תכנון ירושה עתידית – כן זה מושג, והוא מאוד פופולארי

הביטוי תכנון ירושה עתידית חדש לכם? אם כן, כדאי מאוד שתכירו את הנושא החם בתחום הפיננסי!
תכנון ירושה עתידית
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

מרבה נכסים , מרבה דאגות – פתגם מוכר , אפילו מעט אירוני שכן אין אדם שלא יבקש לעצמו רווחה כלכלית אך המציאות במהרה תלמד את כל מי שעומד לרשותו הון מסוים שאחריות מתלווה באופן אוטומטי לניהול וקבלת ההחלטות .

ניהול נכסים לירושה – מאיפה מתחילים?

נקודת המוצא בניהול נכון של נכסים לירושה היא שאותו אדם בעל ההון ובהקשר הזה הון יכול להיות כספים נזילים , נכסי נדל"ן והשקעות שונות, היא שאותו משקיע יפעל לייצר רווחים דינמיים בעזרת כספו וכך לשמר את הקרן, ליהנות מהרווחים ולהגדיל את הונו במשך כל ימי חייו.

בפן אישי לרגע, אין ספק שזהו החלום הגדול של מרבית הקוראים שלנו, אך זה לא אומר שמדובר באפיקי השקעה "נסתרים" אשר חשופים רק לקהל משקיעים בודדים, להיפך! על מרבית אפיקי ההשקעה והטבות המס תוכלו לקרוא כאן אצלנו ואולי אף לעשות צעד חיובי לטובת שיפור מצבכם הכלכלי.

אם כך על מנת לייעל את תיק הנכסים שלנו ולמקסם את הרווח הכלכלי נצטרך כמובן לבנות תיק נכסים ראוי ויציב, המורכב ממנהלי ההשקעות הטובים ביותר, לשמור על פיזור סיכונים, גידור שווקים מנוגדים, שימוש במוצרים פטורים ממס כגון תיקון 190 , סעיף 125 ד' , קופות גמל וקרנות השתלמות וכו'.

מרבית מהקוראים שלנו נעזרים באיש מקצוע על מנת לבנות את תיק הנכסים שלהם ואנו כמובן מחזקים את החלטתם מכיוון שמדובר בכל כך הרבה בירוקרטיה, רגולציה, מחקר וסיכון. יתרה מכך קיים את אלמנט השירות שהוא בהחלט חיוני לנו ומפנה לנו זמן יקר לעיסוקינו.

אז מתי מתחילים לחשוב על היורשים?

בשלב מתקדם יותר, איפשהו לאחר שנים בפנסיה וקצת בקרבת ה120 שנים משקיעים רבים הופכים את שעון החול ומאחר שאף אחד מאיתנו לא לוקח אתו נכסים ביום פקודה , ומתוך הבנה ברורה שכל הונו שצבר בימי חייו יעבור ליקיריו , יהיה נכון לבצע תכנון נכון של הכספים על מנת להקל על היורשים ולמקסם את הזכויות שלהם.

רגע לפני פרישה – שם מתחילים

במשך כל חיינו הפקדנו כספים לחסכונות פנסיונים כגון קרן פנסיה, ביטוח מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות וכנראה שאם אתם דומים לשאר הקוראים שלנו אז כנראה "הזנחתם" את הכספים הללו והרגע הראשון שבאמת תעשו בו סדר יהיה בזמן הפרישה.

הנקודה הראשונה שלנו היא עת תכנון הפרישה בה נבחן מספר רב של נושאים אך לצורך הכתבה הזו נתמקד בנושא "הכנסה מתבקשת".

הכנסה מתבקשת מתארת את סכום הכסף הנדרש ברמה החודשית על מנת לשמר את רמת החיים הקיימת שלכם. נשמע קל נכון? אז לא כל כך, כי מעבר לחיוב אשראי, יש לשקלל אפשרויות בלת"מ, ילדים, נכדים ועוד.

אנשי מקצוע מייחסים לנושא "הכנסה מתבקשת" תשומת לב רבה מאוד וממלאים עם הלקוחות שלהם קבצי אקסל מורכבים על מנת לקבוע את הסכום הנדרש ומכאן על הסכום העודף אותו נתן להפקיד למכשירי חיסכון פטורים ממס לדוגמא.

פנסיונרים רבים ( בעיקר אלו שמחזיקים את ביטוחי המנהלים הוותיקים , פנסיה תקציבית או פנסיות ותיקות ) עתידים לקבל פנסיה גבוהה יותר מאשר הצורך הקיומי מחייב , נוסיף לפנסיה את תשלומי ביטוח לאומי והכנסה משכירות (במידה ויש איזו דירה שמשכירים). אל כל ההכנסות אלו נצרף את החסכונות שהצטברו לאורך השנים ואת פיצויי הפרישה ומכאן שכעת יש לרשותנו לא מעט כספים שצריך לדעת לנתב אותם באופן נכון.

מי שביצע תכנון פרישה וייחס משמעות לחלק מהכספים שמיועדים לירושה , ידע לנצל דווקא את הפיצויים לטובת תשלומי קצבה ואילו את כספי התגמולים השאיר להמשך ניהול במתווה של קופות הגמל על מנת לאפשר ליורשים לקבל את הכספים האלו פטורים ממס רווחי הון.

חשוב לזכור כי כל תכנון פרישה הוא אישי ולכן קיימות אינספור דרכים לבצע חלוקה חכמה של הנכסים לטובת היורשים.

מה זה תכנון ירושה עתידית?

הסברנו פחות או יותר מה כלול בתכנון פרישה, לקחנו משקיע בעל הון אשר מנהל את כספו בעזרת איש מקצוע על מנת להשיג את התשואה המירבית בעודו בחיים.

לאחר מכן ביצענו תכנון פרישה על מנת לשמר את רמת החיים של אותו משקיע גם בזמן הפנסיה שלו ולמעשה לכל ימי חייו.

השלב הבא המתבקש הוא תכנון ירושה עתידית, למעשה מדובר בייעול כספי ירושה באמצעות מוצרי השקעה בעלי הטבות מס מובנות בחסות משרד האוצר.

למעשה הדעה הרווחת בשנה האחרונות היא שאין טעם לחשוב על הירושה והיורשים כולם יאלצו לשלם את המיסוי הנדרש לפי חוק, אך בחודשים האחרונים אנו רואים עלייה בתחום תכנון ירושה עתידית וקוראים רבים מדווחים שהצליחו לחסוך מאות אלפי שקלים כירושה עתידית לבני משפחתם.

תיקון 190 – יתרון לגמלאים גם בירושה

תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא כנראה התיקון הכי פופולארי שמס הכנסה אי פעם פרסם, בקצרה, מדובר למעשה בהטבת מיסוי אשר ניתנה לפנסיונרים העונים על דרישות סף במידה ויפקידו כספים נזילים לקופת גמל (במעמד תיקון 190 ).

בהיבט של תכנון ירושה עתידית, תיקון 190 מעניק ליורשים שלנו הטבות מיסוי מלאות, כלומר הזכויות בקופת הגמל בתיקון 190 יעברו ליורשים שלנו ביחד עם הזכויות המלאות והטבות המס.

יתרה מכך, במקרה מצער שבו המשקיע נפטר לפני גיל 75, כל הכספים בקופת הגמל בתיקון 190 נשארים פטורים ממס רווחי הון.

קופת גמל רגילה – אפשרות מסוכנת

אופציה נוספת שלצערנו משקיעים רבים נעזרים בה בקלות ראש ומבלי לחשוב פעמיים, היא הפקדת כספים לקופת גמל רגיל ולמעשה לנעול את הכסף (כקצבה) וליעד אותם ליורשים שלנו.

היתרון במקרה הזה הוא שהכספים יהיו פטורים ממס עבור היורשים, אך בו זמנית, אנו נועלים את הכסף בצורה חד כיוונית ואלו במידה ונזדקק לסכום כסף בחזרה, נדרש לשלם קנס כתוצאה ממשיכה שלא כדין.

לכן, שימוש בקופת גמל רגילה לטובת תכנון ירושה עתידית, היא בהחלט בתחתית סדר העדיפויות ומתאימה רק למעטים מהמשקיעים.

סעיף 45 \ 47 – הטבה כפולה

דרך נוספת היא הפקדה של פנסיונר אשר מקבל פנסיה גבוה לפי סעיף 45 \47 ונקודות ניכוי \זיכוי הרי המשקיע יפקיד את הסכום המקסימלי בעודו בחיים ואף יקבל החזר בעודו בחיים! את הכספים הנסגרים לקצבה היורשים יקבלו פטורים ממס רווחי הון ובפועל הבנתם נכון , קיימת פה הטבה כפולה פעם אחת החזר של מס הכנסה לפי נקודות הניכוי \ זיכוי ובפעם השנייה שאר הכספים חלים תחת מוצר פנסיוני שעל פי חוק מגיע ליורשים פטור ממס רווחי הון (עד 3 חודשים מיום פטירת המשקיע ) .

אז מה צריך לעשות כדי לבצע תכנון ירושה עתידית?

לפני הכל , עשו בדיקה שכל צעד שלא תבחרו, לא יפגע באיכות החיים שלכם כמשקיעים , לאחר מכן עשו בדיקה של הסכומים שמיועדים לירושה ואת הכספים האלו ניתן כמובן לנהל תחת מוצרים מתוחכמים המכילים יתרונות מיסוי בעת קבלת ירושה.

אל תהססו לתכנן גם את הירושה , אך אל תעשו צעדים כאלו לבד!

ושכולנו נזכה להגיע עד 120 ?

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל
  • 3 דקות
קופת גמל היא מכשיר חיסכון פנסיוני אך לעת פרישה, מעבירים א...
46.19% תשואה.מתקדמים לקופת גמל מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.