פנסיה תקציבית לשכיר בעל שליטה – הטבות מס לעצמאיים

עצמאיים רבים אינם מוכנים לפנסיה ומסתמכים על חסכונות לעת פרישה, תיקון של מס הכנסה כעת מאפשר לעצמאיים לקבל פנסיה תקציבית פטורה ממס לכל ימי חייהם.
אדם בודק את הפנסיה התקציבית שלו במחשב
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כל עצמאי במדינת ישראל כנראה מודע לחסרונות הרבים שיש למעמד עצמאי לעומת שכיר ועל כך אפשר לכתוב סדרת כתבות שלמה.

אך האם בכל זאת מס הכנסה עושה צעד חיובי לכיוון בעלי החברות? כנראה שכן, סעיף נוסף שהתווסף לתיקון 190 קובע שבעלי חברות אשר מקבלים משכורת מהחברה (שכיר בעל שליטה) יוכלו ליהנות מפנסיה תקציבית מהחברה שלהם, פטורה ממס. כן, כן, פטורה ממס!

איך כיום עובד עולם ההכנסות של שכיר בעל שליטה?

הכנסות החברה מוחזקות בחשבונות החברה ככספי חברה ומשולמים בעדם מס חברות בגובה של 23% (נכון להיום). מעבר לכך, לא רשאי בעל השליטה להשתמש בכספי החברה להוצאות אישיות אלה רק לטובת החברה ובהצדקה הגיונית כמובן.

במידה וכן יבחר להוציא את כספו מהחברה, יאלץ להיפרד מ33% מס דיבידנד נוסף ורק אז, תהיה באפשרותו להשתמש בכסף לכל הוצאה שהיא, פרטית או עסקית.

שכיר בעל שליטה, הינו בעל מניות בחברה אשר בוחר לקבל את תגמולו כמשכורת מתוך החברה.

בדרך זו, יכול השכיר בעל שליטה לאזן את גובה המשכורת שלו מדי חודש ובכך לייצר צינור הכנסה סביר מבלי לשלם מס דיבידנד לעיתים תכופות.

פנסיה תקציבית לשכיר בעל שליטה – מאיפה זה הגיע?

פנסיה תקציבית ניתנה לעובדי המדינה והיא קרן הפנסיה היחידה בה המבוטח אינו המפקיד בפועל וכל הפנסיה מגיעה מכספי מדינת ישראל, אז אם כעת נגדיר כי שכיר בעל שליטה יכול לקבל פנסיה תקציבית, הנושא נראה חלומי ולא הגיוני , יותר נכון שאין סיכוי כזה. אז דווקא יש עדכון עבור שכירים בעלי שליטה.

אז שניה לפני שקופצים על המציאה, נבין רגע את הרקע ואת המשמעויות של התיקון הנ"ל.

עד היום, מס הכנסה לא הכיר לעצמאיים על מלוא ההפקדות לחיסכון הפנסיוני ולמעשה מכיוון שלא היה יתרון מיסוי לטובת הפקדות פנסיוניות, נוצר רובד שלם של שכירים בעלי שליטה שנמצאים כיום ללא פנסיה בכלל או פנסיה מזערית מקופות ישנות.

סעיף 32(9) לתיקון 190 – הברכה של השכירים בעלי שליטה

סעיף 32(9) לתיקון 190 למעשה מאפשר לשכירים בעלי שליטה ולמשפחתם (במידה ועבדו בחברה גם כן) לקבל פנסיה תקציבית ישירות מכספי החברה (מהברוטו) כלומר מדובר בחיסכון מיסוי בגובה של 33% כבר בהתחלה.

זוהי בשורה בעלת משמעויות אדירות, בעזרת תיקון 190, יוכלו שכירים בעלי שליטה ומשפחתם לבצע תכנון מס לגיטימי וליווי לפרישה ובכך לקבוע את גובה הפנסיה התקציבית לה הוא זכאי ולהסתמך עליה לכל ימי חייו.

חישוב פנסיה תקציבית לשכיר בעל שליטה

כל שכיר בעל שליטה אשר ירצה לחשב את גובה הפנסיה התקציבית לה הוא זכאי, יוכל להיעזר בנוסחה פשוטה:

(שכר ממוצע לאורך כל שנות העבודה) X 1.5% X (שנות וותק) = גובה הקצבה החודשית.

אם כך, ישראל ישראלי אשר עבד במשך 20 שנה בחברה שלו וקיבל משכורת בגובה של 20,000 ₪, יהיה זכאי לקבל פנסיה תקציבית מהחברה בגובה של 6,000 ₪ לכל ימי חייו ובמידה וילך לעולמו, אלמנתו זכאית לשארית הכסף.

פנסיה תקציבית לשכיר בעל שליטה – השורה התחתונה

כהרגלנו באתר לירות המגזין אנו אוהבים "לפשט" הטבות מס ונושאים פנסיונים ופיננסים ככל שניתן, אך בנושא פנסיה תקציבית לשכיר בעל שליטה, ישנם מספר פרמטרים שיש לשקול, כגון תיאום מס מהכנסות שונות, שמירת הערך הריאלי של הכסף המיועד לקצבה, פיזור סיכונים של הנכסים השונים אשר ברשות החברה ועוד.

אנו יודעים ומרגישים מהקוראים שלנו, כמה הנושא הזה חשוב ופופולארי, אך נבקש ממכם לפעול בצורה שקולה ולהיעזר באיש מקצוע על מנת לא לייצר מצב של נזק בלתי הפיך.

אנחנו כאן בשביל כל שאלה ובירור ובהצלחה לכולנו!

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
40.77% תשואה.מתקדמים לקרן פנסיה ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.