פוליסת חיסכון שאלות נפוצות

כל המידע בשביל למצוא פוליסת חיסכון מצויינת.

איך בוחרים פוליסת חיסכון טובה?

אף אחד מאיתנו לא יכול לנבא את העתיד, אך הסתכלות ובחינה של נתוני עבר בשילוב נתונים פונדמנטליים בהתאם לשווקים ומנהלי ההשקעות, ניתן לבצע בחירה מושכלת של פוליסת החיסכון הטובה לעתיד הנראה לעין.

משקיעים אשר עוברים מתיק השקעות לפוליסת חיסכון, לרוב דואגים לעלויות המשתנות כגון: קנייה ומכירה, דמי משמרת ועוד.
פוליסת החיסכון גובה דמי ניהול קבועים ואחידים לאורך כל התקופה.

פוליסת חיסכון הינה כלי קיבול לניהול כספים נזילים, תוכלו לבצע הפקדה חד פעמית בכל שלב באמצעות העברה הבנקאית או הפקדת צ'ק. בנוסף ישנה אפשרות לבצע הפקדות חודשיות קבועות בהוראת קבע.

פוליסת החיסכון נמצאת תחת הפיקוח של רשות שוק ההון, החיסכון והביטוח בישראל.

על פניו אין הבדל, שניהם מתייחסים לניהול חיסכון נזיל. אך פיקדון לרוב מתייחס לפיקדונות בנקאיים במסלולים סולידיים מאוד ואף נטולי סיכון לחלוטין. כאשר פוליסת חיסכון מנוהלת ברמות סיכון שונות.

פוליסת חיסכון מיועדת לכספים נזילים, כלומר חסכונות מוחרגים מעלויות המחיה וההוצאות השוטפות של משק הבית שלכם. יחד עם זאת, ייעוד הכספים יכול להשתנות מעת לעת ובפוליסת החיסכון ישנה האפשרות למשוך את הכספים בכל שלב ואף לבצע הפקדה חוזרת במקרה הצורך.

לכן, אין סיבה או צורך לסגור את הכסף בפוליסת חיסכון לתקופה מוגדרת מראש, אך מכיוון ששוק ההון מגיב חיוב להשקעות ארוכות טווח, בהחלט מומלץ להשאיר את הכסף בפוליסת החיסכון ככל שלא צריך אותו בשוטף.

כמובן. פוליסות חיסכון מאפשרות מעבר בין מסלולים באותה מסגרת של חברת ביטוח, כיום מסלולי ההשקעה מגוונים וכך ניתן לדייק את רמת הסיכון לפרופיל המשקיע.

כמובן. בעזרת עדכון זריז של טפסי הפוליסה והוראת הקבע, ניתן להגדיל או להקטין את סכום ההפקדה החודשי לפוליסה בהתאם לצרכים שלכם.

תהליך משיכת כספים מפוליסת חיסכון הינו פשוט אך דורש מעת בירוקרטיה.
תתבקשו לשלוח טופס משיכה ייעודי בהתאם לחברת הביטוח המנהלת בנוסף לצילום צ'ק מבוטל או מסמך אישור ניהול חשבון.

בשונה מתיקי השקעות, שם משקיעים נדרשים לשלם הוצאות משתנות כגון דמי משמרת, קנייה ומכירה ועוד. בפוליסת חיסכון נגבים רק דמי ניהול. יחד עם זאת, במקרה של משיכה, תדרשו לשלם 25% מס רווחי הון על הרווח הנצבר.

פוליסות החיסכון מאפשרות לחוסכים למשוך את כספם מהפוליסה בחלוקה חודשית לפי סכום קבוע בדומה לקצבה.

פוליסות חיסכון אינן כוללות הטבות מס משמעותיות כלשהן מלבד סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה המקנה לחוסכים מבוגרים פטור ממס רווחי הון עד לתקרה המשתנה מדי שנה.

על מנת לנצל את הטבת המס הזו, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע אשר יגיד את הטפסים עבורכם ויוודא שתעשה מכירה רעיונית (אירוע מס חלקי) בגובה ההחזר.

באזור האישי של חברת הביטוח ניתן לראות את התשואות פוליסות החיסכון אשר ברשותכם. חלק מחברות הביטוח אף מציעות אפליקציות נוחות לטלפון למעקב אחר החיסכון שלכם.

לא. כרגע פוליסות חיסכון מיועדות לכספי פרט בלבד.

פוליסת חיסכון אינה מוצר פנסיוני או ביטוחי למרות השם המטעה. אומנם ביטוח חיים ופוליסת חיסכון יכולים להיות מוצרים משלמים, אין חובה כלשהי לרכוש ביטוח חיים במעמד פתיחת פוליסת חיסכון.

במציאות שבה הבנקאים השונים אינם מציעים ריבית אטרקטיבית ובנוסף אף גובים עלויות משתנות בעבור כל הפקדה, משיכה או סתם לשמירה על הכסף בפיקדון שגם הוא כפוף לתחנות יציאה הכוללות קנסות במקרה של פדיון לפני הזמן. הציגו חברות הביטוח פתרון מצוין בצורה של פוליסת חיסכון המנטרל למעשה את כל החסרונות הבנקאיים.

בפוליסת חיסכון, כספכם מנוהל במגוון רחב של מסלולי השקעה המתמחים באסטרטגיות השקעה שונות, בעבור זה חברת הביטוח גובה דמי ניהול אחידים וקבועים וכספכם זמין ונזיל בכל שלב.

הורים השואפים לחסוך בעבור עתיד ילדיהם לרוב פונים לתוכניות חיסכון לילדים , כבר כחודש לאחר הולדתם. כיום מתבצעת חלוקה בין גמל להשקעה לפוליסת חיסכון בתחום החיסכון לילדים, החלוקה מתבצעת בהתאם לסכום ההפקדה הצפוי.

גמל להשקעה מעניקה הטבה לחוסכים עד 70 אלף ₪ לשנה. אך הורים המשלבים מתנות בר מצווה, חגים, משפחה וכו', יכולים להגיע אף ליותר מזה ולכן בוחרים כבר מראש כלי קיבול כמו פוליסת חיסכון אשר יודעת לקבל סכום השקעה לא מוגבל.

איור דמויות של נציגי שירות
לא מצאתם תשובה לשאלה?

עדיין יש לכם שאלות? בבקשה צרו איתנו קשר, נשמח לסייע.

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.