כך תבנו תיק אג"ח עם אפשרות להכנסה חודשית צפויה

תיק אג"ח מאוד פופולארי בקרב משקיעים סולידים, לאחרונה הצליחו מנהלי ההשקעות לייצר תיקי אג"ח אשר מייצרים הכנסה חודשית צפויה בהתאם לצרכי הלקוח.
הכנסה פסיבית באמצעות תיק אג"ח לפדיון
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

כיום, תיקי השקעות הינם עדיין אפיק השקעות פופולארי למרות החסרונות הרבים שלו, אך הפעם ננסה להתמקד בתת-קטגוריה של משקיעים אשר מנהלים תיק השקעות באופן סולידי ביותר הסובב בעיקר סביב אג"ח (ממשלתי וקונצרני).

אג"ח ממשלתי אפשר הסבר בבקשה?

אג"ח ממשלתי הוא בעצם אגרת חוב שהמדינה מנפיקה עבור הציבור במטרה לגייס ממנו כספים לטובת המדינה בעוד היא מבטיחה ריבית \ תשואה מסוימת ומוגדרת מראש במידה והמשקיע מחזיק את האיגרת עד תום התקופה.

במהלך חיי האג"ח יש תשלומים תקופתיים, כמו כן האג"ח סחיר ולכן משקיע לא חייב להשאיר את ההשקעה אצלו לאורך כל חיי האג"ח ובכך יכול למכור את נייר הערך ברווח או הפסד בהתאם לתזמון בו בחר לממש את הרכישה.

במידה ויחזיק את האג"ח עד תום תקופה, האג"ח ישלם את הקופון האחרון ובכך יסיים את תפקידו בשוק ההון.

אג"ח ממשלתי נחשב למכשיר השקעה סולידי שבפועל מסמן את יציבות הממשלה שהנפיקה את האג"ח כך שבמידה והאג"ח לא ישלם את הקופון, סביר להניח שהסיבה תהיה קריסה משמעותית בכלכלת המדינה.

אז מהו אג"ח קונצרני ?

אגרת חוב קונצרני שייכת לחברה פרטית אשר מנפיקה אגרות חוב במטרה לגייס מהציבור הון זר לטובת השקעות והתפתחות החברה וכמובן מציעה את התשואה שמוכנה לשלם למשקיע שמאמין בחברה ומוכן להחזיק את אגרת החוב עד לתום תקופה.

כמו כן כמובן שניתן למכור את אגרת החוב במהלך חייה , והצלחה בנייר הערך תלויה בתוצאה בעת מכירה.

האם ניתן לייצר תשואה מובטחת בעזרת תיק אג"ח ?

אז התשובה לשאלה שכולם מחפשים היא לא!

לא ניתן לייצר תיק אג"ח בו התשואה מובטחת, אך ניתן לייצר תיק אג"ח בו במידה והמשקיע יחזיק את כל התיק עד לתום התקופה, אזי בהנחה שהממשלות והחברות שהאג"ח שלהן נמצאות בתיק שומרות על מצב כלכלי יציב ובריא, התיק יכול לסיים ברווח.

חשוב לזכור כי במהלך חיי אג"ח דברים רבים יכולים להשתנות כמו גודל החברה, חוזק החברה , יציבות פיננסית , מתחרים ועוד רעשי רקע רבים שעלולים להביא את האג"ח של החברה למצב של להיות או לחדול.

חשוב לבצע בדיקה לפני רכישה של אג"ח ולבדוק את דוחות החברות והממשלות השונות הנכנסות לתיק האג"ח שלכם לטובת פיזור סיכונים נכון ויציב.

תיק אג"ח עם הכנסה חודשית צפויה – כיצד?

נבהיר נקודה חשובה ביותר, הכנסה צפויה היא אינה הכנסה קבועה!

מבנה האג"ח בעל גובה ריבית ידועה מראש מאפשר לנו לבנות תיק אג"ח בעל צפי הכנסה במידה האג"ח ישלם את הקופון שלו במלואו, אך אין לראות זאת בשום צורה כהבטחת תשואה או הכנסה.

אם כך, כיצד כן ניתן לייצר הכנסה חודשית מסוימת?

מילת המפתח כאן היא: מח"מ (משך חיים ממוצע)

בשנים האחרונות תיקי אג"ח ממוקדי מח"מ מדורג הפכו להיות פופולארים ביותר בקרב המשקיעים הסולדים, אשר בונים את התיק בשילוב בין אורכי מח"מ שונים.

שילוב מח"מ שונה בין אג"ח לאג"ח ותשלום קופונים צפויים באופן חודשי, רבעוני, חצי שנתי ושנתי על מנת לצור הכנסה ברורה חודשית מהקרן שאותה השקענו.

דוגמא פשוטה: משקיע שיש לו כ-1,000,000 ₪ ומעוניין לבנות תיק אג"ח מדורג בלבד, יוכל ולרכוש אג"ח בעלי מח"מ בינוני ונקודות יציאה ותשלום משתנים ולפרוס אותם על פני 7-10 שנים, כך שהתשואה הצפויה נעה סביב ה-3 אחוזים בשנה.

במילים אחרות, משקיע אג"ח מתוחכם, יכול להגיע להכנסה צפויה של כ-2,500 ₪ בחודש וללא פגיעה בקרן.

נבהיר ונדגיש שוב שהכנסה צפויה היא אינה הכנסה קבועה וודאית ושינויים יכולים ואמורים לקרות בתיק תוך כדי תנועה שכן שוק ההון דינמי וכך גם התיק האג"חי צריך להיות.

על מנת לבנות תיק אג"ח מסוג זה צריך לדעת להכיר את המח"מ השונים , ממשלות אטרקטיביות , סדרות אג"ח תקינות וחברות יציבות.

אז תיק אג"ח זהו תיק אנונה יציב יותר?

לא בהכרח יותר יציב אך יותר צפוי , כלומר משקיע שמוכן להכניס אל תיק ההשקעות שלו מניות מאפשר לעצמו פוטנציאל השקעה גבוה יותר אך גם סיכון גבוה יותר וגם הוא יכול לקבל אנונה קבועה מהתיק.

אם אתם חושבים לבנות תיק אג"ח עם תזרים שוטף מומלץ לפנות למנהלי תיקי השקעות מבתי השקעות מתחמים בנושא לטובת ניהול התיק שלכם!

מה תמצאו בכתבה

  • תיק השקעות
  • 9 דקות
התנודתיות הגוברת של שוק ההון, בשילוב עם העלאת שיעור הריבי...
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.