החגים נגמרו ואיתם התירוצים – הגיע הזמן לשפר תשואות!

עברה עלינו שנה לא קלה מבחינת השקעות אך האם עוד יש תקווה לסיים את השנה בתשואה דו ספרתית? גלו כיצד סוף שנה יכול לשרת את ההשקעות שלכם בצורה חכמה ונכונה.
אישה מחזיקה שטרות של 20 שקל
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

נגמרים החגים, כבר מתחילים להריח את סוף השנה האזרחית. ההחלטות שעלינו לקבל בסוף השנה האזרחית כדי להגשים את ההבטחות שלקחנו לעצמנו בראש השנה האחרון.

כמו בכל שנה אנו מציבים לעצמנו מטרות, חלומות והגשמה של הרצונות שלנו, בשנת 2019 מרבית הרצונות שלנו יעלו לא מעט כסף ולכן אם נדע לפרוט על מיתרי הגיטרה שלנו בצורה נכונה יש לנו סיכוי סביר להתקרב להגשמת המטרות שהצבנו לעצמנו.

מה מיוחד בסוף השנה ?

אז מה קורה בסוף שנה אזרחית במרבית הפעמים, בחודשים נובמבר ודצמבר מרבית החברות יעשו כל מה שניתן על מנת להעלות את ערך המניה שלהן ולהציג דוחות כספיים חיוביים כדי שהשנה תסיים ברווח.

במידה והחברה תראה טובה ויציבה, הסבירות הגבוהה שהבעלים והצמרת יקבלו בונוסים שמנים אבל מהצד שלנו המשקיעים כל הנתונים האלו יציגו את עליית ערך המניה וזה הכי חשוב לנו, כי עליית ערך משמע רווח ורווח משמעותו הצלחה בקידום החסכונות וההשקעות שלנו.

האם סוף שנה זה זמן טוב לעשות שינוי?

סוף שנה זה זמן מצוין לראות את המגמה של השנה החולפת , להבין מי מנהלי ההשקעות שידעו לקרוא את המפה נכון ולהציג את התשואות הגבוהות ביותר, לבדוק האם חלקם עזבו את בית ההשקעות הנוכחי לטובת הקודם ומתי.
לבצע ניתוח האם נכון יהיה ללכת אחרי מנהל ההשקעות המוכר למקום החדש או לתת הזדמנות למנהל ההשקעות שהחליף שנשאר מרבית הפעמים עם הצוות המקורי.

זמן נכון לבחון האם יש השקעות נוספות שצריך לבצע וכן לזכור כי קיימים מוצרים שיהיה נכון להיכנס להשקעה שלהם דווקא בעלויות בניגוד לדעה הרווחת בה צריך להיכנס רק בירידות, כמו תיקון 190 , פוליסות חיסכון או השקעה גבוהה בקרנות השתלמות עבור עצמאיים.

סוף שנה זה זמן מצוין לעשות שינויים, לבחון את התיק ולהיכנס להשקעות חדשות. אין סיבה להמתין לסוף השנה ולבחון את הנתונים כחודש לאחר סוף שנה ואז לבצע שינויים , כי אפקט ראלי של אותה סוף שנה כבר תפספסו כמשקיעים אך את בחירת מנהלי ההשקעות החדשים סביר להניח שתרוויחו על פי נתונים אלו , לכן קפצו על הרכבת כבר עכשיו.

באילו אפיקי השקעה צריך לבחון את ההתנהלות ?

חשוב לבחון את תיק הנכסים במספר אפיקים קריטיים , מניות בודדות שמנוהלות בתיק ההשקעות בבנק באופן פרטי או מנוהל , את קרנות ההשתלמות וקופות הגמל שניתן לבצע בהן שינויים ללא אירוע מס.

בפוליסות חיסכון יש מקום לתת זמן נוסף אלא אם אתם נמצאים בפוליסה שמציגה נתונים נמוכים משמעותית ביחס לשאר הפוליסות ואז אין סיבה להישאר שם עוד תקופה, כי הסבירות היא שתשנו את מנהל ההשקעות ואירוע המס יקרה בסופו של יום.

במידה ואתם מחזיקים השקעות אלטרנטיביות כגון קרן נדלן והן לקראת סוף התקופה , המתינו דווקא לשמוע הצעות נוספות לפני שתמשיכו את אותה השקעה , עולם השקעות אלטרנטיביות מתחדש במהירות וייתכן שיש השקעות טובות יותר ששווה לבדוק אותן.

האם זה הזמן דווקא לשבת על הגדר?

הרבה מהמשקיעים רואים את סוף שנה תקופה לחוצה ותנודתית , היא אכן תקופה מאוד דינמית והשוק עולה ויורד וכל הודעה או דוח שיוצא אכן מהווים הרבה רעש אך זאת גם תקופה נפלאה לבצע השקעות .

יחד עם זאת משקיע צריך להכיר את עצמו ואילו הוא יודע שתקופה זו עלולה לגרום לו ללחץ מיותר , יש מקום לקבל החלטה בוגרת ומושכלת בה ניתן להיות בשוק ההון בחשיפה נמוכה או לשבת על הגדר ולהבין כמובן את ההשלכה , כי החודשיים האחרונים של שנת מס בהחלט מהווים משקל מהותי בתוצאות אותה שנה לטוב ולרע ?

השתכנעתי , מה בדיוק צריך לעשות בסוף שנה ?

במידה ואתם קוראים וותיקים, סביר להניח שתפנו אלינו לשיחה הכוונה ואנו נשמח לעזור, אך אם אתם קוראים חדשים, אתם תגלו די מהר שאנו לא נוטים רק "להלחיץ" אלה גם להעניק פתרונות ולכן ריכזנו עבורכם 5 צעדים חיוניים לבצע בסוף השנה וכפי שציינו, אנחנו כאן לעזור ?

5 דרכי פעולה לחודשיים האחרונים של השנה :

  • שבו עם איש מקצוע ובחנו את תיק הנכסים הקיים.
  • בחנו את החשיפה למניות בתיק ההשקעות , ייתכן שיש מקום לשנות אותה.
  • אל תחששו להיכנס עם כספים פנויים נוספים , אך בחנו לאילו השקעה.
  • אל תתפתו לנציגי השימור בשום פנים ואופן , בסוף שנה בתי ההשקעות מאוד אגרסיביים בשימור והם יעשו הכל כדי שתסכימו להישאר, זכרו כי לקחתם החלטה לעבור בשל הביצועים – בצעו את ההחלטה שלכם !
  • בסוף השנה , יהיו תנודות , תוכלו תמיד להתייעץ עם איש המקצוע אך אל תיקחו החלטות פזיזות בגלל יום אחד ירוק מידי או אדום מידי. זאת השקעה לטווח ארוך ולכן אורך הרוח שלכם כמשקיעים הוא הכלי החזק ביותר שלכם.

אנו יכולים להאיץ בכם ככל שניתן לבצע בדיקה מעמיקה בתיק הנכסים שלכם אך בסוף היום, זאת ההחלטה שלכם. אנחנו רק כאן ללוות אתכם בתהליך ?

מה תמצאו בכתבה

  • קרן נדלן
  • 2 דקות
קרנות פרייבט אקוויטי מציעות אפיקי השקעה מתוחכמים למשקיעים...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.