קרן ההשתלמות שלכם – האם היא מטופלת כראוי?

מרביתנו לא מייחסים חשיבות לקרן ההשתלמות שלנו ורואים בה חלק מתלוש המשכורת שלנו. אך יש לפנינו מספר רב של אפשרויות כיצד למנף את ערכה של קרן ההשתלמות.
האם קרן ההשתלמות שלכם מטופלת כראוי
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אז מי הם האנשים שיודעים לבחור את מנהלי ההשקעות המובילים לאורך שנים? כמה מאתנו קוראים כתבות חוזרות וכל חודש יודעים לדקלם איזו קרן השתלמות הציגה את התשואה הגבוהה ביותר? האם זה הפרמטר היחיד לבחירת קרן ההשתלמות ?

אז נתחיל ונגיד שעל מנת לבנות תיק נכסים יציב, מחולק ומגודר יהיה נכון לבחון את הדברים עם איש מקצוע שיודע את הסודות הקטנים ויודע להתאים את תיק הנכסים שלכם כמו כפפה ליד לפי הצרכים האישיים שלכם וההתאמה לתנאי השוק, קשים או קלים ככל שיהיו.

אז אם נסתכל על קרן ההשתלמות שלנו שהיא מוצר מתעתע , מצד אחד הכסף נזיל וניתן לבצע בו שימוש בכל רגע נתון ומצד שני היא פטורה ממס רווחי הון, בעצם זהו המכשיר הפיננסי היחידי שפטור ממס רווחי הון ולכן מובן לכל משקיע כי זה הכסף האחרון שהוא יוציא לטובת שימוש שגרתי.

אז מה עושים ואיך קרן ההשתלמות נכללת בתיק הנכסים שלנו?

ראשית חשוב לזכור כי קרן ההשתלמות היא מוצר תחרותי ולכן מנהלי ההשקעות השונים נלחמים על המשקיעים בחירוף נפש.

בקרן השתלמות עלינו לבדוק את הפרמטרים הבאים :

פרמטר ראשון – מדד השארפ, אשר מצביע על סטיית התקן, הינו פרמטר חשוב ומהותי. שהרי ככל שמדד השארפ גבוה יותר כך הקרן יציבה יותר בכל רמת חשיפה למניות ביחס לעצמה וביחס למדד הייחוס. בפרמטר הזה ללא עוררין מובילה את הטבלה ילין לפידות , בזמן שאקסלנס ואלטשולר שחם נושפות בערפה.

פרמטר שני – דמי ניהול, ככל אצבע אומר שככל שדמי הניהול שלנו יהיו נמוכים יותר, כך הרווח שלנו יהיה גדול יותר. אך יחד עם זאת שימו לב שמנהלי ההשקעות המובילים במשק דורשים דמי ניהול גבוהים יותר. אל תתפתו לנהל את קרן ההשתלמות שלכם אצל מנהלי השקעות שמוכנים למכור את עצמם בזול מידיי כי לפעמים הזול הוא היקר. חשוב לזכור שמתכננים פיננסים יודעים למצוא עבורכם את השילוב המנצח, בקטגוריה הזאת אקסלנס השתלמות מציגה יתרון מהותי ב12 חודשים האחרונים, 3 שנים ו- 5 השנים האחרונות. (נכון ל09/2018) ולכן יהיה נכון לשקול לבדוק ניהול באקסלנס , שכן התשואה אטרקטיבית וגם דמי הניהול.

פרמטר שלישי – תשואות , תשואות ותשואות . נכון מה שהיה הוא לא בהכרח מה שיהיה, אבל גם אין הרבה חדש תחת השמש. מנהל השקעות שידע לעבוד יפה בשנת 2008 וירד פחות או בשנת 2011 כמו אלטשולר שחם שהצליח להביא את הלקוחות שלו בשנה שכולם הציגו שלילית לתשואה חיובית ראוי לכל קרדיט וניהול כספים מתיק הנכסים שלכם, ולכן אם נסתכל על תשואות חשוב שנראה כי יש מגמה קבועה של הובלה בטבלה, שם ניתן לראות את אלטשולר שחם ואקסלנס.

פרמטר רביעי – גודל הקרן, מי מאתנו שבוחר את המסלול הכללי של קרנות ההשתלמות חשוב שישים לב כי הקרן לא גדולה מידיי. קרנות השתלמות גדולות עלולות להיות בבעיה של תגובה מהירה לטובת השוק ולכן התשואה שלה עלולה להיפגע, ניתן לראות יחידי סגולה כמו אלטשולר שחם שיודעים להציג תשואה גבוהה גם בקרן גדולה ויש את אקסלנס ואי בי אי שיודעות להציג תשואה יפה בעודן קרנות קטנות.

פרמטר חמישי – צבירה שלילית נטו, לברוח כמו מאש. אם אנחנו רואים קרן השתלמות שהגמל-נט (אתר ממשלתי המציג את ביצועי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות) מראה לנו שהיא באדום , כלומר יותר כספים יוצאים ממנה כל שנה מאשר נכנסים זה הזמן להרים את הדגל ולא לנייד לשם כספים ואם אתם שם, אנא שקלו את הצעדים שלכם, ייתכן שאתם מייצרים לתיק הנכסים שלכם נזק גדול.

אז כעת ישנם כללי אצבע כיצד לבחור קרן השתלמות, אך הכללים האלו אינם מספקים

קרן השתלמות היא רק חלק מהפאזל הכללי של תיק הנכסים שלכם ולכן על מנת להתאים אותה צריך לבחון את שאר התיק. כל קרן השתלמות מהווה מרכיב אחר, חלק מהקרנות יותר מושקעות בחו"ל, חלקן יותר בארץ, חלק מהן עם יותר נכסים בלתי סחירים והפוך ולכן על מנת שקרן ההשתלמות תהווה את התרומה הטובה ביותר לתיק הנכסים הכללי שלכם ותייצב את הכספים הנוספים העומדים לרשותכם חשוב לבצע בדיקה יסודית ולקבל החלטה אסטרטגית היכן יהיה נכון לנהל את הקרן ההשתלמות.

הרבה מאוד משקיעים אינם מושכים את קרן ההשתלמות שלהם לאורך שנים ואז נוצרת קרן השתלמות אחת גדולה. טעות!, תשתדלו לפתוח קרן השתלמות חדשה כל פעם שקרן ההשתלמות הנוכחית מגיעה לצבירה מכובדת עד חצי מיליון שקלים חדשים ומדוע? קרן השתלמות אינה ניתנת לפיצול להבדיל מקופת גמל ולכן אם תרצו לפזר סיכונים ותהיה ברשותכם קרן השתלמות אחת גדולה אתם תיאלצו לשים את כל הביצים בסל אחד וזה אף פעם לא הפתרון הטוב ביותר.

אז מה עושים כעת?  חשוב לבצע בדיקה היכן קרן ההשתלמות שלכם מנוהלת , לעבור על תיק הנכסים ולהזמין בהקדם את מתכנן פיננסי שיודע לבצע ניתוח של תיק הנכסים ולמקם את קרן ההשתלמות שלכם במקום בו היא ראויה להיות ?

מה תמצאו בכתבה

  • קרן השתלמות
  • 3 דקות
קרן השתלמות הינה מכשיר חיסכון מצוין, אך כל נושא גובה ההפק...
27.42% תשואה.מתקדמים לקרן השתלמות מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.