פוליסות חיסכון – האם זה הסוף של קרנות הנאמנות?

קרנות הנאמנות נגישות עבורנו דרך הבנקים אך אין זה מספיק להעיד על הטיב שלהם. פוליסות החיסכון אשר צוברות תאוצה בקרב המשקיעים, מאיימת על עתיד קרנות הנאמנות.
פוליסות חיסכון מול קרנות נאמנות
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

שוק ההון קיים מאז ומתמיד , גם מי מאתנו שלא מדבר את השפה או נמצא בתחום, יודע על קיומו ולרוב בשלב כזה או אחר בחיינו נגיע להתמודד אתו בין אם נבחר לנהל את כספנו לבד ובין אם נבחר מנהל השקעות.

דקה של מבוא, ברשותכם

כאשר אנו נגשים לטובת ניהול נכסים בשוק ההון עלינו לדעת את הדברים הבסיסיים.

שוק ההון יכול לעלות ולרדת ולא קיימת בו הבטחת תשואה, קחו טיפ חשוב –  אם יושב מולכם איש מכירות בעל רישיון ממשרד האוצר וההרגשה שמתקבלת ממנו היא שבוודאות שוק ההון יעשה עבורכם רווחים, תוכלו באותו רגע להודות לו על זמנו ותברחו ממנו כמו מאש. אסור להבטיח תשואה בשוק ההון!.

כעת אנו צריכים לוודא שאנו מכירים את המכשירים השונים שיש לשוק ההון להציע, בסופו של דבר כל המוצרים הטהורים של שוק ההון נבנים מניירות ערך, אלו מתחלקים ל-2 קבוצות עיקריות: מניות ואג"ח. לכל אחת מהקבוצות תתי קבוצות אשר יצביעו על החשיפה למניות, רמת הסיכון, נזילות פירעון וכו'.

שוק ההון מציע קנייה ישירה של מניות ואג"ח ומצד שני מציע קרנות נאמנות. מהי קרן נאמנות? מכשיר פיננסי שמאגד תחתיו מספר ניירות ערך הקשורים למדד מסוים, סקטור מסוים, התמחות מסוימת או קרן אשר קובעת רק חשיפה למניות ויכולה לאגד מספר ניירות ערך שונים לטובת בניית תמהיל מוצלח לתנאי שוק ההון הקיימים. הקרן עובדת לפי תקנון ומחויבת לעמוד בו אל מול פיקוח של הרשות לניירות ערך. נשמע מוצר נפלא לחלוטין, כמעט לכל מנהלי ההשקעות השונים קיימות קרנות נאמנות רבות ובכל רגע בדיוק, כמו שנולד תינוק, נולדת קרן נאמנות.

אז איפה היתרונות של הקרן?

מנהל השקעות מקצועי מנהל את הקרן כאשר הוא מודע לתחרות הקיימת ולכן חשוב לו להציג תשואות אטרקטיביות.

הקרן חייבת לעמוד בתקנון אשר נכתב, ולכן המשקיע יכול להיות רגוע כי שום דבר לא יכול להשתנות מעבר לתקנון ולקרן שבחר להשקיע.

דמי הניהול של חלק מקרנות הנאמנות זולים מאשר קנייה ישירה.

ניתן לרכוש קרנות פטורות , פתוחות , מחקות וכו' .

אז איפה קבור הכלב?

הרי אין מתנות חינם , ואכן אין מתנות חינם.

קרנות נאמנות הן מוצר נזיל מאוד ולכן קרן נאמנות יכולה לאבד את כל המשקיעים שלה בהינף אצבע ואם נתעורר מאוחר מידי אנו עלולים להישאר ברכבת שכבר עזבה את התחנה. מנהלי ההשקעות לא מוטרדים ומיד יקימו קרן חדשה שתראה מאוד מעניינית והמשקיעים ינועו מקרן אחת לשנייה של אותו מנהל השקעות.

קרנות נאמנות לא תמיד מתאימות לסף תיק הנכסים שלכם ולכן חשוב להכיר את התקנון ולהתאים את הקרן, קיימות אלפי קרנות נאמנות ולפעמים העבודה קשה ומתישה, במיוחד אם אתם מנהלים את תיק ההשקעות לבד. אילו מנהל השקעות היה מנהל עבורכם את התיק, העבודה שלו קלה יותר מאחר שהוא מכיר את כל הקרנות נאמנות שלו ויודע לבצע את השילוב האופטימלי. זכרו, מנהל השקעות לא רוכש קרנות נאמנות שלא שלו ולכן בניהול תיקי ההשקעות דווקא המגבלה הזאת יכולה להוות מכשול גדול אל תיק ההשקעות האופטימלי.

משקיע שמנהל מעל מיליון ₪ לרוב כדאי לו לנהל בקנייה ישירה ולא קרנות נאמנות מאחר שבשלב זה ייתכן שדמי הניהול של קרנות הנאמנות משמעותית יותר יקרות מעלויות קנייה ומכירה ישירה, כמובן שתיקי השקעות צריך לדעת לנהל ולא לנהל רק מתחושת בטן. גם הקורסים השונים שמוצעים לקהל הציבור שמכילים בין 10-300 שעות לא באמת יודעים להעניק לכם את הכלים המקסימליים לניהול תיק ההשקעות שלכם, מנהלי השקעות לומדים שנים על גבי שנים על מנת לנהל כספי משקיעים אולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שאנחנו לוקחים את המושכות של ניהול עצמאי לידיים שלנו.

אז מה עושים? יש לנו ניירות ערך ישירים, קרנות נאמנות, מנהלי השקעות, ובעשור האחרון הצטרפה למשחק השקעה חדשה שנקראת פוליסת חיסכון.

מהי פוליסת חיסכון?

פוליסת חיסכון מזכירה את קרנות הנאמנות שדיברנו עליהן אבל עם כמה יתרונות. בדומה לקרן נאמנות פוליסת החיסכון מאגדת תחת תקנון מספר שונה של ניירות ערך ומתחייבת לעמוד בתקנון. פוליסת חיסכון עומדת תחת הפיקוח של משרד האוצר.

היתרונות שקיימים בפוליסת חיסכון הם:

השקעה בנכסים לא סחירים, פוליסת החיסכון יודעת לבצע השקעה בנכסים לא סחירים כמו תשתיות, נדל"ן מניב בארץ ובחו"ל והלוואות אשראי. יתרון זה הינו עצום ומשמעותי, ראשית הוא מפזר את ההשקעה ברמה של שווקים שונים וסוגי השקעות שונות. השקעות אלו מתבצעות ללא קורלציה לשוק ההון ולכן מהוות כרית בטחון בעיקר בחלק של הלוואות אשראי .

דמי הניהול של פוליסות החיסכון נעים בין 0.6%-1% תלוי בסכום הצבירה ומנהל ההשקעות, בעוד קרנות נאמנות יכולות להגיע גם עד 3.5% דמי ניהול ויותר (ככל שהחשיפה למניות גבוהה יותר כך עולים דמי הניהול בקרנות נאמנות). פוליסת חיסכון לא מייחסת משמעות לרמת החשיפה למניות וכך גם ניתן לעבור ממסלול למסלול ללא שינוי בדמי הניהול וללא אירוע מס וליהנות מאפקט דחיית מס.

יתרון סעיף 125 ד עבור אזרחים מדינת ישראל שנולדו לפני 1948 זכאים לפטור ממס רווחי הון בניהול כספים בפוליסת החיסכון.

פוליסת החיסכון נולדו כדי להתחרות בקרנות הנאמנות , ייתכן שהפעם המלפפון אכן הכה את הגנן.

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 2 דקות
פוליסת חיסכון מאפשרת לנו למשוך את כספנו בצורה של קצבה חוד...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.