הטבת מס שמחזירה לגמלאים את היתרון!

רובנו התרגלנו לשלם מס רווחי הון בגובה של 25% אך האם ידעתם שאפשר גם אחרת? לקוחות רבים מופתעים לגלות שיש להם את האופציה להשקיע את כספכם בקופת גמל מנוהלת על ידי טובי המנהלים במשק ולשלם מס רווחי הון מופחת.
תיקון 190 פטור ממס רווחי הון לפנסיונרים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧
משרד האוצר

בהתאם לחוזר מס הכנסה מס' 02/2013

במהלך שנת 2013 עבר בכנסת תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הבא לתקן את צורת המיסוי של כספי הפרישה שלנו. על קצה המזלג, התיקון מאפשר הפקדה חד פעמית של סכום כסף לניהול בקופת גמל לבחירתכם ולהוון אותו לקצבה בהמשך הדרך פטורה מכל מס רווחי הון!

נשמע טוב? בואו נראה איך זה באמת עובד,

מהם היתרונות

  • מיסוי מופחת ואפילו פטור – בעת משיכת הכספים מקופת הגמל, ישלם הלקוח 15% מס רווחי הון נומינלי במקום 25% מס רווח ריאלי הנהוג באפיקי השקעה אחרים. במידה ויהוון את הכספים לקצבה יקבל פטור לחלוטין ממס רווחי הון.
  • השקעות גמישות – בהתאם לחוק 190 למנהלי קופות קיים חופש פעולה להשקיע באפיקי השקעה אשר אינם נסחרים בבורסה. נוסף על כך, באפשרותם של מנהלי הקרן להשקיע גם  באפיקים שאינם נסחרים כגון נדלן מניב.
  • דמי ניהול אטרקטיבים – בתי ההשקעות וחברות הביטוח יצרו תחרות בניהם כדי למשוך את הלקוח ואתם נהנים מזה! דמי הניהול המוצעים לחוסך בתיקון 190 בממוצע הינו 0.5%. (לפני התמקחות ? ) מיותר לציין שעלות זו מתחרה בתיקי השקעות וכל אפיק השקעה אחר.

תנאי קבלה לתיקון, האם מגיע לי כל הטוב הזה?

אז כן! כל אדם במדינת ישראל רשאי לנצל את התיקון הנ"ל, השאלה אם זה נכון מבחינת תיכנון פיננסי. הרף היחידי הוא גיל 60 הקובע אם יוכל הלקוח למשוך את כספו בפעם אחת.

למעשה כל אדם מעל גיל 60 שמקבל פנסיה משולמת מעל המינימום, יוכל למשוך את הכספים שהופקדו בקופת הגמל ולשלם מס מופחת משמעותית או להוון אותו לקצבה פטורה ממס.

ואילו אדם בגיל 55 לחייו שצבר הון נזיל ולא חסך לפנסיה במהלך השנים יוכל להפקיד סכום כסף בעזרת התיקון ולהנות מטובי מנהלי ההשקעות בארץ, פטור ממס רווחי הון, ושליטה כמעט מלאה בקצבה שתחכה לו בפרישה.

יש עוד מספר רב של סיטואציות בהן כדאי ללקוח לשקול להפקיד לתיקון 190 וחשוב להתייעץ עם הסוכן הפיננסי שלכם לוודא שאתם לא מפספסים פטור ממס על כספים שנמצאים בבנק.

היבט חשוב המחייב התייחסות הוא ירושה

היבט חשוב אשר יש להתייחס אליו הוא ירושה. חסכון בקופת גמל מאפשר לחוסכים לצרף מוטבים אשר יקבלו בעלות על הקרן במקרה של מוות. סיטואציה בה האדם החוסך הולך לעולמו עד גיל 75, המוטבים אשר יקבלו בעלות על הקרן רשאים להחזיק בה כל זמן שיהיו מעוניינים בכך תוך שמירה של התנאים הכוללים פטור מלא ממס רווחי הון. מנגד, סיטואציה אשר אדם הולך לעולמו בטרם גיל 75 המוטבים רשאים לפדות את כספי החסכון ולשלם סכום 15% מס רווח נומינלי.

התיקון תופס תאוצה בקרב החוסכים, אל תשארו מאחור

לסיכום ניתן לומר שהלקוחות מצביעים ברגליים וגיוס הכספים לתיקון 190 גדל, וודאו עוד היום שאתם מבצעים בדיקת זכאות מלאה, ובהתאם לכך נצלו את התיקון לטובתכם.

בנוסף, אל תמתינו ובדקו את זכאותכם להטבת מס מצויינת לא פחות : סעיף 125 ד

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
שוקלים להפקיד לתיקון 190? מצוין, אך רגע לפני, בדקו את ההש...
46.19% תשואה.מתקדמים לתיקון 190 מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.