סעיף 9 א לפקודת מס הכנסה – הטבת מס נוספת לגמלאים

סעיף 9 א לפקודת מס הכנסה, הינו הטבת מס רווחי הון לגמלאים ופנסיונרים. זהו הסעיף החשוב ביותר לכל משקיע אשר עבר את גיל 60. ריכזנו עבורכם את כל הפרטים, תהנו!
סעיף 9 א לפקודת מס הכנסה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

בשנים האחרונות רבים מאתנו מחפשים הטבות מס על מנת למקסם את הרווחים ולשלם כמה שפחות. קיימות אוכלוסיות במדינה אשר זכאיות ליתרונות מיסוי .

נתחיל מנקודת המוצא, אם עומד לרשותי סכום של כסף ואני מחפש השקעה עליי לשאול את עצמי איזו השקעה אני מחפש, כמה סיכון אני מוכן לקחת, מה הייעוד של כספים אלו ואחרי שכל השאלות האלו נענו, נוכל להבין האם יש מקום להשקעה במסגרת שוק ההון.

מנהלים תיק השקעות? הפסקה הזו היא בשבילכם

אז איך ניתן לנהל מיליון שקלים העומדים לרשותנו? כולנו מכירים את תיק ההשקעות מעת שחר הימים, אך חשוב לזכור שתיק השקעות מגיע עם לא מעט מגבלות כמו עלויות גבוהות, אי אפשרות להשקעה בנכסים לא סחירים, אירוע מס בכל שינוי, תשואות לא גלויות ולכן גם קשה לבחור מנהל השקעות ראוי. הבנקים בכלל לא נמצאים בתחרות, לרב תיקי ההשקעות המיועצים בבנק מציגים תשואה נמוכה ואינה ראויה לאורך השנים.

במהלך השנים, הצטרפו פוליסות החיסכון אשר נותנות מענה נפלא ותחרותי אל מול תיקי ההשקעות.

כמו כן ניתן לראות כי בשנים האחרונות גייסו פוליסות החיסכון מיליארדי שקלים לטובת ניהולם על חשבון תיקי ההשקעות המוכרים.

היתרונות הגדולים שפוליסת החיסכון מציעה כמו עלות נמוכה, שינוי בין מסלול למסלול ללא אירוע מס, השקעה בנכסים לא סחירים, יתרון מיסוי לגמלאים שנולדו לפני 1947 עם פטור ממס רווחי הון ועוד יתרונות נוספים.

לחגיגה הצטרפה קופת גמל להשקעה אשר מספקת מענה מצויין להשקעה עד 70,000 אלף ₪ בכל שנת מס שמאפשרת ניוד בין מנהלי השקעות שונים ללא אירוע מס, עלות נמוכה, אפשרות להיוון לקצבה ללא תשלום מס רווחי הון.

סעיף 9 א למס הכנסה – במילים פשוטות יותר

אז מה עוד הגיע בשנים האחרונות? סעיף 9 א למס הכנסה (תיקון 190) המכיל בחובה הטבות מס גדולות ומי שעומד בשני תנאים מצטברים יכול ליהנות בשלב זה בניהול כספים עם יתרונות ייחודים.

משקיע אשר חגג את גיל 60 ומקבל פנסיה מזערית פעילה, ראשי להשקיע את אותם מיליון שקלים העומדים לרשותו מתחילת המאמר (אפשר כמובן גם בסכומים קטנים יותר) ולבצע הפקדה אל תוך קופת גמל, איזה שייבחר מבין מנהלי ההשקעות השונים,(ישנם מעל ל150 מסלולים שונים לבחירה), ליהנות מדמי ניהול משמעותית זולים יותר מכל אופציה אחרת לניהול כספים נזילים.

קופת גמל משקיעה בניירות ערך ובמקביל משקיעה גם בנכסים לא סחירים ובכך מהווה פיזור סיכונים רחב מאוד, יתרון נוסף אשר קיים בקופות גמל הוא העובדה שכסף חדש נכנס לשם כל הזמן וכתוצאה ישירה מכך מנהלי ההשקעות יכולים לבצע השקעות חדשות כל הזמן ולהגדיל את האטרקטיביות בתשואה.

ואם כל היתרונות האלו לא מספיקים אז נוסיף את העובדה שלקוחות המנצלים את הפקודה זוכים לשלם מס רווחי הון מופחת העומד על 15% נומינלי בלבד.

סעיף 9 א – דוגמא מספרית להמחשה

נניח שב2017, פלוני אלמוני הפקיד מיליון שקלים בתיק השקעות המנוהל על ידי אחד מבתי ההשקעות המובילים. לצורך המתמטיקה הקלה נניח שהתשואה השנתית הייתה 10%, כלומר 100,000 ₪. כעת פלוני אלמוני שלנו נדרש לשלם מס רווחי הון בגובה של 25% מסך הרווח שלו, כלומר, 25,000 ₪.

מנגד, ישראל ישראלי הפקיד גם הוא מיליון שקלים לקופת גמל בסעיף 9 א לפקודת מס הכנסה ובאותה שנה קופת הגמל הציגה תשואה של 10% וגם ישראל ישראלי נדרש לשלם מס רווחי הון על פי חוק.

אך במקרה של ישראל, פקודת 9 א מגנה עליו ומקטינה את גובה המס אותו נדרש לשלם ל-15% מס רווחי הון בלבד. כך שבפועל ישלם ישראל רק 15,000 ₪ מס רווחי הון.

זהו פער של 10,000 ₪ בלי כל מאמץ מצד המשקיע, מלבד בחירה חכמה יותר של אפיק ההשקעה בתחילת השנה.

** בפועל הפער יכול להיות גבוה הרבה יותר בגלל פערי דמי ניהול לטובת קופת גמל, אפקט ריבית דריבית, איכות הניהול ועוד..

סעיף 9 א לפקודת מס הכנסה – השורה התחתונה

בדומה לשאר הטבות המס שריכזנו באתר, גם סעיף 9 א לתקנות מס הכנסה אינן דורשות מכם המשקיעים כל מאמץ מלבד להביע עניין (והעובדה שאתם פה כבר מכסה את זה הסעיף הזה ? ) ולבצע בחירה מושכלת בראשית הדרך ולבחור באפיק השקעה אשר כולל הטבת מס המגיעה לכם בזכות!.

זכרו! לא מדובר במניפולציה של החוק, בריחה מתשלום מס או כל דבר דומה, זוהי הטבת מס הכתובה בחוק הישראלי ואין סיבה שלא להשתמש בה בתבונה ולהרוויח.

אנחנו כאן עבורכם לכל שאלה. שיהיה לנו בהצלחה!!

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
שוקלים להפקיד לתיקון 190? מצוין, אך רגע לפני, בדקו את ההש...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.