מה לעשות עם כסף ששוכב בבנק? 3 אפשרויות השקעה מעולות בשבילכם

לא תאמינו לסכום הכסף שחוסכים רבים שומרים בפקדונות בנקאיים ועובר ושב, מדובר בכסף שאינו מצייר תשואה ובמרבית המקרים אפילו מאבד מערכו וכך מציגה הפסד וודאי.
כסף ישן בעובר ושב
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

בשנים האחרונות ישנה מגמה ברורה לפיה כל שנה הציבור הישראלי משאיר סכומי כסף גדולים יותר ויותר בחשבונות עובר ושב שלו. כך למשל בשנת 2016 היו בחשבונות הישראלים 258.54 מיליארד ₪, בשנת 2017 היו 290.17 מיליארד ₪ ובשנת 2018 היו 318.63 מיליארד ₪.

עבור שנת 2020 עדיין אין נתונים סופיים, כך שהמידע העדכני ביותר שבידינו הוא עבור שנת 2019, בה בחשבונות העו"ש של אזרחי מדינת ישראל שכב סכום של 337.2 מיליארד ₪. כאמור, הסכום גדל משנה לשנה והמגמה מובהקת, הרבה מעבר לגידול האוכלוסייה : הישראלים יותר ויותר בוחרים לא להשקיע את הכסף שחסכו, אלא למעשה לא עושים איתו דבר.

למה כסף בעו"ש הוא כסף מבוזבז?

כסף ששוכב בחשבון עובר ושב הוא כסף מבוזבז , משתי סיבות מרכזיות. הסיבה הראשונה ברורה כשלא מתייחסים לסכום המספרי של הכסף, אלא מתמקדים בערך הריאלי של הכסף. מה הכוונה כשאנו אומרים "הערך הריאלי של הכסף"?

הכוונה היא ל-מה ניתן לקנות בסכום כסף נתון? כלומר מה הכסף שווה במונחי כוח קניה. בהקשר זה יש להבין את המונח אינפלציה, שמתייחס לירידת ערכו הריאלי של הכסף.
מעשית זה אומר שהכסף שלא הושקע ונשאר באותו סכום, כמו כל כסף שתשאירו בעו"ש, שווה לכם פחות. ברוב שנות המדינה האינפלציה הייתה חיובית, קרי ברוב השנים ערכו הריאלי של הכסף ירד במהלך השנה.

נתייחס לעשור האחרון : מתוך 10 שנים, ב-7 שנים ערכו של הכסף בישראל ירד, בעוד ב-3 שנים ערכו עלה, וגם זה במעט מאוד. במצטבר בעשור האחרון מטבע השקל איבד למעלה מ-8 אחוזים מערכו, כך שאם בתחילת העשור היה לכם חשבון עו"ש ובו למשל 100 אלף ₪, בהנחה שלא הפקדתם או משכתם כספים מהחשבון, עדיין יש בחשבון את אותו סכום, אך הוא יכול לקנות מוצרים בהיקף של מה שהיה לפני עשור 92 אלף ₪ בלבד.

הסיבה השניה לכך שכסף בעו"ש הוא כסף מבוזבז, נעוצה באלטרנטיבות. להשארת הכסף לצבור אבק בעובר ושב יש מספר גדול של אלטרנטיבות שיכולות לגרום לכסף לגדול, במקום לשחוק את ערכו.

מה לעשות עם הכסף?

אז אלו אלטרנטיבות לעו"ש הן האטרקטיביות והרלוונטיות ביותר? אין תשובה חד משמעית וקצרה לשאלה זו, מה גם שעבור כל אדם יש מסלולים מתאימים יותר ומתאימים פחות. עם זאת, נסקור כעת כמה מהחלופות הסולידיות והאטרקטיביות בעיננו.
כדי להתאים מסלול השקעה נכון ומדויק עבורך, המומחים שלנו ישמחו גם לייעץ באופן אישי, להבין את הסיטואציה הכלכלית שלך, לחשוב יחד על השאיפות שלך, ומתוך זה להתאים לך מסלול השקעה.

כך או כך, לפני השלב הזה, שווה להכיר ברמה הראשונית כמה כיוונים מומלצים:

תיק השקעות – בעיקר מתאים לבעלי חברות

תיק השקעות הינו מעין חשבון בנק נפרד המשלב רכיבי השקעה שונים, בהם מט"ח וניירות ערך שונים כמו מניות ואג"ח. תיק השקעות יכול להיות מנוהל על ידי הבנק, אך לרוב על מנת לצמצם עלויות של עמלות ודמי ניהול, יהיה זול ומומלץ יותר לנהל אותו במוסד פיננסי חוץ בנקאי כגון בית השקעות.

פוליסת חיסכון – מוצר גמיש, מתאים לכל סוג משקיע

פוליסת חיסכון, או פוליסת השקעה, הינה מכשיר פיננסי חדש יחסית, שדומה במידה רבה לתיק השקעות. השם "פוליסה" מטעה כי אין במכשיר זה רכיב ביטוחי, אך הוא מרמז לכך שהשקעות במכשיר זה מתופעלות על ידי חברות הביטוח, וחלקן מנוהלות בידי בתי השקעות. יש לציין כי במסלול זה מעבר בין פוליסת חיסכון אחת לשנייה, הינו פטור ממס.

בנוסף חשוב לציין שפוליסת חיסכון כוללת הטבת מס ייעודית לה, סעיף 125 ד' מעניק למשקיעים זכאים, פטור ממס רווחי הון עד תקרה של כ-16,800 ש"ח בשנה (התקרה עשויה להשתנות משנה לשנה)

קופת גמל להשקעה – מותאמת להשקעות קטנות

קופת גמל להשקעה היא מוצר פיננסי שמטרתו עידוד חיסכון לטווח ארוך, לעיתים קרובות עבור הפנסיה. מדובר במסלול שיש בו גם פטורים ממס, בעיקר כשלא מושכים מהחיסכון עד הפרישה מהעבודה.

לסיכום, כסף שנמצא בעו"ש שוחק את ערכו הריאלי ובהדרגה יכול לקנות פחות ופחות מוצרים. זאת כשישנן אפשרויות חלופיות רבות לגבי מה ניתן לעשות עם הכסף, על מנת שלא רק שלא יישחק, אלא גם שיניב תשואות. ההשקעה המתאימה ביותר לכל אדם היא שונה ובשל כך המומחים שלנו ישמחו לייעץ לכם כדי שתגיעו להשקעה הטובה והאופטימלית ביותר עבורכם.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 2 דקות
פוליסת חיסכון מאפשרת לנו למשוך את כספנו בצורה של קצבה חוד...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.