מס עיזבון בארה"ב – מה לא מספרים לכם.

מס עיזבון או מס הירושה האמריקאי הינו מאחד המיסים הקשוחים עבור כל משקיע. המס משולם מערך הנכס ולא מהרווח ובכך הפך לסיבה העיקרית של החזרת כספי משקיעים לישראל.
מס עזבון בארצות הברית , כמה תצטרכו לשלם
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

רבים מאתנו מבינים כי ארצות הברית היא בהחלט מקום השקעה נכון ומשתלם. בשנים האחרונות השקעות אלטרנטיביות רבות מפנות את המשאבים שלהם לטובת השקעה בארצות הברית על חשבון מקומות אחרים בעולם.

כמו כן בורסת ארצות הברית הינה הבורסה החזקה ביותר מבין הבורסות הקיימות ולאחר בדיקות גם הבורסה הרווחיות ביותר ובעלת הזדמנויות רבות.

ארצות הברית יודעת גם לקחת בחזרה

אז עם הכוח , העצמה והחזקה של ארצות הברית באה גם הזרוע הקשוחה. ארצות הברית אמנם פותחת את השערים לטובת משקיעים זרים אצלה ומאפשרת השקעות מסוגים שונים עם אפשרות רווח גבוהה אך גם יודעת לדרוש חזרה תשלומי מיסים כמו כל יבשת אחרת ובנוסף הוסיפה סעיף קריטי ושמו מס עזבון או מס ירושה.

הרי אין אדם שיודע מתי יגיע יום פקודתו, ולמרות שאנו מבצעים השקעות לטווח ארוך מתוך הבנה של תוחלת חיים, מצב בריאותי ורצון אמיתי לקום לבוקר למחרת  עלינו להבין כי הכספים אשר מיועדים לעבוד עבורנו ולייצר לנו רווחים, גם עתידים לעמוד לרשות היקירים לנו בבוא העת.

מה שרבים מאתנו לא יודעים זה שכל ההשקעות שנמצאות בארצות הברית על כל סוגיהן מניירות ערך ועד לנכס נדל"ן פיזי, חל עליהם מס ירושה ועזבון של עד 40%. בעצם היקירים שלנו מיועדים לחלוק את הירושה שלהם עם ממשלת ארצות הברית.

מס עיזבון, איך זה עובד בחשבון פשוט?

מס העיזבון עומד כיום על 40% מס. יחד עם זאת, לאזרחי העולם (אשר אינם מחזיקים באזרחות אמריקאית) מחויבים לשלם מס עיזבון על שווי נכסים אשר גבוה מ60,000 דולר.

כלומר, 60,000 אלף דולר הראשונים שלנו פטורים ממס עיזבון ויעברו ליורשים ללא התערבות אמריקאית. ואילו כל שקל מעבר לסכום הזה, יתחלק 60 / 40 בין היורשים לבין ממשלת ארצות הברית.

בדוגמא מספרית:

נניח שלפלוני יש ירושה של 100,000 דולר בהשקעות בארצות הברית.

60,000 דולר הראשונים פטורים ממס עיזבון

40,000 דולר הנותרים ידרשו בתשלום מס בגובה 40%, דהיינו, 16,000 דולר.

בפועל היורשים יקבלו 84,000 דולר.

חשוב להדגיש שמדובר בתשלום מס על שווי ההשקעות ולא על גובה מס רווחי הון כפי שאנחנו רגילים בארץ. גם השקעה שאינה יצרה רווח ונשארה על גובה הקרן תידרש בתשלום מס עיזבון.

מס עיזבון בשוק ההון – מה מותר ומה אסור?

הבעיה העיקרית עומדת היום תחת עולם ניירות הערך , שכן רבים מאיתנו רוכשים מניות בבורסה של וול סטריט , רואים לאורך השנים רווחים גבוהים אך לא מודיעים לסכנה העורבת מעבר לפינה על כספים אלו. חשוב להבין שאפילו מי מאתנו שהכיר את הבעיה והתחכם לרכוש מחקה מדדים מאחר שהם יושבים על נכסי בסיס של ארצות הברית גם עליהם חל מס עזבון.

מה ניתן לעשות? ראשית ניתן להגביל את עצמנו בהשקעות ישירות בארצות הברית עד 60,000 אלף דולר ובכך להיות רגועים לחלוטין. בנוסף אנו יכולים לפנות למכשירים חכמים כמו תיקון 190 , קופות גמל להשקעה , פוליסת חיסכון , מנהלי תיקים מנוהלים שיודעים לעקוף את נושא העיזבון בדרכים מתוחכמות ודרך בורסות שונות בעולם.

תיקי השקעות מנוהלים בבנק – הסכנה של מס עיזבון

רבים מהתיקים המנוהלים באופן עצמאי או על ידי יועצים בבנקים מנוהלים עם ניירות ערך ישירים אל מול ארצות הברית, הבעיה בבנקים גדולה יותר מאחר שאינם לוקחים אחריות , או אפילו טורחים ליידע את הלקוח בסיכון שהוא לוקח לטובת תשואה עודפת ואף קיבלו קנסות גדולים על הפרת האמנה עם ארצות הברית.

(נכון ל2019 בנק פועלים ומזרחי עדיין נמצאים בתביעה פתוחה אל מול בעיה של הלבנת הון עם אזרחי ארצות הברית), חשוב לזכור כי מתכננים פיננסים מציגים בקיאות בעולם העיזבון ומיידעים את הלקוחות שלהם להבדיל מהיועצים בבנקים או בתי השקעות קטנים.

אז אם עומדים לרשותכם ניירות ערך ישירים של ארצות הברית והשקעות דרך חברות השקעה בארצות הברית , בדקו מה הסכום הכולל של ההשקעה ואם יש צורך בצעו שינוי מידי.

לא תמיד הסיכון שווה את הרווח הפוטנציאלי וכמובן שיש מכשירים מקבילים שיודעים להגן על אזרחי ישראל מפני מס ירושה ומציגים רווחים אטרקטיביים.

המלצה אחרונה: תכנון עיזבון/ירושה לרוב מתרחש בגיל מבוגר, לכן מומלץ לבדוק האם המשקיע עומד בתנאים של הטבת המס, סעיף 125 ד' ובכך להנות מפטור ממס רווחי הון בפוליסת החיסכון בנוסף להגנה מפני מס עיזבון.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.