עובדי הייטק? נקודה למחשבה רגע לפני שתבחרו מוצר פנסיוני

עובדי הייטק מוצלחים ומוכשרים אך לעיתים בעקבות הצמיחה המטאורית בשכר אינם מצליחים למקסם את כל הזכויות הפנסיונית שלהם. גלו מהן הנקודות החשובות
בחירת מוצר פנסיוני לעובדי הייטק
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

סיימתם תואר באחד מענפי הטכנולוגיה או את שירותכם הצבאי באחת מיחידות המחשוב והמודיעין המובחרות ושערי חברות ההייטק נפתחו בפניכם, רוב עובדי הייטק בתחילת דרכם מוצאים עצמם מאוד מבולבלים מהמשכורות הגבוהות שיכנסו לחשבונם מידיי חודש זאת לאור הביקוש הגבוה היום בכל תחומי ההייטק במיוחד למי שצבר וותק וניסיון של מספר שנים בתחומו.

הגיע הזמן לעשות סדר ולבחון איך נכון לשפר את החיסכון הפנסיוני שלכם, אמנם היציאה לפנסיה עדיין לא נראית באופק אבל ישנם פעולות שמומלץ לבחון כבר עכשיו לאור החשש שעבור רובנו הצבירה הפנסיונית במוצרי החיסכון לא תאפשר את שימור איכות החיים לה אנו מורגלים בשנות העבודה.

בנוסף, חשוב לזכור שעולם ההייטק הוא עולם הפכפך שידוע באכזריותו כלפי עובדיו.

סטארטאפים נסגרים לעיתים תכופות, הטכנולוגיה מתקדמת במהירות ומי שלא שומר על עצמו מעודכן כל הזמן יוכל למצוא עצמו מאחור כבר בגיל פרישה של שחקן כדורגל.

מומלץ לדאוג להיבט הפנסיוני מעט יותר מענפים אחרים ולנצל את השכר הגבוה לטובת מילוי החוסר בתקופות של חיפוש עבודה והשתלמויות מקצועיות.

הפרשות פנסיוניות

רצוי להפריד את עובדי ההייטק ממרבית החוסכים הפנסיונים משתי סיבות עיקריות שמשפיעות יחדיו על אופן בחירת מוצר פנסיוני – שכר גבוה והשתייכות לסקטור הצווארון הלבן.

הקדמה קצרה… כיום ישנה מגבלת הפקדות לקרנות הפנסיה החדשות, תקרת ההפקדה נקבעה ל-20.5% מפעמיים השכר הממוצע במשק, כלומר, מעבר לשכר של כ-20,000 ₪ על העובד למצוא מוצר פנסיוני משלים להמשך ההפקדות שלא ייהנה מיתרונות הפנסיה המקיפה כגון האג"ח המיועדות בעלות התשואה המובטחת ודמי הניהול הנמוכים.

בשנים האחרונות יתרונותיו של ביטוח המנהלים על פני קרנות הפנסיה כמעט ולא קיימים, מקדמי הקצבה אינם קבועים בשני המוצרים ורפורמות של משרד האוצר בנוגע לאופן חלוקת האג"ח המיועדות בין החוסכים בקרנות הפנסיה המקיפות ייתמו את הצורך באיזון אקטוארי כבר בתקופה הקרובה, אלו בתוספת יתרונות הפנסיה המקיפה שעיקרם מתבטא בדמי ניהול נמוכים ותשואה מובטחת בחלק מהחיסכון לא משאיר מקום להתלבטות רבה מצד החוסך.

ללא המלצה אישית אך לאור הסטטיסטיקה ניתן לומר שרוב מוחלט פונה כיום לקרנות הפנסיה המקיפות לטובת ניהול החיסכון הפנסיוני.

נשאלת השאלה באיזה מוצר יבחר עובד ההייטק כאשר חלק גדול משכרו ואף רובו נמצא ברובד שמעבר להפקדה בקרן המקיפה?

עוד חוזר הניגון – ביטוח מנהלים או פנסיה משלימה

לעובד קיימות מספר אפשרויות, כאשר שתי האפשרויות העיקריות הן ביטוח מנהלים או קרן פנסיה משלימה שאינה כוללת תשואה מובטחת בכ30% מהחיסכון ובמרבית המקרים דמי הניהול בה גבוהים מקרן הפנסיה המקיפה.

כאן נכנס יתרונו הקטן שעוד נותר לביטוחי המנהלים והוא נושא אובדן כושר העבודה.

במאמר מוסגר נאמר שחשוב לוודא שלעובד קיים אובדן כושר עבודה או ביטוח נכות במידה ומדובר בקרן הפנסיה של 75% על מלוא שכרו (לא ניתן יותר) ושעל השכר שנמצא מעבר לתקרת ההפקדה הראשונית קיים ביטוח גם כן כלומר שהעובד אינו נמצא בתת ביטוח ובמקרה של נכות ימצא עצמו עם קצבה של 75% מכ-20,000 ₪ בלבד כאשר שכרו בפועל גבוה בהרבה, החישוב יתבצע בהתאם לגובה הנכות שנקבע לו גם כן.

נושא אובדן כושר עבודה הוא מאוד בעייתי כשמדובר בעובדי צווארון לבן, נשאלת השאלה מתי עובד מסוג זה מוגדר כבעל נכות שמונעת ממנו לעסוק בעבודתו או בעבודה דומה לה? אצל עובדי הצווארון הכחול התשובה תהיה ברורה יותר.

וכאן המקום לציין שנכון להיום ביטוח אובדן כושר העבודה בביטוחי המנהלים הינו ביטוח בעל עדיפות על פני ביטוח הנכות הקיים בקרנות הפנסיה כלומר ביטוח זה מקל על אופן בחינת הזכאות לקצבה מחברת הביטוח במקרה ביטוחי לאור העובדה שמדובר בחוזה שבין המבוטח לחברת הביטוח אל מול תקנון משתנה בקרנות הפנסיה ולכן, חלק מיתרונות הפנסיה על פני ביטוחי המנהלים מתבטלים כאשר מדובר על מוצר משלים, יתכן ויהיה נכון יותר לעובדים אלו לפנות דווקא להמשך הפקדותיהם לביטוחי המנהלים.

חשוב לציין! ששיקולי הבחירה צריכים להתבצע אל מול הסוכן הפנסיוני על בסיס אפיון צרכים מעמיק.

בנוסף לדילמות שהועלו עד כה עובדי ההייטק צריכים גם לחשוב כיצד הם ממנפים את שכרם הגבוה לטובת ניהול פיננסי נכון באמצעות הגדלת ההפרשות לקרנות ההשתלמות, ביצוע הפקדות נוספות לקופות הגמל להשקעה שיאפשרו הגדלת הקצבה העתידית בפטור ממס רווחי הון תוך שמירה על נזילות הכספים במידת הצורך ובחירת מסלולי הניהול הנכונים במוצריהם הפנסיונים.

על אלו אשמח להרחיב באופן פרטני עם קוראי האתר, במידה ואתם עובדי הייטק וזקוקים להכוונה בתחום הפנסיוני, פנו אלינו ואנחנו בהחלט נשמח לעזור.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.