השקעה בקרנות חוב זה כמו לפתוח בנק פרטי משלכם

כיום ניתן להשתמש במרכיב הרווח הגדול ביותר של הבנקים לטובתנו. השקעות בחוב "בשעבוד ראשון". קרן ארנו קפיטל מאושרת על ידי הרשות לניירות ערך וזמינה לציבור הרחב.
אישה מושכת כסף מבנק
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

אם היו מציעים לנו להחליף את בינו צדיק או שרי אריסון, הרב המוחלט בנינו היו בוחר בתשובה החיובית שהרי להיות בעלי תאגידים כמו בנק קונה לנו שקט נפשי ורווחה כלכלית לדורי דורות.

אז מה הוא אחד הכלים הרווחים ביותר עבור הבנקים? עמלות, קנסות, ריביות אבל הכי חשוב הלוואות! הבנקים בעצם עושים השקעות כמו כל אחד מאתנו עם כסף פנוי, אבל הם מבצעים השקעה בחוב.

אז מה הכוונה בהשקעה ב"קרנות חוב"?

מאז ומתמיד הייתה עדיפות להיות הצד המלווה על פני הצד הלווה. העולם כמנהגו נוהג ועל מנת לייצר כסף חדש עלינו להקים, לבנות, לעשות ולפתח.

הרבה פעמים על מנת לקדם רעיונות, טכנולוגיות, מוצרים וכו' עלינו לקבל הון ראשוני. הבנקים שגילו לפני שנים את הצורך בכסף לטובת מימוש חלומות, רצונות או אפילו הצלחה כלכלית הציעו את עזרתם האדיבה בעליות ריבית שבהחלט מספקות עבורם רווחים לא מבוטלים.

אז מהו בדיוק חוב ראשון?

המונח "חוב" ברור לכולנו, אדם אשר לווה סכום כסף מאדם אחר, תאגיד, חבר או אפילו מחברה בבעלותו (הלוואת בעלים ) יוצר עבור עצמו חוב. לחוב יש עלות עבור הלווה וערך כלכלי חיובי עבור המלווה.

חוב ראשון או חוב ב"שעבוד ראשון" מתייחס להלוואות אשר הלווה משעבד נכסים וערבויות עבור הלווה על מנת להבטיח את כושר החזרת החוב שלו בכל תרחיש אפשרי. הזכות להיות מלווה בשעבוד ראשון שמורה עד כה לבנקים, בתי השקעות, מוסדות גדולים ובעלי הון.

דוגמה מצוינת היא קופות הגמל וקרנות ההשתלמות שלנו, אם נבחן את פיזור ההשקעות שמתבצע בכספי הקופה שלנו (בהנחה שאנחנו לא ב100% מניות או במסלול שקלי וכדומה..) נגלה שישנן השקעות בנכסים לא סחירים כגון נדל"ן והלוואות.

כלומר, לבתי ההשקעות ניתנה הזכות לבצע השקעה ישירה בנדל"ן במנגנון של השקעה בחוב בשעבוד ראשון. אז איך ניתן לקפוץ לראש התור ולקבל תנאים דומים לבתי השקעות ולהרגיש בנק פרטי ליום אחד?

ארנו קפיטל – השקעות בחוב "שעבוד ראשון" לציבור הרחב

אז אם היינו מגלים לכם סוד ובו קיימת קרן מפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך המזמינה אתכם להחליף את הבנקים ואתם לא חייבים להיות בעלי כיסים עמוקים, אלא עם תיק נכסים של כחצי מיליון ₪. מה הייתם אומרים?

שנייה אחת בבקשה, קצת רקע על ארנו קפיטל

ארנו קפיטל החלה פעילות בשנת 2018 ונכנסה לנעלי הבנקים, הקרן יודעת להעניק הלוואות עבור יזמים וקבלנים לטובת פרויקטים של נדל"ן כמו תמ"א 38 לדוגמא, לאחר בדיקה קפדנית של יכולת פירעון ההלוואה, אך מאחר שאין לדעת מה יוליד יום, ארנו קפיטל משעבדת את הנכס אל בעלותה עד להחזרת החוב המלא.

ניתן להקביל את ההשקעה כמו לקיחת משכנתא, משכנתא ממזמן לא הפכה להיות מילה גסה ושזורה אצלנו בשגרה ביום יום כחוויה מחייבת לטובת רכישת נכס.

הרי כאשר אנו באים לבקש משכנתא, בודקים אותנו ביסודיות, דורשים מאתנו להגיע עם הון ראשוני וכל עוד יש לנו חוב מול הבנק של משכנתא, הבית לא שלנו. כל יום אנו קונים מרצפה חדשה בבית עד שנסיים לרכוש את כל המרצפות. אך אם אי פעם נקלע לקושי לשלם את החוב שלנו, הנכס יעבור לרשות הבנק ולכן הסיכון של הבנק נמוך מאוד.

אז בדיוק את זה ארנו קפיטל יודעת לספק עבורנו, אנו נכנסים לנעליים של המלווים עם מעמד של חוב ראשון ובכך אנו מקטינים לעצמנו את הסיכונים כמה שיותר. ארנו קפיטל עובדת כקרן ציבורית, כלומר בכל רגע נתון ישנם מספר פרויקטים תחת הקרן מה שגורם לנו לפיזור סיכונים רחב יותר ויתרון יחסי.

אך לא הכל דבש, השקעות מסוג זה חשופות לירידת מחירי הדירות, האטה במכירת דירות, בעיות בבניה, מזג אוויר וכו'. אין השקעות בטוחות אך חשוב לבצע השקעות מושכלות עם סיכון מחושב ובכך יש לנו סיכוי גבוה להצלחה בהשקעה שלנו.

כמה כסף אני צריך להשקיע בזה?

אז למה אמרנו שחשוב שיהיה סכום של כחצי מיליון ₪ , לא בגלל שארנו קפיטל בניגוד למתחרים שלה דורשת סכום השקעה גבוה, אלא בגלל שחשוב לזכור כי פיזור סיכונים הינו חיוני ולכן, השקעות אלטרנטיביות מומלצות עד כ20% מסך הנכסים, היזהרו מאנשי מקצוע שמנסים לגרום לכם להשקיע יותר מהיחס הזה, ייתכן שהם רוצים בטובתם יותר מאשר טובתכם.

אם איש מקצוע הציע לכם יחס גבוה ואתם מנהלים אצלו כספים נוספים, הגיע הזמן לבדוק חלופה. בעולם המתכננים הפיננסים קיימים אנשי מקצוע הגונים ומקצועיים אשר לא יוליכו אתכם שולל. (אנו מבצעים סינונים רבים מאוד של אנשי מקצוע במערכת, תאמינו לנו, ראינו הכל…).

תיק נכסים יציב בנוי מהשקעות שונות בשוק ההון, עם מנהלי השקעות שונים ומסלולים שונים אשר הותאמו בהתאם לצרכים שלכם, במקביל לחלקו של שוק ההון בתיק הנכסים שלכם חשוב לשלב השקעות אלטרנטיביות ויפה שעה אחת קודם.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן הלוואות חוב נדלן
  • 3 דקות
בשנים האחרונות קיימת עלייה מטאורית של קרנות השקעה בחוב נד...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.