דצמבר 19 הגיע, האם נזכה לראלי סוף שנה?

בחודשי דצמבר בכל שנה, ישנו אפקט ראלי סוף שנה אשר משפיע בצורה כזאת או אחרת על שוק המניות בארץ ובעולם, גלו כיצד למנף אותו לטובתכם בצורה החכמה ביותר
שנת 2019 בצבע כחול
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מידיי שנה בסוף נובמבר אני נשאל רבות האם ניתן לצפות לראלי סוף שנה והאם כדאי לנצל תופעה זאת ולהגדיל את החשיפה המנייתית בתיק ההשקעות. אסביר תחילה מהו ראלי סוף שנה..

ראלי סוף שנה היא תופעה שמתאפיינת במגמות חיוביות בשוק ההון שלכאורה מתקיימת בחודשי דצמבר מידיי שנה.מדוע מתרחשת תופעה זאת? ניתן למנות מספר סיבות:

פעילות המוסדיים

חודש דצמבר מתאפיין בנטייה לשינוי תמהיל ההשקעה בתיקים שנובע מהתחרות העזה בין בתי ההשקעות, חברות הגמל והביטוח השונות.

בכל שנה במהלך ינואר רבים מהמשקיעים ממתינים לנתוני התשואות השנתיות של מוצרי ההשקעה, דצמבר הוא הרגע האחרון לשיפור התשואה השנתית ועמידה ביעדים.

על מנת לגרוף תשואות ולהדביק המתחרים בשוק הנטייה היא להזרים ביקושים למניות ובכך ליצור עליות.

כאשר גופים רבים מבצעים מהלך שכזה השוק מגיב בהתאם.

הפקדות סוף שנה

לקראת סוף שנה עצמאים רבים פונים לרו"ח שלהם לבחינת רווחי עסקיהם ובהתאם לכך מבצעים הפקדות למוצרי הגמל והפנסיה השונים לטובת מיקסום הטבות המס להן הם זכאים בהתאם לתקרה הנקובה בחוק, הפקדות אלו מוזרמות לשוק בהתאם למדיניות ההשקעה שבחר כל משקיע.

כניסה מאסיבית של מזומן לשוק יוצרת גם כן עליות שערים.

כדור השלג

רבים מהמשקיעים מכירים את התופעה וחלקם נוטים לנסות ולתזמן את השוק כלומר ליהנות מעליות השערים בחודשי דצמבר ,לקראת סוף נובמבר מגדילים את אחוזי החשיפה המנייתית בתיקיהם, הדבר יוצר עליות שערים בשוק שמושכות משקיעים נוספים שמעוניינים ליהנות מהמומנטום הקיים ולקחת חלק בחגיגה ובעצם מחזקים גם הם את המגמה.

נחזור רגע לקרקע…האם אכן ניתן להסתמך על התופעה ולנצלה?

אם נסתכל על הסטטיסטיקה, אכן מדד ה S&P 500  האמריקאי מגלם סה"כ שישה חודשי דצמבר שליליים בעשרים שנה האחרונות, עם זאת, הניסיון לתזמן את השוק למי שאינו רואה עצמו כסוחר יומי ספקולטיבי מוכיחה את עצמה רק לעיתים רחוקות.

העובדות מראות שמשקיעים לטווח ארוך או משקיעי הסווינג לרוב משיגים תשואה איכותית יותר כאשר אינם מבצעים שינויים ברמות החשיפה שבחרו לאורך חיי ההשקעה, אך כמובן שישנם יוצאים מן הכלל.

עוד נתון שחשוב לשים לב אליו בשנים האחרונות הוא ההשפעה המשמעותית של אירועים שונים ולעיתים מינוריים על השווקים כתוצאה מנגישות המידע למשקיעים דרך אתרי החדשות והכלכלה והרשתות החברתיות.

מספיק ציוץ אחד של הנשיא טראמפ בפלטפורמת הטוויטר כדי ליצור יום שחור בשווקים.

רק השבוע הודיע הנשיא שישקול לדחות את המשך השיחות ואת חתימת הסכם הסחר מול סין לאחר הבחירות, הדבר הוביל מיד לירידות חדות בשווקים.

השפעה זאת על השווקים היא אינה צפוייה וכמעט ואינה ניתנת לחיזוי ע"י המשקיעים, ההשפעה יכולה לערער לחלוטין את מי שמנסה ליהנות מתופעת הראלי בדצמבר.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.