קרן פנסיה או ביטוח מנהלים ? איך מכריעים מה טוב יותר עבורנו?

קרן פנסיה או ביטוח מנהלים זוהי השאלה שחוזרת על עצמה בקרב החוסכים השונים, זה הזמן להכריע מה המוצר הטוב ביותר עבורכם קרן פנסיה או ביטוח מנהלים?
אדם שמתלבט האם לבחור בקרן פנסיה או ביטוח מנהלים
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

קצבה , קצבה , קצבה . האם אי פעם מישהו מאיתנו חשב על המשמעות של הקצבה ? מה מחכה לנו ביום שאחרי הפרישה? מעבר לזמן הפנוי, הבקרים שלא עמוסים בפקקים וריצות, שעות הערב הרגועות, הזמן לחשוב, לטייל, לבלות עם הנכדים, החברים והמשפחה. הזמן להגשים חלומות שלא הספקנו, לימודים שלא היה לנו זמן ובעיקר הזמן לנוח מהמרוץ במהלך שנות העבודה !

אז איך מגיעים לשקט שאחרי הסערה עם הרבה צידה לדרך, את זה היה צריך לתכנן כבר בנקודת הפתיחה.

מהי קצבה פנסיונית ?

נתחיל מההיסטוריה של קצבה פנסיונית , נמשיך עם דרך הבחירה ונסביר כיצד ניתן למקסם למי מאיתנו שעוד יש זמן לבצע שינוי.

נזכיר את ההיסטוריה עם הפנסיה התקציבית שבפועל הגיעה לעובדי המדינה בה היא עובדת לפי מנגנון שנות וותק עם מקסימום צבירה של 70% מהממוצע של השכר המובטח ב12 חודשים האחרונים.

זאת בעצם הפנסיה הטובה ביותר שניתן היה לקבל שכן העובד אינו מפקיד עבור עצמו וכל הצבירות ממומנות על ידי מדינת ישראל. אחרי התקציבית הגיעו הפנסיות הוותיקות שעובדות על שיטת הממוצעים ובמקביל הגיחו לעולם ביטוחי מנהלים מבטיחי תשואה.

נקודת המפנה בקרנות פנסיה וביטוחי המנהלים , מתי הגיע ?

אז קרנות הפנסיה החדשות שנמצאות עמנו עד היום הצטרפו בשנת 1994 והן שונות בתחילת מקרן הפנסיה הוותיקה או התקציבית ואילו ביטוחי המנהלים מבטיחי התשואה לא נמצאים על המדף כבר מ1989.

אז מהי קרן הפנסיה החדשה ?

קרן פנסיה חדשה עובדת על סמך תקנון ומכאן שיכולה לשנות את התקנון בכל רגע נתון , בתוך קרנות הפנסיה החדשות קיימות אג"ח מיועדות המבטיחות תשואה על חלק מהכסף הקיים ואילו שאר הכסף מנוהל בשוק החופשי ונתון להפסד או רווח בהתאם ליכולת מנהל ההשקעות והמסלול שנבחר על ידי המבוטח.

קרן פנסיה מכילה קצבת שארים, אלמנ\ה, הורה נתמך, נכות, אובדן כושר עבודה כללי וביטוח חיים של הצבירה הקיימת, אך הנקודה הקריטית ביותר היא העובדה שקרן הפנסיה לא מאפשרת מקדם מובטח וכתוצאה ישירה לא ניתן לדעת בוודאות מהי הפנסיה הצפויה והאם היא תשנה תוך כדי קבלת הפנסיה.

אז מהו ביטוח מנהלים ?

ביטוח מנהלים הינו מוצר פנסיוני המאוגד בחוזה בין המבוטח לחברת הביטוח ואת החוזה לא ניתן לשנות.

בביטוח המנהלים קיימת קצבת אלמנ/ה בלבד, כמו כן אובדן כושר העבודה הוא מקצועי וניתן לרכוש כיסויים נוספים בתוך ביטוח המנהלים הפנסיוני, לא תמיד זה נכון ועלול לפגוע בפנסיה העתידית.

חשוב לזכור כי מקדם הקצבה בביטוח המנהלים נכון לשנת 2019 מתקבע רק למי שמלאו לו 60 שנים ואילו מי שרכש ביטוח מנהלים לפני שנת 2014 מחזיק במקדם מובטח ויהיה נכון להחזיק בו חזק ככל האפשר.

אז איך בוחרים מה עדיף , קרן פנסיה או ביטוח מנהלים ?

כל מקרה לגופו, כאשר אנו בוחרים מוצרים פנסיוני עלינו לתפור חליפה שתואמת את הלקוח וכמובן את הצרכים הקיימים תוך כדי הבנה לצורך עתידי ובמידה ויש שינויים בחיים יהיה עלינו לזוז עם הגבינה ולבצע התאמות תוך כדי תנועה.

לכן פגישה אחת לתקופה או עדכון המתכנן הפיננסי בשינוי מהותי בחיים רק תעזור למקסם את הזכויות ואת יעילות התיק הפנסיוני.

ניקח דוגמא כדי להמחיש, בחור בן 30 רווק, מהנדס שמצהיר באופן מובהק שאינו יעבוד בשום עבודה פרט לעבודה שלו אזי שחייבים לדאוג לבטח אותו באובדן כושר עבודה מקצועי ולכן במקרה כזה קרן הפנסיה אינה מהווה מענה בנושא.

אז מה עושים? מציבים אופציה לרכוש ביטוח מנהלים או לרכוש אובדן כושר עבודה מקצועי באופן פרטי ואז ניתן בהחלט להצטרף לקרן פנסיה, חשוב לבחור את המסלול הנכון עבור רווק.

במקביל ניקח דוגמא אחרת לחלוטין, בחור בן 30 , מהנדס נשוי + 2 שמצהיר כי יעבוד בכל עבודה ולו על מנת לספק פרנסה למשפחתו, הסבירות היא שיהיה נכון עבורו קרן פנסיה בשל קצבת שארים ואלמנ/ה וכמובן כך יוכל להקטין את הצורך לכיסוי ריסק טהור.

אז איך יודעים איזו מוצר פנסיוני הוא הנכון עבורכם? רק על ידי בירור צרכים תקין והחלטות מקצועיות עם מתכנן פנסיוני יכולות להביא אתכם למקסמם את התיק הפנסיוני ובכך להגיע לשקט שאחרי הסערה ולחיות את החלק הנפלא של הפנסיה ברווחה כלכלית.

אז עוד שאלה אחרונה ודי …

ביטוחי המנהלים מציעים דמי ניהול יקרים יותר , לא עדיף קרן פנסיה?

וגם כן התשובה זהה , כל מקרה לגופו וכל חליפה נתפרת למידות של המבוטח , לכן אל תהססו להתמקח על דמי הניהול אך אל תוותרו על מוצר שנכון עבורכם בגלל העלות שלו.

קרן פנסיה או ביטוח מנהלים – השורה התחתונה

נקודה חשובה היא להבין כי מאחר שהצרכים שלנו משתנים עם הזמן , כך גם התיק הפנסיוני שלנו צריך עדכונים ועלינו לבצע שינויים תוך כדי תנועה.

הצורך שלנו בתור רווק בן 30 , לא זהה לצורך של גבר נשוי בן 40 עם 3 ילדים , ובטח לא זהה לגבר בן 60 שילדיו עבור את גיל 21 שהרי כעת אינם זכאים לקצבת שארים בעת מקרה ואילו הרי בגיל הזה הוא יכול לקבע מקדם ובכך להבטיח את הקצבה העתידית וזאת נקודת מפנה חשובה שיכולה כמובן שתכנון תקין לשפר את הפנסיה והרווחה הכלכלית.

פגישה תקופתית עם מתכנן פיננסי ופנסיוני יכולה לעשות פלאים לתיק הפנסיוני והפיננסי שלכם , כמובן שכל אירוע מהותי בחיים יהיה נכון לעדכן את איש המקצוע שבחרתם על מנת לבדוק האם זה משפיע על התיק שנבנה לפני השינוי.

שתהיה לכולנו פרישה קלה …

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.