תיקון 190 IRA – קופת גמל בניהול עצמאי פטורה ממס רווחי הון

בוודאי שמעתם רבות על האפשרות לקחת את המושכות לידיים ולנהל את כספכם בשוק ההון. בין אם זה תיק השקעות או חשבון טרייד לניהול יומי ממונף, אין ספק שהשילוב של תיקון 190 בניהול IRA מציע לכל לקוח בכל רמה את האפשרות להנות מהטבות מס וניהול קל יחסית ובעלויות נמוכות. קראו כיצד תוכלו לקחת אחראיות על כספכם בקלות וביעילות.
תיקון 190 בניהול עצמאי
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

תיקון 190 וIRA הולכים יד ביד.

תיקון 190 תפס תאוצה בקרב החוסכים הרבים, ובתי ההשקעות מציגים דוחות אשר מאשרים שמרבית הכספים הנזילים המופקדים, מיועדים לתיקון 190 מאשר לתיקי השקעות.

קופת גמל בניהול אישי (IRA) הייתה עד היום מילה גסה בשוק ההון, שכן מעטים האנשים שבחרו לנהל את כספי הפנסיה שלהם בעצמם. יש כאן כמובן את אלמנט החשש של "משחק" בפנסיה.

השילוב של תיקון 190 וIRA מציע מוצר פיננסי חדש אשר מנצח את כל האלטרנטיבות (פוליסת חיסכון, תיק השקעות, קרנות נאמנות וכו') בכל שהוא מציע את השקיפות והדינמיות בהשקעות של תיק השקעות בבנק יחד עם עלויות נמוכות והטבות מס משמעותיות של תיקון 190. בנוסף לכך היתרון הבולט הוא שלקוחות יכולים להפקיד כספים נזילים ופנויים לניהול בIRA מאשר שימוש בכספי הפנסיה שחסכו במשך שנים רבות.

מהו תיקון 190?

אם עוד לא הכרתם את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה אז הגיע הזמן שתכירו! (כתבה בנושא תיקון 190). לטובת אלו שעדיין לא מכירים, נערוך לכם הכרות קצרה, כל אזרח אשר הגיע לגיל 60 ומקבל קצבה זכאי להפקיד כספים פנויים לניהול בקופת גמל במסגרת תיקון 190. כספים אלו יהיו פטורים ממס רווחי הון (במידה וישמשו כקצבה) ובמידה ויבקש האזרח למשוך את כספו לפני כן, ישלם מס רווחי הון בגובה של 15% בלבד!

מהי קופת גמל בניהול אישי (IRA)?

IRA או קופת גמל בניהול אישי זהו מוצר פנסיוני המאפשר לחוסך לנהל בעצמו את כספו בקופת גמל או בקרן השתלמות שלו.

בעזרת IRA  תוכלו לשלוט בנכסים בתיק, ברמת החשיפה ובנזילות של הקופה מבלי להסתמך על בתי ההשקעות המובילים אשר גובים דמי ניהול גבוהים בעבור הידע והמקצועיות שלהם.

נאמר גם שהסיבה העיקרית לכך שהמוצר הIRA  אינו פופולארי בארץ כפי שהוא בחו"ל היא שהציבור בישראל חושש יותר לגורל הפנסיה שלו ולמרות שלעיתים מאוכזב מרמת הניהול של בתי ההשקעות, עדיין אינו מוכן לקחת את המושכות ו"לשחק" בפנסיה.

יתרונות המיסוי של תיקון 190 בשילוב עם IRA

תיקון 190 כולל הטבות מס רבות, בשילוב עם קופת גמל בIRA נוכל לנצל את הטבות אלו בצורה מקסימלית.

דחיית מס – בעת מכירת נייר ערך בקופת גמל בIRA  המוטב אינו נדרש לשלם מס רווחי הון (כפי שהיה צריך לשלם בתיק השקעות) ובכך נהנה מריבית דריבית בניהול קופת גמל לטווח הארוך.

מס רווחי הון מופחת – ההטבה העיקרית בתיקון 190 היא הפחתה של מס רווחי הון מ25% ריאלי ל-15% נומינלי בלבד. גם כאן המוטב יאלץ לשלם את גובה המס הזה רק כאשר יממש את הכסף שבקופת הגמל.

פטור מלא ממס רווחי הון – במידה והמוטב בוחר להשאיר את כספו בקופה לטובת קצבה חודשית ייהנה מפטור מלא ממס רווחי הון.

יתרונות IRA בשילוב עם תיקון 190

ניהול כסף בבנק – ניהול קופת גמל ב  IRA מחזיר את השקיפות ללקוח. יוכל כל מוטב להיכנס לחשבון הבנק שלו (או בבית ההשקעות המנהל) ולצפות במצב התיק, ולעקוב אחר הנכסים שנקנו ונמכרו.

תכנון חיסכון על פי מיסוי – כפי שהצגנו, שימוש בIRA בשילוב עם תיקון 190 מהווה דוגמה אחת של תכנון מס מתקדם של חיסכון פנסיוני. קיימות עוד אפשרויות רבות בהתאם להטבות המס השונות להם אתם זכאים

דינמיות – קופת הגמל המסורתיות המנוהלות על ידי בתי ההשקעות כפופות לוועדות השקעה המתכנסות מעת לעת, כך ששינויים בתיק אינם קורים בין לילה. מצב זה אינו קורה בקופות המנוהלות בIRA שכן תוכלו בכל רגע נתון לבצע שינויים בהתאם למצב השוק.

גמישות – שינוי מסלול בקופת גמל המסורתיות מצריך טפסולוגיה ועבודה מול משווקים פנסיונים ויכול לקחת עד כ-30 ימי עסקים. כל אזרח עם הבנה בסיסית בשוק ההון יודע ש-30 יום זה המון זמן אפילו יותר מדי זמן. קופת גמל בIRA מקנה לכם את השקיפות והשליטה על התיק שלכם ובכל רגע נתון תוכלו לבצע שינויים בתיק, ללא טפסים וללא עיכובים.

שורה תחתונה

במידה ואתם זכאים לתיקון 190, אנו בהחלט נמליץ לכם לבחון את האופציה לנהל את כספכם בניהול אישי (IRA ). כמובן שחשוב לבחון את המצב הפיננסי של כל אחד לגופו אך ככלל אצבע נוכל להגיע שמרבית החוסכים הצליחו להוזיל עלויות ואת גובה המס אשר הם שילמו לקצבה.

חשוב לזכור! מעבר להטבות שמנינו כאן קיים האלמנט של ניהול הכספים בפועל, לא כל אחד מאיתנו בעל ניסיון וזמן פנוי לנהל את כספו בעצמו ובכך יכול לייצר את האפקט ההפוך וחס וחלילה להפסיד כסף בתהליך.

עשו לנו טובה, התייעצו עם איש מקצוע! אנו עושים את כל שביכולתנו על מנת לספק את השירות והתמיכה הטובה ביותר לקוראים שלנו, אל תהססו לכתוב לנו ולשאול שאלות. כך תוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. צאו לדרך והמון בהצלחה!

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
שוקלים להפקיד לתיקון 190? מצוין, אך רגע לפני, בדקו את ההש...
46.19% תשואה.מתקדמים לתיקון 190 מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.