השקעות נדל"ן בחו"ל – נזהרים מהשקעות לא מפוקחות

בוודאי יצא לכם לראות פרסומים של השקעות נדל"ן לא מפוקחות אשר מציעות תשואה דו ספרתית. מה חשוב לבדוק לפני שקופצים פנימה להשקעה כזאת?
צילום של נוף משרדי מושלם להשקעה
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

תשאלו כל משקיע מתחיל ומנוסה גם יחד על אפיק השקעה נוח, כזה שמתאים למתחילים בסכומים נמוכים עם ידע מינימאלי אבל בהחלט מתאים גם למשקיעים כבדים שמצליחים להתפרנס ממנו וסביר להניח שאחת התשובות הראשונות אם לא היחידה שתקבלו היא השקעה בשוק ההון.

כיום השקעה מסוג זה כל כך מוכרת ושגורה בחיי היום יום, שכמעט ואין אחד שלא ניסה את מזלו באפיק זה.

אם לקחת בחשבון את העובדה שכספי הפנסיה וההשתלמות שלנו מושקעים בעולמות אלו דרך חברות הביטוח ובתי ההשקעות, יהיה נכון להגיד שאין אחד מאיתנו שלא מושקע בשוק ההון בצורה ישירה או עקיפה.

לפני 48 שנים כאשר הכריז הנשיא ריצ'רד ניקסון על ביטול ההצמדה של הדולר לזהב נוצר מצב שבו ההשקעות שלנו בשוק ההון לא באמת מחוברות לנכס בסיס אמיתי ולא פעם נשענות על מכשירים פיננסים מתוחכמים  שמאוד קשה לעקוב אחריהם. וכן גם התנודתיות וחוסר היציבות בשנים האחרונות הביאו משקיעים לחפש אפיקי השקעה שלא נשענים על שוק ההון.

למציאות הזאת נכנסו בשנים האחרונות חברות מסוג אחר

כמשקיע, הדבר החשוב לי הוא לייצר רווח על ההון הראשוני ובהתאם לרמת הסיכון שאני מעוניין לקחת על עצמי.

תוכנית הראליטי "הכרישים" נותנת דוגמא מאוד מוחשית לנושא הזה שכן לתוכנית מגיעים יזמים בעלי רעיון שיכול לייצר הון והם מחפשים משקיעים שיתנו להם את התנופה הראשונית.

בהקבלה לעולם ההשקעות החדש, כיום קיימים בעולם לא מעט חברות המציעות שותפות בהשקעה בנדל"ן במקומות שונים בעולם ולמטרות שונות.

גם בהשקעה הזו אנחנו המשקיעים נדרשים להשקיע סכום ראשוני שעליו נצפה לקבל תשואה במהלך השנים שתואמת את רמת הסיכון שאנחנו ניחשף אליה לאורך הזמן.

לא מעט מאותן חברות מבטיחות למשקיעים תשואות נאות לצד מצג של רמות סיכון מאוד נמוכות המגובות בנכס בסיס מוחשי.

אבל לפני כניסה להשקעה מסוג זה תמיד יש לשאול את השאלות הנכונות, אלו שבאמת יגדירו לנו מה היא רמת הסיכון האמיתית בהשקעה מסוג זה.

מה אני כמשקיע צריך לברר ?

לפני כניסה להשקעה בנדל"ן מסוג זה, חשוב שנבדוק מספר פרמטרים כגון:

  • מהי התשואה השנתית ביחס לסכום ההשקעה?
  • מה קצב עליית המחירים בשוק הנדל"ן באותו אזור?
  • מהו ההיצע והביקוש מבחינת שכירות ומכירה?
  • מה גורמי המימון שאני יכול להשתמש בהם?
  • מהם הסיכונים באותה מדינה או בחברות הניהול שאצטרך לסמוך עליהם שינהלו את הנכס עבורי? 

אלה רק חלק מאותן פרמטרים לבדיקה שעליכם לשאול לפני שתוכלו בכלל להסיק מסקנות לגבי אותה השקעה. אחת הסיבות העיקריות שישראלים מתפתים לבצע השקעות מסוג זה הינה העובדה שמחירי הדירות בחול זולים משמעותית מאלו שבארץ.

ב-70,000 $ כנראה נוכל לרכוש דירה בפלורידה שארצות הברית, אבל מעבר לרכישת הנכס, האם אנו בטוחים שהוא יוכל באמת להניב את התשואה המיוחלת?

כל זאת מתווסף לעובדה שהשקעה בנדלן בחול מצריכה תהליך בירוקרטי לא פשוט של הקמת עסק/חברה שתחזיק בנכס, בנוסף יש מיסוי מהשקל הראשון, תקלות או בעיות שיש לטפל בהם בנכס כגון בעיות צנרת וחשמל מפעם לפעם וכמובן מציאת שוכרים וגביית הכסף מהם.

כל המצבים האלו מקטינים את יכולת השליטה של הלקוח ולכן קיים הצורך בחברות ניהול שיטפלו בהן. הבעיה שנוצרת עקב כך היא התלות באותן חברות.

אז מה, לא לחפש השקעות מחוץ לשוק ההון ?!

שממש לא יעלה על דעתכם שזו כוונתי. השקעה ככלל צריך לבחון ב7 עיניים ולהיכנס אליה כאשר אנו מודעים לכל התרחישים האפשריים. ברגע שעשינו שיעורי בית, בהחלט אפשר לבחור את ההשקעה המתאימה לנו ביותר.

כן חשוב לי להוסיף שגם בארץ קיימות חברות המאפשרות השקעה אלטרנטיבית שלא כנגזרת של שוק ההון כגון פרופרטיז מבית אלטשולר שחם. שווה לא פעם לבדוק את האפשרויות הקרובות אילינו לפני שנרחיק למדינות זרות.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן נדלן
  • 2 דקות
קרנות פרייבט אקוויטי מציעות אפיקי השקעה מתוחכמים למשקיעים...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.