הרבעון הראשון של 2019 נפתח מעולה וכבר יש בית השקעות מצטיין !

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
היכן היה כדאי להשקיע מתחילת השנה? איזה מנהל השקעות הצליח לייצר תשואה חיובית גבוהה בסיום הרבעון הראשון של 2019 ?

רבים מאיתנו ראו את הרבעון הראשון של שנת 2019 וכתוצאה ישירה מכך קיבלו החלטה שהגיע הזמן להיכנס חזרה לשווקים – האם הרבעון הזה היה אטרקטיבי ?

התשובה היא בהחלט כן ! תיקי צמיחה העומדים על כ30% חשיפה למניות ידעו להציג תשואה הנעה בין 4%-7% בקופות הגמל , קרנות ההשתלמות , ביטוחי המנהלים , קרנות הפנסיה ופוליסות החיסכון.

הכוכב של רבעון ראשון 2019 הוא ללא ספק אלטשולר שחם שתופס את המקום הראשון בכל מוצר ובכל מסלול התמחות .

מה מיוחד במנהל השקעות מוביל ?

אלטשולר שחם הינו בית השקעות המוביל את התשואות בשנים האחרונות , צמודים אליו נמצאים ילין לפידות ואקסלנס.

אז מה הופך את מנהלי ההשקעות האלו למנהלי ההשקעות ששנה אחר שנה , רבעון אחר רבעון מצליחים להציג תשואות חיוביות למשקיעים שלהם?

נתחיל ביציבות הגופים האלו , מנהלי ההשקעות נותרים להושיט את הספינה של ניהול ההשקעות ולכן הם בונים לבנה אחר לבנה באופן יציב ועקבי בזמן שבתי השקעות שונים משחקים את משחק הכיסאות וכתוצאה ישירה מכך פוגעים בתשואה של המשקיעים שלהם , המשקיעים שבחרו את מנהלי ההשקעות המובילים במשק נהנים מתשואה עודפת והצלחה על פני המתחרים.

איך נבחר איזה מנהל השקעות להוסיף לתיק שלנו ?

ראשית חשוב להבין כי כל מנהל השקעות מגלה נקודות חוזק דווקא ברבדים שונים , במסלולים הסולידיים נוכל למצוא דווקא בית השקעות כמו אקסלנס שמציג תשואה גבוהה , במסלולים ספקולטיביים יותר נוכל לראות את אלטשולר שחם בולט ואילו בניהול השקעות בארץ ילין לפידות הינו אחד מבתי ההשקעות המוצלחים שמצליח להוציא מים מן הסלע ולשלוט בשוק ביד רמה.

האם חלוקה שווה בין מנהלי ההשקעות תוביל לתיק נכסים מקסימלי ?

לא, על מנת לבנות תיק נכסים יציב ומפוזר צריך להבין את טווח ההשקעה, צרכי המשקיע, צבע הכספים והשימוש העתידי.

לאחר בדיקה ראשונה חשוב להבין את סוג המשקיע והיכולת שלו להתמודד עם תנודות שונות בשווקים. מעל זה צריך לדעת להרכיב את הפאזל בין מנהלי ההשקעות השונים ולהשתמש בחוזקות של כל אחד מהם.

מלבד מנהל השקעות , מה עוד חשוב בתיק נכסים ?

בתוך תיק הנכסים חשוב להכיל תמונת מיסוי נכונה ושימוש במוצרים פטורים ממס רווחי הון לטובת חשיפה גבוהה למניות לעומת כספים נזילים אשר חל עליהם מס רווחי הון.

חשוב לבדוק את אחוז הנכסים הלא סחירים במוצרים המובנים על מנת לייצב את התיק הנכסים בהשקעות שאינן תלויות בשוק ההון.

מעל הבדיקות אלו חשוב לבדוק את נתוני הקופות השונות כמו סטיית תקן, האם הקופות מגייסות או פודות, האם האיזון האקטוארי חיובי או שלילי , האם בית ההשקעות נמצא בידיים פרטיות או עומד למכירה כבר מספר שנים – נתון זה יכול לשקף את יציבות בית ההשקעות.

חשוב לבדוק גם את דמי הניהול, גובה דמי הניהול הוא הפרמטר "הקבוע" היחיד במשוואה ולכן משקיעים רבים בוחרים להתעקש על דמי ניהול נמוכים ולעיתים גם במחיר של מנהל השקעות מוצלח.

זכרו כלל אצבע, בית השקעות מוביל בתשואות תמיד יהיה פחות גמיש בדמי ניהול, ולהיפך, בית השקעות או חברת ביטוח אשר מציעים דמי ניהול נמוכים מדי, כנראה אינם מספקים את הסחורה מבחינת תשואות ויציבות לאורך שנים. לכן בדקו "תשואה נטו" כלומר תשואה ברוטו בניכוי דמי ניהול על מנת לבדוק כדאיות השקעה.

איך משיגים גם תיק נכסים מוצלח וגם מנהלי השקעות מצטיינים ?

ראשית מומלץ תמיד לשבת עם איש מקצוע על מנת להבין האם אתם מתאימים לניהול ואם כן חשוב להבין את בניית התיק ואת המעקב שהוא דורש.

חשוב להבין שלאחר בניית תיק הנכסים המעקב הוא קריטי , אמנם הנתונים והדוחות שאנו מקבלים מהווים אינדיקציה בריאה למה עשה הכסף שלכם אך לא קיים שום מידע איך הכספים שלכם מנוהלים ביחס למתחרים והשוק הינו שוק חופשי ולכן חשוב לבצע בדיקה אחת לשישה חודשים.

לאחר שבוצע מיפוי ראוי והרכבה של הפאזל חשוב אכן לוודא כי שולבו השקעות אלטרנטיביות כמו ארנו קפיטל , טריא וכו'.

נקודה קריטית בהשקעות אלטרנטיביות – אל תבחרו עסקה שאינה מפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך, אטרקטיבית ככל שתהיה אין סיבה לקחת סיכונים מיותרים!

מה עוד חשוב לזכור?

פיזור בין יצרנים תלוי גם בגודל הסכומים להשקעה שעומדים לרשותכם והחשיפה למניות שתבחרו לנהל את הכספים.

ככל שהכספים סולידיים יותר פיזור הסיכונים יהיה קטן יותר שכן מרחב התמרון קטן יותר אך אם בחרתם חשיפה למניות גבוהה חשוב לבצע פיזור סיכונים רחב יותר ולאתר יותר משלושתם מנהלי ההשקעות המובילים.

קחו עצה ידידותית , אל תשברו את הראש – פנו למתכנן פיננסי שמכיר את העבודה ויודע לבנות עבורכם תמהיל יציב ואטרקטיבי ובמקביל מבצע מעקב שוטף.

ושיהיה בהצלחה

צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

% 0 +
תשואה בגמל להשקעה*
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.