קרנות פנסיה לזוגות ידועים בציבור

זוגות אשר חיים יחד כ-ידועים בציבור עד כה היו מקופחים בכל הנוגע לקרנות הפנסיה ולביטוחים המובנים בקרן. עדכון בתקנון קרן הפנסיה נועד לתקן את המצב הקיים.
פנסיה לזוגות ידועים בציבור
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

קרנות הפנסיה אשר בנויות תחת העיקרון של תקנון משתנה ביצעו במהלך השנים האחרונות המון עדכונים בנושאים שונים.

חלק מאותם שינויים מאוד רלוונטיים לפלח אוכלוסייה מסוים, אותם זוגות שהחליטו לקיים אורך חיים משותף ללא מיסוד הקשר דרך מוסד הרבנות.

כיום פלח אוכלוסייה זה שעד אותו הרגע היה מופלה לרעה בתקנונים אלו נהנה מפתיחות גדולה הרבה מבעבר. ואתם תופתעו מאוד לדעת עד כמה ליברלים התקנונים הפכו להיות.

מה הייתה הבעיה במצב הקיים ?

כידוע בקרנות הפנסיה קיים ביטוח שארים – אותו ביטוח למקרה מוות אשר מעניק תשלום חודשי לבן הזוג וילדים עד גיל 21 כנגזרת של השכר המבוטח בקרן.

ביטוח זה מעניק תשלומים של עד 60% מהשכר לבת הזוג למשך כל ימי חייה והשלמה של 40% נוספים למרכיב הילדים כל עוד יש לפחות ילד אחד מתחת לגיל 21.

עד לפני מספר שנים תקנון הקרן התייחס לבני זוג רק עבור אלו הרשומים כנשואים בתעודת הזהות כל תא משפחתי מסוג אחר לא היה זכאי לאותם כיסויים ביטוחים.

בשנים האחרונות החלו קרנות הפנסיה להילחם על ליבם וכיסם של החוסכים והחלו לשנות את התקנונים על מנת ליצר לחוסך ערך מוסף אל מול קרן פנסיה אחרת.

חידושים בתקנון קרן הפנסיה

קרנות הפנסיה מחויבות לעבוד תחת תקנון אחיד ולכן כאשר מתבצע שינוי בתקנון של אחת מקרנות הפנסיה, די במהרה הנושא הופך למחייב ואחיד מול שאר הקרנות.

במקרה שלנו, עדכון התקנון של קרן הפנסיה מתייחס לכיסוי ביטוחי במקרה של מוות לזוגות הידועים בציבור, זוהי התקדמות מצוינת מצד משרד האוצר לקבל ולהכיל את כל סוגי המשפחות בישראל.

יחד עם זאת, עדכון התקנון מצד חברות הביטוח לא פותר אותנו מאחראיות, כלומר על העמיתים לדאוג להוכחה מוצקה לכך שהם מנהלים אורח חיים משותף ומוגדרים ידועים בציבור.

כיצד תוכלו להוכיח לחברת הביטוח שאתם ידועים בציבור ?

כיסוי ביטוחי למקרה של מוות בא לידי ביטוי בעת תקופה לא פשוטה ולכן מומלץ כבר עכשיו לדאוג לכל המסמכים הרלוונטיים אשר יחזקו את התביעה שלכם מול חברת הביטוח לתשלום קצבת השארים.

הוכחת הגדרה של ידועים בציבור יכולה להתבצע בשתי דרכים:

הדרך הפופולארית והקלה היא למסד את הזוגיות באמצעות נוטריון ולהגדיר את שני בני הזוג כידועים בציבור במסמך חתום ומחייב.

מסמך זה ישמש אתכם בעתיד במקרה מצר של פטירה בטרם עת, עלות הכנת המסמך יכולה להגיע עד לכמה אלפים בודדים ולכן נמליץ להפעיל שיקול דעת אל מול גובה החיסכון הפנסיוני וההשקעה הנדרשת.

הדרך השניה , זאת שלצערנו אחוז ניכר מהאוכלוסיה פוגש בסופו של דבר היא לנהל מאבק עיקש מול חברת הביטוח על מנת להוכיח שניהלתם עם בן או בת הזוג אורח חיים משותף ועל כן חברת הביטוח צריכה לראות בכם כידועים בציבור.

למרות שעמיתים רבים דואגים להציג חשבונות בנק משותפים, חוויות ומזכרות , נכסים בבעלות משותפת ועוד, עדיין חברות הביטוח בוחרות להמשיך במאבק מול העמיתים אשר לא החכימו להצטייד במסמך נוטריוני.

כחלק מהגישה הליברית של משרד האוצר בכל הקשור לפנסיה במשפחות מודרניות, החלו עדכונים ושינויים לתקנוני קרנות הפנסיה המתייחסות לידועים בציבור בני אותו מין.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
40.77% תשואה.מתקדמים לקרן פנסיה ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.