האם שנת 2020 תעניק לנו תשואה במתנה?

  • צוות שקל
  • נובמבר 3, 2021
  • 3 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
שנת 2019 הסתיימה בתנופה אדירה בכל אפיקי ההשקעה השונים, משקיעים רדומים החלו להביע עיניין אקטיבי להשקיע אך האם התחזית תשואה לשנת 2020 גם כן חיובית?

רבים מאיתנו נוטים לחשוב שאחרי כל כך הרבה טוב , חייבת להיות ירידה . הרי לא ייתכן ששוק ההון ממשיך להציג גרפים ירוקים , שנים של תשואות גבוהות והכל נראה ורוד מידי.

אז קודם כל, לא הכל ורוד, שנת 2018 הייתה שנה אדומה אך 2019 שהייתה שנה מאוד מאוד אטרקטיבית כבר הספיקה להשכיח את הטעם המר שהשאירה השנה הקודמת לה.

שנת 2018 הייתה שנה של המון רעשי רקע, מעבר לנתוני המקרו כלכלה שהיו נתונים סבירים אך העידו כי 2018 לא תהיה השנה שיהיה לה את מצע התשואות הגבוהות ביותר, מעל נתוני המקרו היבשים הייתה עננה של מלחמת הסחר, ברקזיט, ציוצים של טראמפ ואם כל אלו לא מספיקים אז גם קצת מלחמות , איומים , רוסיה ברשות פוטין עם דרישות ואיומים נוספים.

אם נסתכל על הכל , החגיגה של 2018 בהחלט הייתה מאתגרת ואילו 2019 שלקחה את כל רעשי הרקע של השנה הקודמת לה , הרעשים הפעם היו נעימים ושנת 2019 הציגה תשואות שלא ראינו הרבה זמן …

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

אילו אירועים ישפיעו על שנת 2020?

נתחיל דווקא במוכר והידוע , הסיפור ששינה את 2018 סופית והוא מלחמת הסחר.

מלחמת הסחר בין ארצות הברית לסין נמצאת בעולמנו כבר תקופה ארוכה , טראמפ בודק את המספרים ומבין כי בנתונים אלו הכלכלה של ארצות הברית עלולה לשלם מחיר כבד אל מול היחסים שלה עם סין, לצערו צריך לבצע צעדים וצעדים אלו לא בהכרח לטובת סין.

הכתובת הייתה על הקיר , סין לא תשתוק ובכך תתחיל מלחמה שבבסיס שלה היא הגיונית , כל מוביל דעה דואג למדינה שלו , אך היא ממשיכה בהמון רעש , הצהרות והופכת לשלב מלחמת סחר ואגו שמשפיעה על כל העולם, הצהרה לא נכונה מצליחה להוריד את השווקים ואילו ציוץ אופטימי מחזיר את השוק לצבע הירוק והאהוב.

אז מה הסיכוי שהמלחמה הזאת תיגמר בקרוב? את זה לא ניתן לדעת כי לא נראה שאף אחד ממנהיגי העולם יסכים להקריב את הכלכלה של העם שלו, יחד עם זאת מתחילים לחצים אדוקים של כל שאר העולם ליישב את המלחמה הזאת ולהחזיר מעט שקט לתוך השווקים.

לכן נראה שגם מנהיגי המדינות השונות , מעבר לרצון להטיב עם העם שהם עומדים בראשותו , הם גם מתעייפים ומנסים להגיע להסדר שימצא כן בעיני כולם וזאת על מנת לסיים את הסיפור הידוע והמוכר שלנו בשנים הקרובות הנקרא מלחמת הסחר.

בחירות 2020, מהי ההשקעה של מערכת בחירות שלישית?

נתחיל דווקא בבחירות הקלות יותר והן בישראל, בפעם השלישית בשנתיים האחרונות נלך להצביע בקלפי לפתקים הידועים מראש , וככל הנראה התוצאה תהיה זהה , אבל זה דיון שונה ואחר לחלוטין שלא משפיע על הכלכלה בישראל באופן מהותי.

יחד עם זאת חשוב להבין כי הבחירות בארץ כמעט ולא משפיעות של תשואות המכשירים הפיננסים הרבים , מנהלי השקעות כבר שנים שלא משקיעים סכומים גבוהים בבורסה בישראל והיא מחזיקה מחזור יומי קטן מאוד ולכן גם אם אנו כעם מאוד מרגישים את הבחירות חשוב להבין כי אין לנו השפעה לא בעולם ובבורסות השונות ואף בתיקי ההשקעות שלנו כמשקיעים אין לנו ממש השפעה , הבורסה בארץ אף עולה מכאן שהסיפור של הבחירות בארץ יכולות לעורר דיון פוליטי אך ההשפעה שלו לשוק ההון כמעט אפסית .

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

לעומת זאת…

בחירות ארצות הברית שמשפיעות על וול סטריט שהיא הבורסה המובילה בעולם , הן בהחלט גורם מהותי ומשמעותי לשנת 2020, ההנחה כי כלכלת בחירות היא כלכלה טובה למשקיעים וכמו הצפי טראמפ יבקש את הבחירות לניצחון בפעם השנייה , מה שמוביל להנחה שהוא יעשה כל מה שהוא יכול על מנת להשאיר את המדדים ואת וול סטריט ירוקה , העם האמריקאי מאוד קפיטליסטי ולכן ניתן להניח שבורסה ירוקה אכן תעזור לו להיבחר , כמו כל הליך טבעי יהיו לנו גם ימים אדומים אך ימים ירוקים יעזרו לטראמפ יעזרו לטראמפ בהחלט יעזרו לתיק ההשקעות שלנו.

אז מה עוד יכול להשפיע על שנת 2020 ?

הריביות עדיין נמוכות ונראה כי הנגיד בישראל לא ממהר לזעזע את השווקים , מה שאומר שכל עוד הריביות נמוכות , אין שום אטרקטיביות בפק"מ או תוכנית חיסכון בבנק , כך שהאלטרנטיביות של שוק ההון , קרנות גידור , קרנות חוב נדל"ן , הלוואות חברתיות ומכשירים נוספים לטובת השקעות הם בהחלט האופציות שעלינו כמשקיעים לבחון ולבדוק אילו השקעות נכונות וראויות להיכנס לתמהיל שלנו.

חשוב לזכור כי גם נתוני המקרו כלכלה היבשים והמוכרים כמו גירעונות מדינה, נתוני אבטלה , שינוי ממשלות ואירועי טרור שונים לוקחים חלק בתוך שוק ההון ומשפיעים.

בתצפית נקודתית נכון לינואר 2020 נראה כי גם נתונים אלו נראים תקינים, אך חשוב לזכור כי לא ניתן לצפות את העתיד לחלוטין ועלינו להיות קשובים למתרחש ולדעת להגיב לתנאי השוק המשתנים.

שימו לב, אם כמשקיעים שמנהלים עצמאית את התיק הפיננסי והפנסיוני יש את הפנאי והידע ואת הכלים לבחון את כל הדברים האלו , אכן נכון לשקול פיזור סיכונים חלקי בלבד וזאת על מנת לייצר תחרות בריאה, להסתמך גם על מנהלי השקעות עם כוח אדם ומשאבים רחבים אשר עומדים לרשותכם ויכולים לקבל מידע מהיר יותר ומעמיק יותר.

אך אם אינכם מכירים את כל הנתונים והזמן שעומד לרשותכם הוא מוגבל, נסו להעביר את החלק הארי של הנכסים שעומדים לרשותכם לניהול חיצוני , אל תהססו לבחון את הניהול לאורך זמן אל מול מדדי הייחוס, כמו כן את איש המקצוע שמלווה אתכם. תיק הנכסים הוא שלכם , עבורכם ומי שנמצא עמכם בעבודה משותפת צריך לדאוג לכם .

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>
Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.