המדריך השלם לפניקס מסלול לזמן פרישה

במידה ואתם מתקרבים לגיל פרישה ומעוניינים לשריין לעצמכם את גובה הקצבה, אפיק החיסכון "הפניקס מסלול זמן לפרישה" הוא בהחלט אופציה מעולה.
מדריך מלא למוצר זמן פרישה של הפניקס
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

בעולם ההשקעות ישנן מספר אפשרויות חיסכון רבות אשר לרוב מתפלגות בין החוסכים השונים בהתאם לגיל ולשלב שלהם בחיים.

חוסכים עד גיל 60, לרוב יבחרו לנהל את כספם באמצעות פוליסות חיסכון, תיקי השקעות, קרנות גידור או קרנות נדל"ן.

המשותף לכל אפיקי ההשקעה האלו הוא נזילות הכסף ההוני. בכל שלב, יכול החוסך למשוך את כספו בחזרה לחשבון הבנק ולהמשיך לנהל אותו בשוטף.

אז מה קורה כשמגיע זמן פרישה?

כאשר חוסכים רבים מתקרבים לגיל הפרישה, אנו רואים מגמה ברורה של האטה בהשקעות ארוכות טווח וניסיון לשמור על נזילות הכסף ככל הניתן, על מנת לשמר אורך חיים בעת הפרישה.

מכיוון שאף אחד מאתנו אינו באמת יודע עד איזה גיל הוא יחיה, קשה מאוד להעריך ולתכנן מראש כיצד לממש את החסכונות שלנו ברמה החודשית כך שנוכל לשמר את אותה רמת חיים אשר קדמה לפרישה מחד ועדיין שתספיק להחזיק אותנו מספר רב של חודשים ככל הניתן, עד סוף ימי חיינו מאידך.

מסלול זמן פרישה של הפניקס

במשפט אחד, מסלול זמן פרישה של חברת הביטוח הפניקס, הינו ביטוח מנהלים מתוחכם המנוהל כפוליסת חיסכון דינמית ובעל מאפיינים של ביטוח מנהלים.

באמצעות מסלול לזמן פרישה ניתן להפקיד או לנייד כספים לקופת גמל מנוהלת ולקבע מקדם קצבה לכם ולבן או בת זוגכם.

במילים אחרות, במידה ואתם חוסכים כספים פנסיונים בקופת גמל או קרן פנסיה לדוגמא, גובה הקצבה שתשולם לכם בעת הפרישה תקבע על פי נוסחה (נפשט אותה לצורך הדוגמא)

סכום הצבירה שלכם / מקדם קצבה שנקבע על ידי משרד האוצר = גובה הקצבה החודשית

אם כך, על סכום הצבירה כנראה שיש לנו שליטה מכיוון שאנחנו הפקדנו אותו, אך מה קורה אם בחלוף השנים, משרד האוצר מחליט להעלות את מקדם הקצבה? מכיוון שזוהי נוסחת חילוק, גובה הקצבה החודשית שלנו יפגע באופן מידי.

לכן, האפשרות לקבע מקדם וליהנות מראש שקט, הופכת את מסלול זמן פרישה של הפניקס לאטרקטיבית ביותר.

לא הכל זה מקדם, איך התשואות של מסלול זמן לפרישה?

זה לא סוד שניתן לקבע היום מקדם לכספים פנסיונים על ידי ניוד למכשירי חיסכון לגיל השלישי (טופ גולד של מנורה, הראל מגוון ועוד.. )

אז מה מייחד את מסלול זמן לפרישה של הפניקס?

נתחיל בפרמטר החשוב ביותר, איכות ניהול ההשקעות, וכאן חברת הפניקס בניצוחו של מנהל ההשקעות רועי יקיר, בולטת בתשואות של פוליסות החיסכון במסלולים השונים כבר תקופה ארוכה.

בנוסף, הפניקס הינה אחת מחברות הביטוח הבודדות אשר מאפשרות לנו לבצע שינויי מסלול גם לקופה משלמת.

נסביר, כאשר חוסך מגיע לפרישה, כספו מועבר לקופה משלמת. זוהי קופה אשר אינה חשופה למניות במטרה לשמר את ערך הכסף ככל הניתן ולא ליצור הפסדים.

אך במידה וגם אתם מעדיפים שכספכם יעבוד בשוק ההון כמה זמן שניתן, תוכלו לבחור מסלולי השקעה גם לאחר הפרישה בפועל וברמת סיכון שונות, החל מ100% מניות ועד מסלולי אג"ח שמרניים.

מסלול זמן לפרישה – יש הטבות מס?

בקצרה, כן! עכשיו נסביר,

כל אזרח המגיע לגיל פרישה ומתחיל לקבל קצבה, יאלץ לשלם מס במידה גובה הקצבה שלו עובר את גובה הקצבה מוכרת.

קצבה מוכרת נקבעת בחוק מדי שנה וכעת נכון לכתיבת מאמר זה עומדת על כ-8,000 ₪ (בקירוב) .

לכן במידה והפקדנו או ניידנו כספים הוניים למסלול זמן לפרישה, נוכל לנהל אותם בכל אחד ממסלולי ההשקעה של הפניקס עד רגע הפרישה.

ובעת הפרישה, נעזר במתכנן פרישה אישי (קוראי לירות המגזין נהנים מתכנון פרישה במתנה ) או במתכנן פרישה מטעם הפניקס ומחשבים מהו הסכום אותו כדאי לכם למשוך מהצבירה בקופה, כך שבעת הפרישה, גובה הקצבה שלכם ישמר תמיד מתחת לקצבה המוכרת ולכן יהיה פטור ממס.

סדר וארגון במסלול זמן לפרישה

יתרון נוסף שקיים באפיק חיסכון כגון מסלול זמן לפרישה הינו האפשרות לרכז ולאחד קופות שונות תחת אותו ניהול השקעות.

תוכלו לנייד קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קופות גמל וכספים נזילים אל תוך מסלול זמן לפרישה וליהנות מכל ההטבות שתיארנו ובוא בזמן לשמור על "צבע" הכסף.

בצורה הזו, תוכלו להעביר כספים אשר נמצאים במוצרים שונים בעלי מקדם קצבה גבוה ובכך לקבע מקדם ורק בזכות פעולה זו לבד, לשפר את גובה הקצבה שלכם.

מסלול זמן לפרישה – השורה תחתונה

אין ספק שמדובר במוצר מנצח מבית הפניקס, אנו עוד נמשיך ונכתוב בנושא, ישנן אפשרויות נוספות כגון קצבה מידית, קצבה נדחית, תיקון 190, סעיף 125 ד' ועוד.

אך אל תמהרו לקבע מקדם קצבה כל כך מהר, זהו אומנם מוצר מצויין אך בהחלט לא מתאים לכל אחד ויש להתייעץ עם מתכנן פיננסי בכיר על מנת לא לפגוע בזכויות הקצבה הקיימות שלכם.

דוגמה: קורא באתר שלנו, ביקש להעביר את כספו למוצר חיסכון לגיל השלישי וברגע האחרון פנה אלינו ולאחר בירור קצר, גילינו שאחת הקופות שהוא ביקש להעביר מנוהלת בביטוח מנהלים ישן בעלת מקדם קצבה אטרקטיבי הרבה יותר מזה שמציעה הפניקס.

אילו היה משלים את ההעברה, אותו קורא היה פוגע בגובה הקצבה החודשית שלו במיידית וללא אפשרות לשנות ולהחזיר את הגלגל.

עשו לנו טובה, דברו איתנו, כל שינוי בקצבה הוא חד כיווני ולכן סוף מעשה, במחשבה תחילה.

בהצלחה לנו!

מה תמצאו בכתבה

  • פוליסת חיסכון
  • 4 דקות
חברת "הכשרה חברה לביטוח" מציעה ללקוחותיה מגוון מוצרים, בה...
27.01% תשואה.מתקדמים לפוליסת חיסכון ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.