אזרחים ותיקים מגיע לכם יותר! מדריך הטבות וזכויות

  • צוות שקל
  • אוקטובר 17, 2023
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
הפרישה שלכם מביאה איתה הטבות וזכויות רבות, על מנת שתוכלו למקסם ולייעל את כל המגיע לכם, ריכזנו עבורכם את ההטבות העיקריות והדרכים להשיג אותם.

כיום, תקופת הגמלאות הפכה לתקופת פריחה עבור אזרחים רבים, ולא בכדי. בתקופה זו אפשר ליהנות מפירות העמל הקשה שמלווה אתכם במהלך רוב חייכם. אך כדי שאכן כך תיראה התקופה, כדאי לקחת בחשבון מספר זכויות שיהפכו את התקופה לתקופה של רווחה. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להפוך את התקופה כאזרחים ותיקים לתקופה נוחה ויפה.

תעודת אזרח ותיק

ראשית כל, כדאי שתדעו את ההגדרות הבסיסיות: אזרחים ותיקים הם גברים שהגיעו לגיל 67, או נשים שהגיעו לגיל 62. החל מהגילאים הללו ניתן לקבל את תעודת האזרח הוותיק. המשרד לשוויון חברתי מנפיק את התעודה ושולח אותה לביתו של האזרח עם הגעתו לגיל פרישה.

במידה והתעודה לא הגיעה לביתכם, או שמא היא אבדה לכם, תוכלו לפנות למשרד לשוויון חברתי:

טלפון: 02-6547025

דואר אלקטרוני: [email protected]

פקס: 02-6547049

כמו כן, כדאי שתדעו שישנה אפשרות להנפיק תעודה עם תמונה של האזרח שזכאי לתעודה. תמונה זו מייתרת את הצורך בהצגת תעודה מזהה, בכל מימוש של הטבה.

תוספת חשובה נוספת היא הוספה של כיתוב בשפות זרות: באנגלית ובערבית. תוספת זו מעניקה הטבות גם במדינות זרות. לכן, אם אתם מתכננים לטייל בחו״לֹ בתקופת הגמלאות אנו ממליצים לכם לפנות למשרד לשוויון חברתי בבקשה להוספת הכיתוב הלועזי.

תעודת האזרח הוותיק היא המסמך החשוב בתקופה זו. למעשה, היא שמעניקה לאזרחים הוותיקים את שלל ההטבות שהם זכאים להן. מיד נפרט בפניכם מדגם מייצג של הטבות אלו.

הטבות מס

במידה והגעתם לגיל פרישה, אתם זכאים למספר הטבות מס שיוכלו להקל מאוד על המיסוי של הכנסותיכם. נפרט לפניכם מספר דוגמאות להטבות אלו.

דוגמא ראשונה היא שתי הטבות המס המשולבות שמעניקות פטור מיטבי ממס רווחי הון: סעיף 125 ד׳, ותיקון 190. חשוב להדגיש כי מס הכנסה אינו מקפיד לשווק וליידע את הציבור בנוגע להטבת מס זו, ולכן אנחנו כאן כדי לוודא שהמשקיעים מבינכם מודעים לזכויות הללו.

הפטור בגין סעיף 125 ד׳ מעניק הטבה לגמלאים שנולדו טרם הקמת המדינה. התקרה של הפטור עומדת על 16,700 ש״ח לשנה לזוג גמלאים. כמו כן, כדי לממש את ההטבה, יש למלא דוחות שנתיים ולדרוש את ההחזר.

תיקון 190 מעניק גם הוא פטור ממס רווחי הון עבור הפקדת כספים נזילים בקופות גמל שעונות על קטגוריית מעמד 190. כדי לבחון זכאות, יש להיוועץ עם אנשי מקצוע של אתר שקל.
בדיקה זו קובעת בנוסף גם את תקרת ההפקדה השנתית. כמו כן, תיקון 190 מעניק אפשרות למשיכת כספים בכל מועד לבחירתכם, ובתשלום של 15% מס רווחי הון, במקום 25%. ולכן, זוהי ההטבה המשתלמת ביותר.

למעט הטבה משולבת זו, ישנן הנחות נוספות שכדאי לבדוק. זיכרו שמרבית ההטבות הללו אינן אוטומטיות, ולכן האחריות על בדיקת הזכאות מוטלת עליכם.

הטבות כלכליות נוספות

אזרחים ותיקים זכאים להטבות כלכליות נוספות. דוגמאות לכך הן הטבות בתשלומי חשמל ומים, והנחות של דמי ביטוח בריאות ושירותים בריאותיים נוספים.

קצבת זקנה

זוהי קצבה שמספק המוסד לביטוח לאומי עם ההגעה לגיל פרישה. כדי לקבל קצבה זו, יש להגיש בקשה בטופס ״תביעה לקצבת זקנה״, שמופיע באתר של המוסד לביטוח לאומי. גובה הקצבה משתנה ביחס לגיל וביחס ליחיד/לזוג.

מועדון ״טוב״ – מועדון צרכנות לגמלאים בשירות המדינה

מועדון טוב נועד לספק הנחות בשלל תחומים לעובדי מדינה בישראל. זהו מועדון צרכנות השייך למדינת ישראל ולהסתדרות עובדי המדינה והוא מעניק הטבות בדומה למועדוני צרכנות אחרים, לדוגמת ״חבר״.

למועדון טוב יכולים להצטרף עובדי מדינה, אך גם גמלאים בשירות המדינה. ההצטרפות למועדון מתבצעת באופן אוטומטי ממקום התעסוקה. במידה ולא קיבלתם את הסיסמא להצטרפות לאתר בתלושי המשכורת, מומלץ לפנות למעסיק ולבקש זאת.

המועדון מציע הטבות במספר תחומים, לרבות שוברים למסעדות וחנויות, הנחות בתחום התיירות והחופשות, הנחות למופעי תרבות, לפארקים וסדנאות פנאי שונות והנחות קבועות בעסקים שונים. כדאי להתעדכן באתר של המועדון ולבדוק מפעם לפעם מהן ההטבות העדכניות והחדשות.

הטבות בתחום התרבות והפנאי

כפי שאמרנו, תקופת הגמלאות יכולה להיות תקופה של פריחה ובילוי. לשם כך, כדאי שתנצלו את מירב ההטבות בעולם הבידור והתרבות שאתם זכאים להן. הרשימה הארוכה של ההטבות כוללת הנחה באתרי תיירות, מוזיאונים ברחבי הארץ, במופעי תיאטרון, בבתי קולנוע וקורסים שונים. התעדכנו ברשימה ואל תשכחו לבלות!

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מכשיר אולטרסאונד ביתי – כל מה שצריך לדעת
מכשיר אולטרסאונד ביתי יכול להציע לכם זמינות נהדרת לבדיקות שכיחות שניתן לבצע...
  • 3 דקות
  • צפיות
מערכת הזדהות ממשלתית לאומית המדריך המלא
צריכים לקבל שירות ממשרד ממשלתי? הגשת דוחות, עדכון פרטים אישיים וכדומה, הכירו...
  • 8 דקות
  • צפיות
וואטסאפ ווב (WhatsApp Web) פרטי ועסקי – מדריך חדש ומפורט
סביר להניח שגם אתם משתמשים יומיים בוואטסאפ דרך הטלפון. הגיע הזמן לעבור...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.