פוליסת חיסכון – האם זה המוצר שיכול לגעת בכוכבים?

מהי פוליסת חיסכון והאם היא מתאימה לכם? זהו מוצר ששבר את שוק תיקי ההשקעות אבל לפני שרצים במהרה, חשוב להבין את המשמעויות של ניהול ב פוליסת חיסכון
פוליסת חיסכון נוגעת בכוכבים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אולי עוד לא שמעתם על המוצר, פוליסת חיסכון , אבל רבים מכם מנהלים כספים בשוק ההון, הרב המוחלט מכיר את הדרך הידועה של תיקי השקעות בין אם מדובר בתיקים מיועצים על ידי היועץ בבנק, תיקים מנוהלים על ידי בתי ההשקעות השונים או מנהלים פרטיים וכמובן הניהול העצמאי.

אך האם זאת הדרך הנכונה לניהול כספים? כעת נחלק את העולם לשני סוגי אנשים אלו שמנהלים לבד ואלו שמעבירים את הניהול לידיים מקצועיות.

סוג המשקיעים הראשון שנבחן, הם המשקיעים העצמאים, אלו שמנהלים לבד את ההשקעות שלהם.

ייתכן שהם עושים עבודה טובה ואפילו מצוינת ואנו לא פוסלים אפשרות של ניהול עצמאי, אך בשוק ההון קיים ערך עליון למושג " פיזור סיכונים " .

טעות קלאסית של משקיעים רבים היא לחשוב שאם ירכשו מספר ניירות ערך אז כספם מפוזר בצורה חכמה ומוגנת, אך המציאות רחוקה מכך.

פיזור סיכונים חשוב בכמה רבדים, בראשיתו בין ניירות הערך, אחר כך בין אפיקי השקעה (אג"ח , מניות , נדל"ן ) , בנוסף פיזור בין מוצרי השקעה (תיק השקעות, קופת גמל, פוליסת חיסכון ועוד..) ולבסוף בין מנהלי השקעות שונים (עצמאי, בית השקעות וכו').

דוגמא מצוינת שממחישה את החשיבות של פיזור סיכונים ברמה הזאת, ניתן למצוא בפרסומים בעיתונות בכל 20 לחודש בזמן שתשואות קופות הגמל מתפרסמות, מנהלי השקעות שונים משיגים תשואה שונה באותם מסלולי השקעה ועם אותם כלים.

הסוג השני של המשקיעים הם אלו שבחרו לא לנהל את כספם לבד ומעבירים את הניהול לניהול חיצוני. משקיעים אלו לרב עובדים עם מתכנן פיננסי שיודע לבנות עבורם את המבנה האופטימלי מבחינת היבט מיסוי , הטבות מס , פיזור סיכונים , שילוב השקעות אלטרנטיביות ושילוב בין מנהלי ההשקעות השונים.

לאלו מכם שמתחברים לסוג הראשון של המשקיעים, בחרנו בפוליסת חיסכון שזהו מוצר פיננסי מצוין אשר מרכז את כל יתרונות פיזור סיכונים, הטבות מס וכו' על מנת להמחיש עד כמה חיוני לשלב מוצרים מתוחכמים מתוך מחשבה שזה יגרום לכם לשקול לשלב אותו לתיק הנכסים שלכם.

אז מהי פוליסת חיסכון ?

פוליסת חיסכון הינה מכשיר פיננסי לניהול כספים נזילים בשוק ההון עם שילוב של נכסים לא סחירים כגון נדל"ן והלוואות. פוליסות חיסכון מנוהלות כיום בחברות הביטוח ומציעות מעקב תשואות יומי בדומה לתיקי השקעות.

ההשוואה הישירה שמתבצעת בפוליסת חיסכון היא לתיק השקעות וברוב המוחלט של המקרים פוליסת החיסכון מנצחת בזכות עלויות נמוכות ,פיזור סיכונים והטבות מס.  

פוליסת חיסכון – דגשים בנוגע למיסוי

אם נולדת לפני 1948 , סעיף 125 ד' לחוק תקף על המשקיע והוא יהיה זכאי לפטור מלא ממס רווחי הוון לפי מגבלה העומדת על כ-13,700 עבור יחיד ואילו עבור בני זוג הזכאים לסעיף 125 ד' פטור מלא ממס רווחי הון העומד על כ16,200 ₪ .

מהם יתרונות הפוליסה ?

  • עלויות נמוכות בדמי ניהול , ללא דמי משמרת או עלויות קנייה ומכירה.
  • שימוש בנכסים לא סחירים
  • אפקט דחיית מס רווחי הון ותשלום רק בעת פדיון.
  • אפשרות לפדיון חלקי או מלא ללא עלות נוספת.
  • אפשרות לתשלום אנונה חודשית עבור המשקיע.
  • פטור ממס רווחי הון לפי סעיף 125 ד'.
  • שינוי בין מסלול למסלול אינו מהווה אירוע מס.

איך עושים השוואה בין פוליסות חיסכון ?

חשוב להכיר את המסלולים השונים , ניתן לראות כי כל חברות הביטוח מציעות את פוליסת החיסכון שלהם ולכל אחת מהן קיים יתרון יחסי.

לפני שנצלול פנימה ליתרונות ולחסרונות של כל חברת ביטוח, ישנם כמה טיפים כללים שנוכל לתת לכם על מנת שתוכלו לערוך השוואה בין פוליסת החיסכון השונות ולבחור נכון.

ראשית תשואות פוליסת חיסכון , תשואות עדיין נשארו פרמטר מאוד חשוב בבחירת מנהל השקעות , את התשואות של פוליסות החיסכון ניתן למצוא באתר הממשלתי "ביטוחנט".

יחד עם זאת, ביטוחנט מציג תשואה של 12 חודשים אחרונים בדומה לקופות הגמל, אם תרצו לבחון תשואה ברמה יומית, תצטרכו לבקר באתרי חברות הביטוח השונות ולהיעזר במחשבון התשואה היומית שלהם.

טיפ נוסף, בקשו לראות פרופיל השקעות.

פרופיל השקעות של פוליסות חיסכון מציין את חלוקת הנכסים בפוליסה בין השווקים השונים ופירוט של עסקאות חשובות. לדוגמא, כאשר חברת הביטוח הראל השקיעה בכביש 6 היא פרסמה זאת בפרופיל ההשקעות שלהם.

הטיפ האחרון הוא דמי הניהול, כאן לצערנו אין יותר מדי מקום לתמרון מכיוון שמרבית חברות הביטוח יישרו קו לגבי דמי הניהול בפוליסות החיסכון.

יחד עם זאת, כפי שכולנו יודעים, לכל כלל יש יוצא מן הכלל ולכן פוליסת החיסכון אשר יציגו תשואות נמוכות לאורך זמן כנראה יתפשרו בדמי הניהול על מנת לגייס אתכם.

בנוסף, כבר קיבלנו דיווחים מקוראים רבים אשר מספרים שהמתכנן הפיננסי שלהם הצליח איכשהו להשיג להם דמי ניהול נמוכים מהמדרג (לא יודעים איך, אבל שמחים שזה קרה )

אז מהם פוליסות החיסכון המובילות? ומה היתרונות של כל חברת ביטוח?

פוליסת חיסכון הראל

חברת הביטוח הראל מנהלת פוליסת חיסכון תחת המותג " הראל מגוון " .

סקרנו כבר את פוליסת החיסכון של הראל ארוכות כאן באתר, אך ננסה לרכז את יתרונות הניהול של הראל בפסקה אחת ?

אם כך, הראל שמה למטרה להתמחות בהשקעות בנכסים לא סחירים וניתן לומר שהיא עושה עבודה טובה מאוד, בשונה ממניות, השקעות בנכסים לא סחירים לא תמיד פתוחות למספר משקיעים ולכן פרופיל ההשקעות של הראל מגוון הוא אישי ולא ניתן לחיקוי.

פוליסת החיסכון של הראל מציגה מעל 30% נכסים לא סחירים במסלול הכללי אשר תפקידם להוות עוגן למשקיעים בתקופות סוערות בשוק ההון.

החיסרון בניהול בהראל הוא דווקא במסלולים האגרסיביים יותר, אנו לא טוענים שהראל אינה יודעת לנהל במסלולי 100% מניות אך ייתכן שיש בית השקעות אשר יותר מתמחה בתחום.

פוליסת חיסכון הפניקס

חברת הביטוח הפניקס מנהלת פוליסת חיסכון תחת ניהול ההשקעות של רועי יקיר שאנו מכירים מקרנות ההשתלמות של אקסלנס.

פוליסת החיסכון של הפניקס מרגישה כבר די בנוח במקומות הראשונים בטבלת התשואות בשנים האחרונות במיוחד במסלולים הכללים, כפי שציינו קודם, עסקאות של נכסים לא סחירים אינן ניתנות לחיקוי והפניקס בהחלט הצליחה להשקיע בתחומים אשר מניבים לה תשואה עקבית.

היתרון המובהק של הפניקס הוא דווקא גובה הפדיון הנמוך שנעשה בקופה בתקופות של ירידות בשוק ההון, הפוליסה מצליחה להחזיק את ההגה ולנווט במים סוערים למזער את נזקי התשואה לרמה אפסית.

החיסרון היחידי הוא דווקא המיזוג עם אקסלנס, כולנו מכירים את הביטוי מרבה נכסים, מרבה דאגות ולכן חשוב לנקוט במשנה זהירות ולעקוב אחר הדיווחים השונים.

משקיעים אשר נעזרים במתכנן פיננסי לא צריכים לחשוש מכיוון שאותו מתכנן פיננסי יערוך את כל הבדיקות עבורם.

אלטשולר שחם פוליסת חיסכון

פוליסת החיסכון של אלטשולר שחם מנוהלת בחברת הביטוח "הכשרה" תחת המותג " בסט אינווסט ".

בסט אינווסט , הופכת בשנים האחרונות להיות פופולארית מאוד וזאת משום שהיא משלבת בין 6 מנהלי השקעות תחת אותו בית.

אז נכון, תמיד אפשר לפזר את ההשקעות בין חברות הביטוח השונות, אך במידה ותבצעו את פיזור הסיכונים תחת המותג בסט אינווסט תהנו מהוזלה של דמי ניהול (המדרג תקף לסכום הכולל שהשקעתם) , דיווח תשואות אחיד ויומי (משתקף באפליקציה) ויכולות שינוי מסלול ומנהל השקעות בלחיצת כפתור.

אילו מנהלי השקעות נמצאים בבסט אינווסט?

  • אלטשולר שחם
  • ילין לפידות
  • מיטב דש
  • פסגות
  • אקסלנס
  • הכשרה

נחסוך לכם את המעבר לאתר של הכשרה, מתחילת שנה, פוליסת החיסכון של אלטשולר שחם עברה כבר את ה-15% ונמצאת במקום הראשון בפער.

נניח שבחרתי פוליסה, מה השלב הבא?

קביעת פגישה עם מתכנן פיננסי שידע למקסם את תיק הנכסים שלכם, יבחר יחד את הפוליסות חיסכון הנכונה יותר עבורכם ואולי תוכלו להישען מעט בנוחות על כיסא הנוח לתת לכסף לעבוד עבורכם.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.