עצמאי? מדוע חשוב שתפקיד לפנסיה

פנסיה חובה לעצמאים יכולה לשרת אתכם בהטבות מס גבוהות , במקביל הימנעות מהפקדה עלולה לגרור קנסות. לכן בדקו כיצד פנסיה חובה לעצמאים יכולה לסייע לכם
הפקדות עצמאי לקרן פנסיה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כשם שמעסיקים מחויבים על פי חוק להפריש כספים לטובת חיסכון פנסיה עבור עובדיהם, כך גם מחויבים עצמאים להפריש כספים לטובת פנסיה שתאפשר להם לשמור על רמת חיים נאותה גם בגיל הפרישה. כמה צריך להפקיד, מה היתרונות של הפקדה לפנסיה, ומה צפוי לעצמאי שאינו מפקיד כספים לפנסיה עבור עצמו, על כך ועוד בשורות הבאות.

חובת הפקדה

כאמור, כשם שמוטלת על מעסיקים חובת הפקדה לפנסיה עבור עובדיהם, כך מוטלת על עצמאים חובת הפקדה לקרן פנסיה עבור עצמם.

חובת הפקדה לפנסיה עבור עצמאים לא הייתה קיימת בעבר, וחלה מאז שנת 2017. הסיבה לחובת ההפקדה היא רצונו של המחוקק להבטיח לאזרחי המדינה המגיעים לגיל פרישה רמת חיים ראויה בשנות הפנסיה, אשר הולכות ומתארכות ככל שתוחלת החיים שלנו עולה.

בנוסף לאינטרס הברור מאליו של כל אדם להבטיח לעצמו איכות חיים בשנות הפנסיה, עצמאי שאינו מפקיד כספים לפנסיה צפוי לקנסות, בעוד שעצמאי שמפקיד זוכה להטבות מס.

הטבות או קנסות

כדי לעודד עצמאים להפקיד כספים לפנסיה, נקבעו הטבות מס למפקידים, וקנסות למי שבוחרים שלא להפקיד.

מי שלא מפקיד לפנסיה יקבל התרעות ואזהרות, ובמידה ולא יענה יקבל קנס של 500 ₪, לעומת זאת, עצמאי שמפקיד לפנסיה זכאי להטבות מס עבור הפקדה של עד 16%, ובמקרים מסוימים עד 16.5% מהכנסותיו.

המפקיד זכאי לבחור את ההטבות אותן הוא רוצה לנצל, ההטבות האפשריות כוללות ניכוי או זיכוי מס בכפוף לגובה ההפקדה, ומומלץ להתייעץ במומחה פיננסי בכדי לדעת באיזו הטבה כדאי לכם לבחור.

משמעות הזיכוי היא החזר מן המס ששילמת, ומשמעות הניכוי היא הפחתת הסכום המנוכה מסך ההכנסות החייבות במס.

סכום ההפקדה

קיים סכום מינימאלי אותו מחויב כל עצמאי להפקיד לפנסיה, אולם אם יש ביכולתכם, מומלץ להפקיד את הסכומים המרביים אשר יזכו אתכם בהטבות מס.

בנוסף להטבות המס בהן יזכו אתכם ההפקדות לפנסיה, ככל שתפקידו יותר כספים היום כך תחיו ברווחה גדולה יותר כשתגיעו לגיל הפרישה.

כדי לדעת כמה בדיוק כדאי לכם להפקיד בכדי למצות את הטבות המס להן אתם זכאים כעצמאים, מומלץ להתייעץ עם יועץ פנסיוני, שכן גובה ההפקדות המזכות במס תלוי במספר משתנים.

באופן כללי, סכום ההפקדות המרבי לצורכי ניכוי וזיכוי הוא 16.5% מגובה ההכנסות, בתנאי שהכנסותיכם אינן עולות על 211,200 ₪.

הסכום המרבי להפקדות בקרן השתלמות לעצמאים הוא 11,880 ₪, המהווים 4.5% מהכנסה של 264,000 ₪.

סכום ההפקדה המרבי להפקדה בקרן פנסיה לעצמאים הוא 34,848 ₪, שהם 16.5% מהכנסה של 211,200 ₪ .

לחסוך, להרוויח ולדאוג לעתידכם

כאמור, כל עצמאי בישראל מחויב על פי חוק להפקיד עבור עצמו כספים לפנסיה, בכדי שיוכל לחיות חיים טובים גם כשיפרוש מעבודתו.

המחוקק קבע את סכום המינימום לחובת ההפקדה, אולם מי שנהנה מהכנסות המאפשרות הפקדות גבוהות יותר יזכה ליהנות מהטבות מס כיום, ומחיים נוחים יותר כשיגיע לגיל פנסיה.

חיסכון פנסיוני לעצמאים גם מבטיח לכם דמי אבטלה במידת הצורך, מה שעבור עצמאיים הוא בעל חשיבות ניכרת.

ניתן לסכם את הנושא במשפט אחד: חיסכון פנסיוני מבטיח לכם שתוכלו לשמור על איכות חיים נאותה בשנות הפנסיה שלכם, מאפשר לכם לקבל דמי אבטלה במקרה הצורך, ומבטיח לכם שבמקרה של מוות, פציעה או מחלה קשה שלכם, התלויים בכם יוכלו לשמור על רמת חיים נאותה.

כששוקלים את כל הנתונים יחדיו , אך טבעי שכל עצמאי ישאף להפקיד לפנסיה את הסכומים הגבוהים ביותר שיש ביכולתו. בכדי לנצל את מירב הזכויות להם אתם זכאים כעצמאים, היוועצו בהקדם ביועץ פנסיוני מומחה לעצמאים.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.