מה זה קרן ריט ולמי זה מתאים בכלל?

מעוניינים להצטרף לעגלת הנדל"ן הדוהרת אך אין לכם את ההון לרכוש נכס מניב? קרן ריט יכולה להוות נתיב השקעה ריווחי עבורכם, בתנאי שתבצעו את ההשקעה בחוכמה.
קרן ריט
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

שוק הנדל"ן בישראל ניפק רווחים נאים עד יפים מאוד לישראלים ומשקיעים זרים רבים מאז תחילת המאה הנוכחית, יחד עם זאת, עליית מחירי הדיור הפכו את ההשקעה בנדל"ן ליקרה יחסית עבור ישראלים רבים. קרנות ריט מאפשרות למשקיעים קטנים יחסית להשקיע בתחום הנדל"ן מבלי לרכוש נכס.

מהן קרנות ריט?

קרנות ריט הן קרנות הון המשקיעות בנדל"ן מניב. מקור השם הוא השאלה של המונח האנגלי REIT, ראשי התיבות של Real Estate Investment Trust. למעשה מדובר בגופים פיננסיים, לרוב חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה, המשקיעים במקרקעין ונכסי נדל"ן מתוך מטרה להרוויח תשואה מהשקעה זו.

קרנות אלו רוכשות נכסי נדל"ן ומשכירות אותם. למעשה, הן מהוות מעין סל של נכסי נדל"ן המאפשר למשקיע לרכוש יחידות השתתפות בהשקעות נדל"ן, בשותפות עם משקיעים אחרים. הסל הזה נסחר בבורסה, כאשר כל אחד מהמשקיעים משקיע כרצונו ונהנה מרווח בהתאם לחלקו היחסי מתוך סך כל ההשקעות שבוצעו בקרן, בשומה להשקעה בקרן נאמנות.
התשואה בקרנות אלו מתבססת על השכירות המתקבלת מנכסי הנדל"ן, המהווים את ההכנסה העיקרית של הקרן. בין נכסי הנדל"ן הנרכשים על ידי קרנות ריט ניתן למצוא מלונות, קניונים, מפעלים ומבני תעשייה שונים, בנייני דירות ומשרדים, דירות למגורים, מרכזים מסחריים, חנויות ומחסנים ואפילו בתי חולים.

יתרונות ההשקעה בקרנות ריט

קרנות ריט מאפשרות למשקיעים ליהנות מהיתרונות שבהשקעה בנדל"ן בשווקים אטרקטיביים, תוך מזעור הסיכונים הכרוכים ברכישה ישירה של נכס נדל"ן. רכישה ישירה של נדל"ן נהנית אמנם ממוניטין גבוה בשנים האחרונות בישראל, בעיקר עקב עליית המחירים בתחום ב 10-12 השנים האחרונות, אך יש בה גם לא מעט חסרונות.

השקעה ישירה בנדל"ן, כמו קניית דירה להשקעה, היא השקעה ריכוזית מאוד. אחד העקרונות החשובים בהשקעות הוא עקרון הפיזור, כלומר לפזר את ההשקעה על פני מספר אפיקים. במובן זה, השקעה ישירה בנדל"ן שקולה ל"לשים את כל הביצים שלך בסל אחד", כלומר כל ההון מושקע בדירה אחת, שאין לדעת אם ערכה יעלה או ירד, ושירידה בערכה פוגע משמעותית בהשקעה.

בנוסף, רכישת נכס להשקעה כרוך בטרחה רבה ובעלויות נוספות גבוהות מאוד. ניהול הנכס, קרי מציאת שוכרים, חתימת חוזה, תיקון פגמים בבית וכדומה, מהווים טרחה רבה ועלולים לגזול זמן רב מן המשקיע. בנוסף, העמלות הרבות המשולמות לגורמים האחרים הקשורים להשקעה, כמו עורכי דין, מתווכים, שמאים וכדומה מהווים עלויות נוספות גבוהות שלעיתים לא נלקחות בחשבון בעת ההשקעה. עלויות אלו יחד עם עלויות ניהול הנכס יכולות לפגוע משמעותית בתשואה על ההשקעה.

קרנות רייט מאפשרות ליהנות מהשקעה בנדל"ן מניב תוך ביטול החסרונות הללו. הנה כמה מהיתרונות העיקריים בהשקעה בקרנות רייט:

  1. אפשר להשקיע בקטן – האטרקטיביות של שוק הנדל"ן בישראל בשנים האחרונות הביאה ישראלים רבים לחפש השקעה בתחום, יחד עם זאת, רכישה של נדל"ן באופן ישיר מצריכה השקעה של סכום גדול של כסף ולרוב גם נטילת משכנתא לא קטנה, עליה משלמים ריביות. השקעה בקרן ריט מאפשרת לך להשקיע בנדל"ן בכסף "קטן" יחסית, מאלפי שקלים.
  2. פיזור השקעות והקטנת הסיכון – השקעה בקרן ריט מאפשרת לשלב בין השקעות שאינן תלויות האחת בשנייה כך שהתנודתיות קטנה ולכן גם הסיכון שבהשקעה קטן.
  3. פטור ממס חברות – קרנות ריט זוכות בישראל פטור מלא ממס חברות בישראל. כך ההוצאות של החברה קטנות והרווח של המשקיעים עולה. בנוסף, קרנות ריט מחויבות בישראל לחלק לפחות 90% מהכנסותיהם למשקיעים.

יחד עם זאת, השקעה בקרנות ריט טומנת בחובה סיכונים מסוימים, בדומה לכל השקעה. למעשה הן דומות יותר למניות מאשר להשקעה בנדל"ן, ולכן הן עלולות להיות תנודתיות ביותר. בנוסף, קרנות אלו מתקשות במינוף ואינן צומחות במהרה. עקב כך, חשוב לשקול היטב את הכדאיות של ההשקעה בקרן ריט ולבצעה בכל הזהירות המתבקשת.

לפני ההשקעה בקרן ריט מומלץ מאוד להכיר את הקרן בה אתם משקיעים עד כמה שניתן. חשוב להבין באילו נכסים הקרן משקיעה, מי מנהל אותה ומה הניסיון של אלו המנהלים אותה. לשם כך, בדומה לשימוש ביועץ השקעות כאשר אתם משקיעים במניות, כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע מנוסה המכיר את התחום ויכול לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה בנוגע להשקעה.

מתכנן פיננסי חכם ומנוסה יכול לעזור לכם להחליט האם קרן ריט היא אפיק ההשקעה הנכון עבורכם, איזו קרן היא הקרן הנכונה להשקעה ברגע הנתון לדוגמא פרופרטיז של אלטשולר שחם, מה התשואה הצפויה לכם ועוד. כך, תוכלו להיות בטוחים שההשקעה שביצעתם היא ההשקעה נכונה שתניב לכם תשואה נאה וסכום כסף יפה.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן נדלן
  • 2 דקות
קרנות פרייבט אקוויטי מציעות אפיקי השקעה מתוחכמים למשקיעים...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.