בחירת מנהלי השקעות ומסלולי השקעה , האם תמיד לרדוף אחרי הכוכב התורן?

מדי 20 לחודש התשואות מתפרסמות לכלל המוצרים הפנסיונים ונראה שכל חודש הקערה מתהפכת על פיה ויש לנו מוביל חדש לטבלה. כיצד בוחרים מנהל השקעות נכון לטווח אורך?
אישה מחזיקה שטרות של 50 שקל ושמחה שבחרה מנהל השקעות מעולה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כמו בכל תחום בחיים , גם בין מנהלי ההשקעות המובילים יש כסאות מוזיקליים ותמיד יש שינוי במיקום ומישהו נשאר לעמוד אחרון ללא כיסא.

בדומה בעולם קופות הגמל וקרנות ההשתלמות יש שחקנים קבועים שמצליחים לתפוס כיסא , גם אם לפעמים הם ממש בדקה ה90 ויש את אלו שפעם אחרי פעם נשארים לעמוד ואחת למספר סיבובים הם תופסים כיסא מהיר.

מי הם מנהלי השקעות המובילים?

אז את השחקנים הקבועים אנחנו מכירים וכמעט לכולנו יש מוצרים אשר מנוהלים על ידם בתיק הפיננסי שלנו. כמובן שמדובר בבתי ההשקעות אלטשולר שחם וילין לפידות שבכל הדעת הרווחות הם מנהלי ההשקעות שמציגים את הנתונים הטובים היותר בעשור האחרון.

היופי הוא שגם בעליות וגם הירידות הם מצליחים להיות החוד החנית, בשנתיים האחרונות קרה מקרה בו בשנת 2017 ילין לפידות הציגה את התשואה הנמוכה ביותר ואילו ב2018 אלטשולר שחם תציג תשואה נמוכה יחסית אך יחד עם זאת חסד הנעורים ששומרים לקוחות ילין לפידות ואלטשולר שחם הוא גבוה ואיתן והיה ניתן לראות כמה נכון עשו לקוחות ילין לפידות שבחרו להאמין בילין לפידות לאחר 2017 וכעת מצופה שיהיו מרוצים מהמיקום שלהם לטובת 2018.

לקוחות אלטשולר שחם שעמדו למבחן לפני כשלוש שנים, ולא התפתו לטובת בית השקעות אחרים אשר ניסו להציג תשואה גבוה לתקופה קצרה עם דמי ניהול נמוכים, היו המאושרים באדם בשנת 2017.

כוכב תורן שהפך למוביל קבוע

לשניים האלו הצטרפו בשנים האחרונות (5 שנים ) אקסלנס גמל בניהולו של רועי יקיר, היתרונות של אקסלנס ברורים: קופות קטנות (ירושה של המיזוג עם הפניקס) , דמי ניהול הוגנים , אחוז נכסים לא סחירים מרשים וניהול של מנהל השקעות שמוכיח את עצמו.

כמובן, להבדיל מילין לפידות ואלטשולר שחם , אקסלנס היא בגדר הימור מאחר שמנהל ההשקעות עלול להתחלף ויחד עם זאת בתקופה הקרובה לא נראה שיש ללקוחות אקסלנס סיבה לדאגה.

כמו בכל שנה יבדקו המשקיעים את הביצועים השונים ואם מנהל ההשקעות יתחלף העיתונות תדאג ליידע את כולם. לרב ממתינים לטובת מנהל ההשקעות הבא ואם לאחר כרבעון יש שינוי מגמה אין שום בעיה לנייד את הכספים.

מאז 2008 שינויים הפכו להיות דבר שבשגרה ללא עלות וללא אירוע מס ואף זמן הניוד קוצר לעשרה ימי עסקים בלבד! פרט לאותן שיחות מטרידות של מחלקות השימור שיודעות להתיש בעיקר מנטלית את הלקוח אין שום אמת בדברי הנציגים וכל עולמם הינו לשמר את הקיים , בכל מחיר! ביום שהלקוח חותם את ביטול ההעברה , כמו שאומרים רבים "אחריהם המבול " והלקוח חוזר להיות עוד מספר אל מול לקוחות רבים ומענה בשירות הלקוחות, היזהרו מנציגי השימור – הם חוד החנית של אנשי המכירות הטהורים , לעיניהם יש מטרה אחת בלבד וזאת החתימה שלכם על ביטול המעבר שכבר בחרתם לבצע.

מי הכוכב התורן?

אז בשנת 2018 מסתמן כי הלמן אלדובי תציג את התשואה החיובית היחידה במסלול כללי ואילו אנליסט תציג את התשואה הנמוכה ביותר, לפעמים ניתן לראות שידור חוזר, ומה הכוונה ?

אנליסט סיימה בשנת 2015 עם תשואה במקום אחד לפני האחרון עם תשואה של 1.04% בקרן ההשתלמות הכללית שלה, ב2016 ביצעה מיזוג והציגה את התשואות של קרן השתלמות אגרסיבית יותר ובכך הלקוחות קיבלו נתונים שאינם נכונים ונהרו לטובת אנליסט , כבר בשנת 2017 היה ניתן לראות שאנליסט לא ממשיכה לספק את הסחורה ובשנת 2018 היא שמה את החותם.

הפעם אולי כדאי ללמוד ולא לרוץ לטובת המקום הראשון אם אין לו היסטוריה ארוכה יותר משנה. בדומה ללקוחות ילין לפידות ואלטשולר שחם שלא רצים לשנות מנהלי השקעות אלא אם יש הגיון בריא לטובת פיזור סיכונים רחב, אין סיבה ללמוד מנתוני 2018 על המשך מגמה ולהמשיך לחפש היסטוריה ארוכה . כמה טיפים : הראל הינה חלוצה בנכסים לא סחירים ולכן משקיע שחשוב לו נכסים לא סחירים עליו לדאוג לנהל חלק מכספיו בהראל , אקסלנס שמציגה כבר חמש שנים נתונים גבוהים הפכה להיות מנהל השקעות הכרחי בתיק ההשקעות.

כמובן שניתוח מלאה של התיק נכסים ושילוב אופטימלי של מנהלי ההשקעות בתיקים מומלץ לבצע יחד עם מתכנן פיננסי ולא לבד ! ייתכן שיש נקודות חשובות שיטו את הכף ואינכם יודעים אלא רק בעל מקצוע.

ושיהיה לנו בהצלחה בשנה הקרובה.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.