קופת גמל להשקעה 2.0 – כעת ניתן להפקיד עד 150,000 ₪

בשורה משמחת לציבור החוסכים בישראל, משרד האוצר ממשיך לפעול לטובת האזרחים ובוחר להגדיל את סכום ההפקדה המותרת לקופת גמל להשקעה.
להפקיד 150 אלף שח לגמל להשקעה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

ב-2017 משרד האוצר השיק את קופת גמל להשקעה כאפיק חיסכון לסכומים קטנים עם תקרת הפקדה של עד 70,000 ₪ לכל תעודת זהות ולתקופה של שנה. ההשקה הציגה תוצאות הרבה יותר טובות מהמצופה שכן אזרחים רבים ראו את היתרון הגלום במוצר זה ומהרו לפדות פיקדונות בנקאים ישנים שלא הניבו תשואה ובחרו להפקיד אותם לקופת גמל להשקעה.

רגע לפני פתיחת שנת 2018 , בחר סגן שר האוצר יצחק כהן, להציג בשורה משמחת לקהל ציבור החוסכים בישראל שכן לפיה גובה תקרת ההפקדה של קופת גמל להשקעה תעלה לגובה של כ-150,000 ₪ לשנה לכל תעודת זהות.

קופת גמל להשקעה זוהי דוגמא מצוינת למוצר פנסיוני שהגיע מהציבור ולמען הציבור. אזרחים רבים יצאו במחאות כנגד הבנקים וכנגד הריבית האפסית המוצעת לנו על הפיקדונות הבנקאיים לעומת הריבית הגבוהה שניגבת מאתנו על המינוס בעובר ושב.

קופת גמל להשקעה – מוצר עממי

זמן קצר לאחר ההשקה של קופת הגמל להשקעה, מותג אפיק ההשקעה הזה כ-"מוצר עממי", בעיקר בעקבות תקרת ההפקדה הנמוכה יחסית והעובדה שהיא זהה ושווה לכל אזרח במדינת ישראל מבלי קשר לשאר הנכסים אשר בבעלותו.

דוגמא נוספת ל"עממיות" של קופת הגמל להשקעה היא העובדה שכמעט כל אזרח במדינת ישראל יכול ליהנות מהשימוש בה. בשנת 2017 ראינו מגוון רחב של שימושים למוצר זה, צעירים החוסכים לתואר, משפחות אשר חוסכים לילדיהם או בני הגיל השלישי אשר חוסכים לפנסיה. כל אלו חוסכים תחת אותו מוצר בעל הטבות זהות ודמי ניהול דומים.

מדוע קופת גמל להשקעה תפסה כזאת תאוצה?

כאשר אנו רוצים לנתח ולהבין מדוע אפיק השקעה כזה או אחר תפס תאוצה בקרב החוסכים, נבחן מספר פרמטרים עיקריים. האם הוא מאפשר לנו למשוך את הכספים בכל עת? מהי התשואה שהציג בעבר? והאם הוא כולל הטבת כלשהי?

ראשית, נתחיל עם תשואות, בתחילת 2017, היה קשה לשווק את קופות הגמל להשקעה מכיוון שבתי ההשקעות וחברות הביטוח לא ידעו להציג לנו נתוני עבר. כיום נאספו תשואות של 11 חודשים מתחילת שנה ואנו יכולים להסיק מכך מיהו בית ההשקעות שהציג תשואה מרבית השנה.

תשואות הקופות הגמל מתחילת שנה עד היום (01/17 – 12/17)

מסלול מנייתי : 15.5% (אלטשולר שחם)

מסלול כללי:  6.99% (אלטשולר שחם)

נדגיש שהעובדה שאלטשולר שחם במקום הראשון לשנת 2017 בתשואות קופות הגמל להשקעה, זה לא מעיד על הביצועים שלה לשנת 2018.

אין ספק שמדובר בתשואות פנטסטיות, אבל רגע לפני שאתם שוללים אותן, אנו מודעים לאפיקי ההשקעה האגרסיביים הנמצאים בשוק אשר מציגים תשואות גבוהות יותר (קרנות גידור, מינוף נכסים, נדל"ן מניב ועוד.) המפתח הוא להשוות תפוחים לתפוחים, בסכומים של עד 150,000 ₪ , ההשוואה הכי ריאלית היא מול פיקדונות בנקאיים אשר אינם מציעים כלום ולכן גם תשואה של 1% משאירה אתכם ברווח (גם לאחר ניכוי דמי הניהול).

פרמטר נוסף לבדוק הוא, האם ניתן למשוך את הכסף בכל עת? – גם כאן משרד האוצר הניח שמרבית מהכספים אשר יופקדו לקופת גמל להשקעה יגיעו דווקא מפיקדונות בנקאיים ולא מקרנות גידור או תיקי השקעות ולכן דאג לנזילות מלאה של קופת הגמל על מנת להציע את אותה גמישות ונזילות של הפיקדונות המוצעים בבנק.

נוסף על כך, במרבית מהבנקים קיימים מסלולי פק"ם המחייבים את החוסך לסגור את כספו למספר רב של חודשים ואף לשלם קנס במידה ויצטרך את כספו לפני הזמן.

פרמטר אחרון הוא הטבות המס, במידה וקיימות – גם כאן בחר משרד האוצר להטיב עם החוסכים ומעניק פטור ממס רווחי הון לאלו אשר יתמידו עם קופת הגמל להשקעה ויבחרו להוון אותה לקצבה משלמת.

כידוע, כל רווח אשר נוצר משוק ההון חייב בתשלום של 25% מס רווחי הון, כיום ישנם מספר מוגבל של מוצרים הפטורים ממס רווחי הון לכולם ואילו הטבות הפטור שייכות לאוכלוסיות מצומצמות (תושב חוזר, בעלי אחוז נכות, בני גיל 70+ ועוד).

גם כאן, בקופת גמל להשקעה כולם שווים, כל אזרח אשר יבחר להוון את כספו לקצבה, כלומר יבחר להוסיף את הצבירה שחסך בקופת גמל להשקעה לכספי הפנסיה שלו ולקבל אותם כקצבה חודשית ייהנה מפטור מלא ממס רווחי הון. זוהי הטבה מצוינת וללא תנאי קבלה, כלומר כולם זכאים לה, כיאה למוצר "עממי".

קופת גמל להשקעה 2.0 – שורה תחתונה

בין אם בחרתם להשקיע בקופת גמל להשקעה בתחילת השנה או אם הייתם סקפטיים ובחרתם לחכות לתוצאות, היום זה ברור! קופת גמל להשקעה הוכיחה את עצמה כמוצר חיסכון פנטסטי לסכומים נמוכים- בינונים (בעיקר בזכות התקרה החדשה) בעל מגוון הטבות ויתרונות אשר יתאימו לכל חוסך ובכל שלב של החיים.

אך רגע לפני שאתם ממהרים ומתקשרים לבית ההשקעות או חברת הביטוח הראשונה שעולה לכם לראש, גם בחירת קופת גמל להשקעה מצריכה ייעוץ מקצועי שכן קיימים למעלה מ-80 מסלולי השקעה שונים ובמעלה מ-10 גופים שונים!

אומנם אנחנו הצגנו את המובילה של הטבלה "קופת גמל להשקעה של אלטשולר שחם" עם תשואה של 6.99% וזה בוודאי מצייר תמונה ורודה אך חשוב לזכור שישנם גופים אז נמצאים בסוף הטבלה ועם תשואה שלילית.

לכן נפציר בכם להיעזר בנו (אנו לא גובים גרוש ולא לירה )  בעת בחירת בית ההשקעות וקביעת דמי הניהול. צאו לדרך ובהצלחה!

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל להשקעה
  • 2 דקות
רבים מההורים מתחילים לחסוך לילדיהם כבר בגיל קטן מתוך מחשב...
46.74% תשואה.מתקדמים לקופת גמל להשקעה מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.