אז מה עושים כאשר תיק הנכסים שלך לא מסב לך מספיק נחת?

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
מרגישים שהתשואה שלכם בתקופה האחרונה נמוכה מהממוצע? חושבים שאתם יכולים להשיג תשואה גבוהה יותר? ייתכן מאוד שאתם צודקים! כך תבנו תיק נכסים נכון ויציב.

רבים מאיתנו השכילו להבין שהכסף שלנו צריך לשרת אותנו ולא אנחנו אותו. ולכן ניתן לראות בעשורים האחרונים למרות שיש מיליוני שקלים בעו"ש ופקמ"ים עם ריביות שמעט מעליבות את החוסך, יותר ויותר משקיעים מחליטים לעשות מעשה ולבצע השקעה עם ההון אשר עומד לרשותם.

אז איך מקבלים החלטה להשקיע ?

ראשית חייבת להיות קיימת ההבנה שכסף שנמצא ללא מעש מאבד את הערך הריאלי שלו ולכן אין מקום לקיים סיטואציה כזו.

לאחר מכן חשוב לבצע בירור צרכים להבין איזה סוג של משקיע אתה,  העולם לעד יחולק בין אוהבי סיכון ושונאי סיכון יש כמובן גם משקיעים שנמצאים בין הקצוות אך בפועל ניתן לאפיין איזה סוג משקיע עומד לבצע השקעה וכיצד לבנות את תיק הנכסים שלו.

בבירור הצרכים יעלו שאלות כמו טווח השקעה, סכום ההשקעה , רמת החשיפה למניות , נזילות הכספים, מטרת ההשקעה , יכולת התמודדת עם הפסדים בטווח קצר , השקפת המשקיע.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

לאחר בירור הצרכים חשוב כמובן לאורך ההליך לא לבצע את ההשקעות לבד ולהיעזר באיש מקצוע כמו מתכנן פיננסי שידע לבצע עבורכם את בירור הצרכים , התאמת המוצרים ובדיקת תיק הנכסים הקיים.

האם משקיעים בנדל"ן או בשוק ההון?

בעבר השאלה הייתה מאוד ברורה , שוק ההון או נדל"ן ? שאלת מיליון הדולר נשאלת עשרות שנים וכל פעם תלוי את מי שאלת ובאיזה כובע הוא נמצא.

אם היית שואל איש שוק ההון בשנת 2009 הוא היה מחייך מאוזן לאוזן ומפאר את הצלחותיו ואילו נשאלה שאלה זאת ב2008 סביר להניח כי אותו איש שוק ההון היה מצניע את ההישגים שלו , שכן שנת 2008  זכורה כשנה רוויה בירידות משמעותיות.

לחילופין אם היית שואל איש נדל"ן , מתווך לדוגמא האם נדל"ן ימשיך לעלות אז בשנת 2015 הוא היה מחייך מאוזן לאוזן אך בשנת 1991 כאשר המחירים צנחו עקב המצב הביטחוני, אותו מתווך היה מתקשה למכור לך כשמשקיע דירה בצפון תל אביב , כן כן  ! צפון תל אביב שהיום קשה מאוד לעמוד במחירי הדירות והשכירות שם.

העובדה שלא היה ניתן לצפות את שוק הנדל"ן או שוק ההון באותם שנים רק מחזק את האמרה הקבועה " הנבואה ניתנה לשוטים" ולכן יהיה נכון לפזר את ההשקעות של תיק הנכסים למספר רבדים שונים.

עוגת נכסים מורכבת מרבדים שונים

נתחיל ברובד ראשון והוא דווקא נכסים , לרב המשקיעים מחפשים השקעה לאחר שיש ברשותכם בית למחייה ולכן הנכס הראשון שעומד לרשות הלקוח הוא הבית בו הוא גר או משכיר.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

לאחר מכן נעבור לרובד הבא והוא דווקא העולם הפנסיוני שמכיל בתוכו: קופות גמל, ביטוחי מנהלים , קרנות פנסיה וקרנות השתלמות.

ממוצרים אלו לאורך השנים נולד חיסכון משמעותי אשר ילווה את החוסכים והמשקיעים הנוכחיים בגיל השלישי לחייהם . כמובן שחשוב לקחת בחשבון גם את תשלום קצבת הזקנה .

לאחר מכן נגיע לרובד השלישי והוא הכספים הנזילים שעומדים לרשותנו.

מאחר שהרובד הראשון הינו נדל"ן טהור, והרובד השני כולל מסלולי חיסכון מגוונים המשלבים בין שוק ההון והשקעות בנכסים בלתי סחירים כגון נדל"ן.

לכן את רובד השלישי, כספים נזילים, נפזר בצורה חכמה בין אפיקי ההשקעה השונים על מנת לייצר איזון דינמי ופיזור סיכונים נכון.

נעבור לרובד רביעי שהוא אכן השקעות אלטרנטיביות כמו קרנות גידור, קרנות ריט, נדל"ן, הלוואות חברתיות ואקזיטים מהירים.

הרובד הרביעי הינו רובד קריטי וחשוב שמכיל נכון לשנת 2019 עשרות חברות שמציעות השקעות אך אינן מפוקחות על ידי משרד האוצר או הרשות לניירות ערך ולכן חשוב לחפש את אותם מוצרים שאכן יודעים להציע שילוב של השקעה שאינה תלויה בשוק ההון או לחילופין בשוק הנדל"ן במתאם גבוה אך עדיין שייכת לפיקוח רגולטורי גבוה.

אז איך משלבים את תיק נכסים באופן תקין?

על מנת להשיג הרמוניה בין ההשקעות השונות שלנו עלינו לקחת בחשבון מספר רב של פרמטרים, שווי נכסים יציבים (כגון הבית שבו אנו גרים, רכבים, ושאר נכסים שאינם נזילים), הטבות מס שונות, תכנון ירושה עתידית ועוד ועוד..

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

משקיעים רבים אשר פונים אלינו, לצערנו עושים את הטעות הנפוצה ביותר ומתייחסים לתיק ההשקעות שלהם בבנק כ"תיק הנכסים" שלהם מבלי כל התייחסות לשאר הרבדים או הכספים השונים אשר ברשותם.

למרות שאנו ממליצים להיעזר באיש מקצוע, נסקור בקצרה את השלבים כיצד לבנות את תיק הנכסים שלכם כרבדים בצורה נכונה.

ראשית נבחן את החיסכון הפנסיוני הפטור ממס שלנו (קופות גמל, קרן השתלמות ועוד..) , האם אנו מנצלים את הפטור ממס בצורה נכונה?

לאחר מכן נגיע לרובד הכספים הנזילים, שם נצטרך לבחון היטב את ההשקעות שלנו והאם הם נכונות עבורנו.

במידה ואתם זכאים לפטורים שונים ממס רווחי הון כגון תיקון 190, סעיף 125 ד' ועוד. נשקיע ראשית במוצרים אלו , ובכספים הנותרים נבצע השקעות חכמות בפוליסות חיסכון משולבות נדל"ן, הוגנות בעלויות ויציבות בזמן תנודתיות בשוק ההון.

הרובד הרביעי גם כן משתמש בכספים נזילים, אך הפעם אנו משקיעים בתחום מנותק משוק ההון כגון קרן השקעות חוב נדל"ן ארנו קפיטל ובפלטפורמת הלוואות חברתיות טריא.

השקעות אלטרנטיביות משתמשות כרשת ביטחון לכל העוגה שלנו אשר נשענת על שוק ההון ולכן אנו משאירים אותה לרובד האחרון.

בניית תיק נכסים בצורה נכונה – השורה התחתונה

אנו יודעים שכאשר קוראים את הכתבות שלנו, נראה שמלאכת ניהול נכסים פיננסים מתוארת כעבודה פשוטה וקלה או אפילו שתיק הנכסים שלנו יהיה חסיון להפסדים בשוק ההון.

נדגיש שאנו מאמינים שניהול נכון של הכספים שלנו מחייב את העזרה של איש מקצוע מכיוון שלא משנה עד כמה נרצה לסקור כאן את כל המידע המקצועי הרלוונטי לחסכונות הפנסיונים שלכם, לא נוכל להדביק פער של שנים רבות בהם הרגולציה השתנתה מספר רב של פעמים.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

אז מה תוכלו לצפות בסוף תהליך? תיק הנכסים שלכם יהיה מפוזר ומוגן ככל שניתן בהתאם לתקופות האחרונות, יחד עם זאת, לא נישן על זרי דפנה ותצטרכו לבצע בקרה שוטפת על תיק הנכסים שלכם אחת לתקופה ובהתאם לשינויים קיצוניים בשווקים.

הצעד הראשון לניהול נכסים נכון ותשואה חיובית הוא לפנות לאיש מקצוע על מנת להחכים ולהבין מה באמת יש לכם בידיים ומהם האפשרויות הנכונות שלכם.  

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.