שנת 2020 החלה, מה צפוי לנו?

שנת 2019 הסתיימה בהצלחה רבה כמעט בכל תחום השקעה, כעת המשקיעים ממהרים לבחון ולהתכונן לשנת 2020 ולמקם את כספם באפיקי ההשקעה המבטיחים של השנה
שנת 2020 עם אישה ורקע ורוד
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כמו תמיד בתחילת ינואר המשקיעים עוצרים לרגע, בוחנים את השקעותיהם בשנה החולפת (הפעם ככל הנראה עם חיוך רחב) ושוקלים צעדיהם לקראת המשך השנה הנוכחית.

הרבה שאלות עולות והדילמה גדולה, ישנה תחושת שובע של מרבית המשקיעים הפרטיים שמצד אחד מרוצים מתוצאות התיקים ב-2019 אך חוששים שהמדדים הגיעו לרמות מחירים גבוהות שמתקרבות לתקרה.

אם נסקור את תחזיות מרבית האנליסטים ובתי ההשקעות לשנת 2020 נראה שכמעט כולם צופים את המשך המגמה החיובית גם השנה, זאת למרות רמת המחירים הגבוהה אך בצורה מתונה מאשר הורגלנו ב- 2019.

אין אלטרנטיבה

מי שחושש מתנודתיות השוק, יתקשה למצוא אלטרנטיבה ראויה להשקעותיו, ריבית בנק ישראל עומדת על 0.25% ללא צפי לשינויים בהמשך השנה כאשר בארה"ב הצפי הוא להורדות ריבית נוספות השנה.

מכאן, שפיקדונות וחסכונות בנקאיים בעתיד הקרוב יספקו מקלט רק עבור מי מאיתנו שאינו מעוניין לקחת חלק במשחק ומוכן לשמר את שווי נכסיו ברמות אינפלציה נמוכות צפויות.

תוכניות חיסכון בנקאיות לטווחים של 3-5 שנים יניבו בממוצע תשואה של 1% לשנה לפני מס.

אולי נדל"ן?

השקעות בנדל"ן מהוות את אחת האלטרנטיבות העיקריות להשקעות בשוק ההון, מי שנמנע מרכישת נכס באופן עצמאי תוך גיוס ההון והפחד מניהולו השוטף, יכול לפנות לאפיקי נדל"ן נוספים שאינם מושפעים ישירות משוק ההון ובעלי תנודתיות נמוכה כגון קרנות חוב ציבוריות כגון ארנו קפיטל.

צריך לזכור כי פנייה לסוג השקעה זאת בעלת נזילות נמוכה , מומלצת כאחוז נמוך מסך ההשקעות בתיק ולא כחלק המרכזי בו.

2019 מאחורינו

קשה לצפות ששנת 2020 תספק לנו תשואות דו ספרתיות כפי שהתאפיינו המדדים המניתיים ב-2019 ברמות המחירים הנוכחיות, אחת הסיבות לעליות שחווינו בשנה החולפת היא הירידות החדות בשווקים שהתרחשו בחודש דצמבר 2018, דבר שהוריד מעט את האוויר מהבועתיות הקיימת ויצר מרווח לתיקון ולהמשך העליות.

יש לציין שההתחזקות התקיימה למרות חששות מסוימים שהתעוררו בהינתן נתוני מאקרו חלשים יחסית בשלושת הרבעונים הראשונים שהעידו על היתכנות למיתון קרב ותנודתיות שנוצרה כתוצאה מגורמים גיאו-פוליטיים שחיזקו את חוסר היציבות בשוק, בעיקר בשל הקושי בהגעה להסכם סחר במשא ומתן בין ארה"ב לסין וחוסר יכולתה של בריטניה להגיע להסכמה בנושא הברקזיט.

במקביל לאלו, הגורם שבעיקר תמך בעליות שנת 2019 הוא המעבר למדיניות של הפחתת ריבית מצידו של הבנק המרכזי האמריקאי.

אופטימיות לקראת 2020

ניתן לומר באופטימיות זהירה, על פי הצהרות הצדדים בחודשים האחרונים כי יתכן ובקרוב יחתם הסכם ראשוני שיסמן את תחילת סיומו של משבר הסחר, זאת במקביל לניצחון מזהיר של המפלגה השמרנית בבריטניה שהפעם תגיש הצעתה להיפרדות מגוש האירו עם רוב משמעותי בפרלמנט.

בנוסף, לא נראה שכוונתם של הבנקים המרכזיים היא לשנות מדיניותם השנה וככל הנראה ריביות נמוכות ימשכו ללוות אותנו בתקופה הקרובה.

לסיכום, נראה כי ישנו רוב לאלו החוזים כי חוסר האלטרנטיבות הקיימות בשוק להשקעות מניבות ונזילות, צפי להמשך המדיניות המוניטרית המרחיבה ולאור נתוני מאקרו חיוביים מהחודשים האחרונים בכל הנוגע להמשך הצמיחה ונתוני תעסוקה חיוביים מתגברים על החשש משיאי המדדים ויוצרים צפייה לשנה שתתאפיין בעליות מתונות תוך צמצום התנודתיות.

חשוב לזכור, כי בכל הקשור להשקעות בשוק ההון על כל משקיע לבחון את תמהיל השקעתו ורמות החשיפה השונות בתיק השקעות בהתאם לאפיון צרכים מעמיק, השוק במרבית המקרים אינו סולח לאילו המנסים לתזמן שיאים ונקודות שפל, לכן מומלץ לבצע שינויים בליווי איש מקצוע בתחום.

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
מזניקים את ההשקעות

חוברת תכנון פיננסית אישית במתנה >>

כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.