דמי ניהול זולים או תשואות גבוהות – למה צריך לבחור?

הציעו לכם דמי ניהול של 0.2% אבל התשואות ברצפה? שילמתם 1% דמי ניהול לילין לפידות והחודש הוא ירד בתשואות? מהי הדרך החכמה ביותר להוריד את דמי הניהול מבלי לפגוע בתשואות.
דמות מנסה לבחור בין תשואה גבוהה או דמי ניהול נמוכים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מטרתו של כל מוצר פיננסי אשר ברשותנו הוא לייצר תשואה חיובית עבורנו, אך יחד עם זאת הוא גובה מאיתנו דמי ניהול שנתיים. בבואנו לבחור את בית ההשקעות או חברת הביטוח אשר תנהל עבורנו את המוצרים הנ"ל אנו נתקלים בדילמה בין גופים המציעים דמי ניהול אטרקטיבים לבין גופים המציגים תשואה גבוהה.

כל מה שזול בסוף יוצא יקר

כיום ניתן למצוא בתי השקעות בעלי הסדרים מיוחדים עם חברות ותאגידים המציעים להם ניהול קופות גמל וקרנות השתלמות בדמי ניהול כמעט אפסיים. בנוסף תעשיות מסויימות נהנות מקופות גמל סקטוריאליות (מורים, עובדי בנק, תעשייה אוורית), גם הן בדמי ניהול נמוכים מאוד.

קופות גמל סקטוריאליות הינם קופות הנמצאות בבעלות חברה או ארגון עובדים ומנוהלת על ידם, היא סגורה לציבור הרחב, ניתן להצטרף אליה רק אם אתה חבר בארגון או בחברה. דמי הניהול בקופה סקטוריאלית נע סביב 0.27%, כרבע מהממוצע במשק.

האם הקופות האלו מצליחות לייצר את התשואה הגבוהה ביותר בנוסף לדמי הניהול הנמוכים? לצערנו הרב התשובה היא לא. ממוצע התשואה שהתקבלה ב12 חודשים האחרונים בקופות הסקטורליאות היה כ-2% בזמן שהמתחרים בבתי ההשקעות הפרטיים הציגו תשואה ממוצעת של כ-7%.

אז לשלם לבתי השקעות יקרים יבטיח לי תשואה?

אם קופות הגמל הסקטוריאליות נמצאות בצד אחד של המפה, בצדה השני נמצאים בתי ההשקעות הפרטיים הידועים בדמי ניהול גבוהים ולא מתפשרים (בלי סוכן שיתמקח עבורכם). קיים אצל כולנו מכשול פסיכולוגי לשלם עבור אותה קופת גמל יותר מפי 2 ועבור ניהול כמעט זהה שלא מבטיח תשואה טובה יותר.

כפי שציינו קודם, בתי ההשקעות הפרטיים, ילין לפידות ואלטשולר שחם, הציגו ב-12 החודשים האחרונים תשואה כפולה ומכופלת מאשר הקופה הסקטוריאלית עמ"י, ובדמי ניהול ממוצעים של כ-1% לשנה. חשבון פשוט יגלה לנו שעדיף לנו להיות בגופים האלו.

איך אוכל להשיג דמי ניהול זולים?

ישנם מספר דרכים היום להשיג דמי ניהול זולים, לכל דרך יתרונות וחסרונות אך ננסה למנות אותם בקצרה

  • בתי השקעות שזכו במרכז המדינה – מיטב דש והלמן אלדובי מציעים קרנות פנסיה בהסדר בעלי דמי ניהול נמוכים משמעותית מהשוק.
  • בתי השקעות אינטרנטים – חברת אינטרגמל מנהלת קופות גמל בעבור לקוחותיה ומציעה שירות און ליין בלבד ובדמי ניהול מזעריים.
  • נטישה של בית השקעות – כמו כל טכניקת שימור לקוחות, גם כאן , במידה ותרצו לעבור למתחרים יציעו לכם דמי ניהול נמוכים יותר כדי להישאר.
  • סוכן עצמאי – לפעמים סוכן ישתמש בקשרים אישיים עבורכם כדי לעבוד איתם וכתוצאה מכך תזכו בדמי ניהול זולים.

שורה תחתונה

אם יכולנו להבטיח שבתי ההשקעות היקרים יציגו תשואה גבוהה כל שנה, העולם היה פשוט יותר. אך במציאות הקיימת ישנם מספר רב של גופים, מסלולים ואפשרויות, חשוב להתייעץ עם מומחה כדי לוודא שאתם נמצאים בשלישיית הגופים המובילים מדי חודש ומשלמים את דמי הניהול הנמוכים ביותר שניתן.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
40.77% תשואה.מתקדמים לקרן פנסיה ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.