נספח א' מסלקה פנסיונית

לא חותמים, לפני שקוראים

במידה ויש לכם חיסכון פנסיוני כלשהו, סביר להניח שהתבקשתם לחתום על נספח א' לפחות פעם אחת השנה וזאת כחלק מתהליך ניתוח תיק פנסיוני או ייעוץ פנסיוני בנקאי או פרטי.

נספח א' לייפוי כוח מסלקה פנסיונית

אם בעבר לטובת חיפוש חסכונות פנסיוניים אבודים או לטובת קבלת תמונת מצב עדכנית היה צורך לפנות לכל גוף וגוף או לסוכן הרלוונטי למוצר הספציפי, כיום ישנה מערכת אחת שמאפשרת קבלת כל המידע בדוח מאגד אחד.

לאור השינויים הרבים והתחרות בשוק החיסכון הפנסיוני בשנים האחרונות, עלה הצורך בהנגשת המידע ללקוח זאת כדי לסייע לו לקבל החלטות מושכלות לגבי חסכונותיו ולהגדיל את השקיפות בתחום.

לשם כך השיק משרד האוצר את המסלקה הפנסיונית, זוהי פלטפורמה דיגיטלית באמצעותה יכול כל אזרח לקבל מידע לגבי כל המוצרים הפנסיונים הצבורים לזכותו מכלל גופי הניהול.

היום כל בעל רישיון פנסיוני, משווק או יועץ, מחויב בהוצאת מסלקה פנסיונית ללקוח לפני מתן המלצה לביצוע שינויים בתיק הפנסיוני של החוסך מתוך הבנה שתכנון פנסיוני יעיל מצריך הסתכלות כוללת של מגוון מוצריו הפנסיונים, תמונה מלאה תעזור לבעל הרישיון לספק המלצה איכותית יותר.

לדוגמא, בחינת הצבירה הכוללת בתיק תאפשר הוזלת דמי הניהול בחלק מהמוצרים ומתן מידע עדכני יותר לגבי סך החסכונות או הקצבאות בגיל הפרישה, תמונה מלאה של התיק הפנסיוני תאפשר לבעל הרישיון להתאים את מסלולי הניהול והביטוח ללקוח בהתאם לצרכיו תוך התחשבות בכלל מוצריו.

אז מהו נספח א?

נספח א הינו הרשאה חד פעמית לבעל הרישיון לקבלת המידע באמצעות המסלקה הפנסיונית בלבד.

על גבי הנספח יש למלא את פרטי החוסך – שם מלא, מספר ת.ז וכתובתו ואת פרטי בעל הרישיון.

חשוב לזכור, ההרשאה מאפשרת לבעל הרישיון קבלת מידע פנסיוני בלבד ותוקפה הוא לשלושה חודשים. בנספח קיימת האפשרות להחריג מוצרים ספציפיים לגביהם החוסך אינו מעוניין למסור מידע.

מה קורה בפועל לאחר חתימה על הנספח?

בעל הרישיון מעביר את הבקשה בשם הלקוח דרך פלטפורמת המסלקה, המסלקה שולחת בקשות לכלל הגופים הפנסיוניים לטובת קבלת כל המידע הקיים, גוף ובו לא מתנהלים מוצרים פנסיונים ע"ש החוסך אינו מגיב לבקשה בעוד גופים שמנהלים חסכונות עבור החוסך מוסרים למסלקה את כל המידע הרלוונטי לגבי כל מוצר חיסכון.

גופים עבורם הלקוח ביקש להחריג ממתן המידע אינם מקבלים בקשה למסירת המידע ללקוח.

בעל הרישיון יכול לצפות בסטאטוס הבקשה מרגע שליחתה ולראות מי הם הגופים שסיפקו תשובה שלילית או חיובית בנוגע לניהול הכספים ומי הם הגופים שעדיין לא סיפקו את המידע הרלוונטי.

חוששים מדליפת המידע?

המסלקה הפנסיונית הוקמה על ידי חברת סוויפטנס  באוקטובר 2012, לאחר זכייתה במכרז שפרסם משרד האוצר להקמה והפעלה של "מערכת סליקה פנסיונית מרכזית".

החברה פועלת תחת פיקוחו של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר ומעמידה אמצעי אבטחה מתקדמים על מנת לאפשר צפייה במידע וביצוע פעולות בביטחון מלא, תוך שמירה על עקרונות הפרטיות והסודיות.

יש להבדיל בין ייפוי כוח לבעל הרישיון "נספח א" שמאפשר קבלת מידע חד פעמי מהמסלקה הפנסיונית לבין ייפוי כוח "נספח ב1" שמאפשר לבעל הרישיון קבלת מידע שוטף ולא חד פעמי מגופי הניהול, ייפוי כוח זה עלול לבטל סוכן קיים ובחלק מהמקרים.

איור דמויות של נציגי שירות
רוצים לפנות אלינו? בשמחה!

כל שאלה, הערה או בקשה, אנחנו נשמח לשמוע

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.