איך מתמודדים עם בחירת אפיק השקעה לניהול כספים נזילים בפנסיה?

ריכזנו עבורכם את כל אפיקי ההשקעה של תהליך הפרישה. מהיכן אתם עתידים לקבל כסף והיכן כדאי להשקיע אותו. איזה אפיק השקעה מציע דמי ניהול נמוכים ומפטור ממס
בחירת אפיק השקעה לכספים נזילים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

רבים מאתנו מגיעים לשלב הפרישה ומקבלים מענקים גדולים וסכומי כסף נכבדים על מנת לעזור לנו להתחיל את השלב החדש בחיינו הנקרא פנסיונרים.

אין אחד שלא חלם על הרגע הזה מהיום הראשון שהתחיל לעבוד, אז האם השלב הזה יכול להיות טוב או רע? זה כמובן בידיים שלנו אבל אין ספק שרווחה כלכלית בהחלט תעזור להטות את הכף לטובה.

ראשית נזכר בכל המוצרים והכלים שליוו אותנו כאזרחים עובדים כגון קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים וכמובן ההטבה שמרחפת מעל כולם שזאת קרן ההשתלמות.

המוצרים אשר המעסיקים הפקידו לנו לאורך השנים באים לידי ביטוי בעיקר בגיל הפרישה כאשר אלו יהיו המקורות הכנסה שלנו במקום השכר החודשי שקיבלנו עבור העבודה הקשה והשעות הארוכות שהשקענו.

הדורות הקודמים נהנו ממוצרים פנטסטים

מי מאתנו שכיום הינו פנסיונר עוד זכה לקבל אפשרות להצטרף למוצרים ישנים כמו קרן פנסיה תקציבית, קרנות ותיקות וביטוחי מנהלים ישנים.

חשוב לזכור שביטוחי מנהלים ישנים מחולקים לסוגים רבים ואף על פי שאנו לרב נוטים לראות בביטוחי המנהלים האלו יתרון גדול הם עלולים להיות יקרים ולא בהכרח תמיד אנו זקוקים להם, לכן אם אנחנו מחזיקים ביטוחי מנהלים ישנים חשוב לבצע בדיקת כדאיות ובמידת הצורך, תמיד קיימת האפשרות לנייד אותם לטובת קופת גמל או קרן פנסיה ובכך לחסוך עלויות רבות.

אז מה קורה אחרי שכבר קיבלנו את תאריך העזיבה, אספנו את כל החומר הפנסיוני העומד לרשותנו, בדקנו האם מגיעים לנו ימי מחלה וכבר הודיעו לנו על חבילת הפרישה המפנקת שלנו.

ראשית כמו שלא מחליטים לבד לתקן את הרכב או אם אנו נושאים איזו מחלה לפי ד"ר גוגל כך גם בפרישה עלינו להיעזר באיש מקצוע , לעיתים תכנון הפרישה כרוך בעבודה רבה ואף עלול לגרום לנו להפסד של כספים רבים אם לא נבצע את נושא התכנון מס כמו שצריך. אל תהיו אמיצים, קחו מתכנן פרישה!

אחרי תכנון הפרישה וחתימה על כל הניירת הנדרשת, מרבית הפורשים נותרים עם סכום כסף נזיל מכובד שמצטרף לטובת הכספים הנזילים שכבר עומדים לרשותכם. ובנוסף מי מאתנו שהתמזל מזלו ולא היה צריך להשתמש בקרן ההשתלמות או היה חכם מספיק להשאיר אותה גם לפעמים על ידי מינוף בעזרת הלוואה אל מול הקרן צריך להרכיב את תיק הנכסים שלו מחדש ולבדוק את היתרונות השונים.

מוכנים להטבת מס? המשיכו לקרוא

בהגיע לגיל הפרישה המיועד ועם קבלת תלושי הפנסיה נפתחת אופציה אטרקטיבית מאוד לטובת ניהול כספים נזילים ושמה המוכר הוא תיקון 190 .

אם עד היום כאשר עמד לרשותנו סכום כסף היה ניתן לנהל אותו תחת מכשירים מוכרים וטובים כמו מניות ,אגחים למיניהם ,קרנות נאמנות ותעודות סל אזי תיקון 190 מגיע להתחרות על המשבצת הזאת ואתו מגיעים יתרונות גדולים.

יתרון ראשון  – עלויות , תיקון 190 מבקש את שכרו בדומה לקופות הגמל, כלומר הוא מוגבל בדמי ניהול מקסימליים שעומדים על 1.05%, שימו לב כמובן לבצע משא ומתן מוצלח עם בתי ההשקעות השונים ואין סיבה שתשלמו את דמי הניהול המקסימליים. לדמי הניהול אין הפתעות כמו עלויות קנייה ומכירה או דמי משמרת, עלויות שהבנקים פעם אחר פעם גובים מהלקוחות ללא ידיעתם וכמובן שאם כבר גילנו, זה היה במקרה כי ראינו את הדואר שהבנק שלח.

יתרון שני – מעבר בין מנהלי השקעות ללא אירוע מס, אם יש משהו שאנו לא אוהבים לעשות זה לשלם מס, בכל צורותיו, לצערנו אין לנו ברירה אחרת. אבל אם הייתה אפשרות לדחות את תשלום המס ובינתיים לתת לאותם כספים לעבוד עבורנו ללא תשלום מס על הרווחים שלהם היינו תופסים בשתי ידיים ותיקון 190 מאפשר לעבור בין מנהל השקעות למנהל השקעות, בין מסלול למסלול ובין חשיפה למניות אחת לשנייה ללא אירוע מס! כן, אנחנו בהחלט מבינים נכון מתקיים פה אפקט של תשואה דה תשואה.

יתרון שלישי – נכסים בלתי סחירים, בקופות הגמל יש פרט למניות, אג"ח גם נכסים בלתי סחירים אשר מהוויים מרכיב חשוב בפיזור הסיכונים. אנו מצליחים לקבל השקעה מפוזרת בין שוק ההון, נדל"ן ואשראי במקום אחר. יתרון חשוב ומשמעותי בתקופות תנודתיות של שוק ההון.

יתרון רביעי – העברה בין דורית, תיקון 190 מאפשר ליורשים לקבל עליהם את זכויות התיקון גם אם אינם עומדים בתנאים מצטברים לטובת התיקון. זאת דרך נפלאה להבטיח ליורשים שלנו הטבת מס ואפשרות לפנסיה פטורה .

יתרון חמישי – מס רווחי הון מופחת! כן, לפעמים ניסים קורים, הפקודה מנחה כי בתיקון 190 תשלום מס רווחי ההון יעמוד על 15% רווח נומינלי ולכן קיים יתרון משמעותי לתשלום מס רווחי הון נמוך יותר מאשר שילמנו עד לפני שיצאנו לפנסיה.

אז מה עושים כעת? בודקים את תיק הנכסים שלנו, מוודאים את ההתאמה שלנו לטובת תיקון 190 ופועלים כמה שיותר מהר ליהנות ממה שמהמדינה כבר הניחה לנו בכף היד! אל תהיו שאננים ולאחר מכן תפסידו את ההטבות שעומדות לרשותכם.

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני אך לעת פרישה, מעבירים א...
46.19% תשואה.מתקדמים לקופת גמל מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.