קרנות פנסיה ברירת מחדל – כיצד ניתן למקסם את הפנסיה?

קרנות פנסיה ברירת מחדל הפכו פופולאריות מאוד בימים אלו, וכאשר ההיצע גדול, חשוב לבחון את הנתונים לעומק ולבצע את הבחירה הנכונה אשר תגדיל לנו את הפנסיה בעתיד.
אישה עם לוגו אלטשולר שחם מאחוריה שבחרה בקרן פנסיה ברירת מחדל
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

קרנות פנסיה ברירות מחדל הפכו להיות תופעה בשנים האחרונות ונראה שכל חברת ביטוח שמנהלת קרן פנסיה מנסה לגייס לקוחות רבים לשורותיה, בשיווק האגרסיבי שמציף אותנו בכל מקום, כל חברת ביטוח או בית השקעות מושך ליתרונות שלו בין אם הוא ראשון בתשואות או הזול ביותר בעלויות.

אז מה יותר חשוב איכות הניהול או דמי הניהול ?

זאת בהחלט ההחלטה קשה ביותר שכל משקיע נאלץ לבצע, במיוחד כאשר מדובר בקרן הפנסיה אשר כל מטרתה היא לשמור עליו בערוב ימיו, מתוך החשש מהעתיד הלא נודע, הטיעון שדמי ניהול זולים בהכרח ישמרו על הפנסיה, מתחיל להישמע הגיוני.

אך האם חייבים להתפשר על תשואה על מנת ליהנות מפנסיה חודשית מכובדת?, מהם הפרמטרים הנוספים שעלינו לבחון כאשר בוחרים קרן פנסיה ברירת מחדל?

כספי הפנסיה שלנו הם תוצאה של עשרות שנות עבודה, שכר משתנה וחוקי רגולציה שונים ולכן חשוב שנכיר ממה הם מורכבים וכיצד נוכל להגדיל את גובה הצבירה לפני שנדרש לבחור מי ינהל את קרן הפנסיה שלנו ובאילו דמי ניהול.

מהי קרן פנסיה?

קרן פנסיה היא מכשיר פנסיוני אשר מופקדים אליו סכומי כסף שהם נגזרת של השכר המובטח שלנו במקום העבודה , אחוזי ההפרשה לפנסיה עלו עם השנים וחוק פנסיה חובה מחייב את כל המעסיקים להפקיד לעובדים על פי חוק ואילו חוסר הפקדה עלולה לגרור תביעות ופגיעה בזכויות בסיסות בעובד.

חשוב להבין כי הבעיה העיקרית של רבים מהפורשים מגיעה כאשר לאחר שנים של עבודה מגלים הפורשים שלאורך השנים לא הפקידו לנו על פי גובה שכר המלא.

מהו שכר פנסיוני מובטח ?

שכר חודשי מורכב משכר בסיס, שעות נוספות ועמלות. קיימים מעסיקים שמבצעים שכר מחולק , הכוונה בשכר מוחלק הוא שמראש נקבעת המשכורת החודשית אך היא מחולקת לשכר בסיס ושעות נוספות.

אלו לרב נחשבות משרות אמון בהם העובד יכול לסיים את עבודתו מוקדם יותר ולצאת לביתו ואילו התשלום אינו נפגע ואף להיפך, יום העבודה המוגדר עלול להסתיים אך העובד יישאר לבצע את עבודתו.

ניקח דוגמא של שכר ברוטו העומד על 10,000 ₪ ואילו השכר המובטח הינו 8,000 ₪ כלומר כל ההפרשות הפנסיונית מופרשות לפי שכר של 8,000 ₪ בלבד ולכן באופן אוטומטי ניתן להבין כי הפנסיה תהיה נמוכה ב20% מהפנסיה הצפויה במידה והיו מופרשים הכספים הפנסיונים על השכר המלא.

כיצד משלמים את תשלומי הפנסיה?

בשנת 2019 תשלומי ההפרשות הפנסיונית הינן 6% תגמולי עובד , 6.5% תגמולי מעסיק ו8.33% פיצויים בהנחה שהיה מוצר פנסיוני פעיל ובמידה ולא היה, המעסיק יכול לבחור להפריש רק 6% פיצויים.

בדוגמא מספרית על שכר מובטח של 10,000 ₪ יפקדו עבורו כל חודש 2,083 ₪ כל חודש , כלומר בשנה 24,996 ₪ ולאורך 35 שנות עבודה 874,860 אלף ₪ וזאת לפני תשואה ודמי ניהול שנתיים.

נחשב את גובה הפנסיה החודשית במקרה הזה, אם נתעלם מדמי ניהול ותשואה, נכון לשנת 2019, גובה הפנסיה תעמוד על סכום של כ-4,375 ₪ (קיימת סטייה אפשרית כתוצאה מתוחלת חיים ומקדם קצבה משתנה).

4,375 ₪ פנסיה חודשית לאדם אשר שהשתכר עד כה ב10,000 ₪ ברוטו בחודש או כ-8,500 ₪ נטו לביתו. הפער משמעותית! ולכן ללא עזרה והכוונה, רמת החיים של אותו חוסך עלולה להיפגע באופן ניכר.

אז כיצד ניתן להגדיל את הפנסיה?

נחזור לשני הפרמטרים העיקריים , הראשון היה דמי ניהול הרי ברור שאם דמי הניהול יהיו נמוכים יותר , הסכום שיישאר עבורנו הינו גבוה יותר ולכן דמי הניהול חשובים וקרנות הפנסיה ברירות המחדל בהחלט מצליחות לספק מענה בנושא.

אך מה עושים עם בחירת מנהל ההשקעות , הרי לאורך שנים ניתן לראות כי מנהלי השקעות מובילים דורשים דמי ניהול גבוהים יותר אך המשקיעים שבחרו לנהל את כספם תחת אותם מנהלי השקעות נשארים עם סכומי כסף גבוהים יותר לאורך השנים.

לכן השילוב בין דמי הניהול הנמוכים לבין מנהלי השקעות מקצועיים הינו שילוב מנצח שיכול להגדיל את הפנסיה החודשית באלפי שקלים.

קרנות פנסיה ברירת מחדל – השורה התחתונה

בשנת 2018 אחד מבתי ההשקעות שזכו במכרז היה אלטשולר שחם , אלטשולר שחם הינו בית השקעות שנמצא בין מנהלי ההשקעות המובילים במשק בשנים האחרונות ובהחלט יש מקום לבדוק את ניהול הכספים תחת המעטפת של אלטשולר שחם.

כמו כן קרנות הפנסיה הנוספות שעומדות תחת הכותרת של ברירות המחדל מצליחות להציג תשואות אטרקטיביות ולכן בהחלט מהוות איום על פני קרנות הפנסיה המתחרות שאינן מציעות את דמי הניהול של ברירות המחדל.

אל תהיו שאננים , חשוב להיות עם יד על הדופק בכל הנוגע לתכנון פרישה נכון כבר בתחילת הדרך ובכך למקסם את הרווחה הכלכלית בעת פרישה.

מה תמצאו בכתבה

  • קרן פנסיה
  • 3 דקות
במידה ואתם צריכים לבצע משיכה מקרן פנסיה, ראוי שתכירו את ה...
40.77% תשואה.מתקדמים לקרן פנסיה ומרוויחים!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.