות גבוהות ! ייתכן שהתיק הניב תשואה יפה, אך המתחרים הניבו תשואה משמעותית גבוהה יותר ולכן תיק הנכסים שלכם זקוק לשינוי .

טעות רביעית – השקעה לפי טרנד .

בשנים האחרונות יצאו השקעות שונות כמו ביטקויין , השקעות נדל"ן שונות , השקעות במגמות שונות וכו'. שימו לב כי ההשקעות החדשות , מרביתן  אינן מפוקחות.

מה שאומר שאם אתם כמשקיעים בחרתם לבצע השקעה , אנא בדקו אותה בדקדקנות, ההשקעות האלו יכולות להיות אטרקטיביות , אך לא בהכרח תקינות.

משקיעים רבים מצאו את עצמם בעסקאות שלא ניתן לצאת מהן ויצאו בהפסד גדול.
שימו לב שאם מדובר בשוק שאתם לא מכירים כמו יוון, אירופה, ארצות הברית ומציעים לכם לרכוש שם נכס, אתם עלולים להאמין למצגת אך בפועל יהיה קשה לעמוד האם ההשקעה טובה.

במידה ומעוניינים לבצע השקעה בחו"ל – חשפו את ההשקעות המוכרות כמו פרופרטיז של אלטשולר שחם או קרן התשתיות של הפניקס והראל.

טעות חמישית – רישיונות ואישור עבודה.

בשנים האחרונות החלה מגמה של עבודה משותפת בין משקיעים לבין מתכננים פיננסים. שיתוף הפעולה היא אחת הדרכים המוצלחות ביותר שיש למשקיע למקסמם את ההצלחה שלו.

יחד עם זאת, בין המתכננים הפיננסים השונים , אנשי השיווק והמכירה ואנשי השירות נמצאים אנשים ללא רישיון פנסיוני או פיננסי ומייעצים עבור המשקיעים השונים ללא כל אחריות מהצד שלהם.

כאשר אתם שוקלים לעבוד עם מתכנן פיננסי , דרשו לראות לפני החתימה רישיון בתוקף עם צילום תעודת הזהות ובצעו השוואה שאכן זה המספר וזה האדם שעומד מולכם.

אם המתכנן מציין כי אין לא רישיון , אל תבצעו את העסקה דרכו , המשיכו לחפש בעל רישיון שעובד בצורה תקינה וכשרה !  אין בושה לבקש אישורים ורישיונות , אתם צריכים לדעת שאתם בידיים טובות , אז שילוב של מקצועיות , יחס אישי ואישורי עבודה תקינים . – לא לוותר.

טיפ קטן – גם אם היום אתם כבר עובדים עם מתכנן פיננסי , בקשו לראות את הרישיון ובדקו כי היה בעל רישיון בזמן כל משך העבודה המשותפת, אם לא ידע לספק את הנתונים , אל תהססו והחלו מיד בחיפוש למתכנן הפיננסי הבא .

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.