קופת גמל להשקעה – הסבר פשוט וקצר

קופת גמל להשקעה מהווה אלטרנטיבה מצוינת לכל אפיקי ההשקעה לכספים נזילים, שילוב של נזילות והטבות מס הפכו את המוצר הזה לאטרקטיבי בקרב החוסכים.
קופת גמל להשקעה חיסכון בנקאי
אם רוצים, אפשר גם רק להקשיב 🎧

משרד האוצר שם לו כמטרה לעודד את ציבור החוסכים להגדיל את הקצבות שלהם לעת פרישה. ומתוך המחשבה הזאת הוא הציג את קופת גמל להשקעה. זהו מוצר פנסיוני המאפשר לחוסכים להפקיד או למשוך כספים בכל עת וללא קנסות ובנוסף להוון את כספי החיסכון לקצבה בגיל פרישה עם פטור מלא ממס רווחי הון.

יועץ בכיר באחד מבתי ההשקעות תיאר את קופת הגמל להשקעה כשילוב של פוליסת חיסכון וקרן פנסיה. נסביר את כוונת "המשורר", בקופת גמל להשקעה כל אזרח רשאי להפקיד כספים נזילים ובמעמד עצמאי עד תקרה של 70,000 ₪, יחד עם זאת, יוכל אותו חוסך למשוך את כל או חלק מקופת הגמל בכל עת וללא קנסות (עד כה זהה לפוליסת חיסכון). בהגיעו לגיל פרישה, יוכל החוסך להוון את הכספים שנצברו לקצבה הפטורה ממס רווחי הון. (בדומה לקרן פנסיה).

קופת גמל להשקעה היא אינה קופת גמל "רגילה"

אל תיתנו לשם קופת גמל להטעות אתכם, קופת גמל להשקעה אינה פועלת באותו אופן כמו קופת גמל "רגילה". בקופת גמל "רגילה" אתם למעשה חוסכים אך ורק לעת פרישה דרך הפקדות מעסיק או הפקדות עצמאיות. בזמן שקופת גמל להשקעה אינה יודעת "לקבל" הפקדות ממעסיקים אלה רק כספים נזילים (בהפקדה חד פעמית או בהפקדות שוטפות) עד גובה התקרה של 70,000 ₪.

קופת גמל להשקעה, למי זה באמת מתאים?

כמעט כל אפיק השקעה יכול לשווק עצמו כאטרקטיבי ביותר, המומחיות של יועצי השקעות מוסמכים היא למצוא עבורכם את אפיקי ההשקעה הנכונים ביותר עבורכם בכל נקודת זמן.

בחרנו להציג עבורכם את יתרונות קופת גמל להשקעה לאוכלוסיות שונות:

  • חיילים משוחררים – לאחרונה אנו רואים מגמה ברורה של צרכנות נבונה יותר בקרב הצעירים, חיילים רבים משתמשים בקופת הגמל להשקעה כאפיק חיסכון לטיול החלומות שלהם או התואר הנחשף. הפקדת פיקדון הצבא מהווה בסיס ראשוני ועליו מבצעים הפקדות שוטפות עד התקרה.
  • זוגות צעירים – כל זוג צעיר בתחילת דרכו חולם על האירוע הגדול ביותר בחייהם והוא החתונה שלהם. תקרת ההפקדה לקופות גמל להשקעה לזוג הינה 140,000 ₪ שזהו תקציב ממוצע למרבית החתונות. גם כאן, לא קיימת אלטרנטיבה בנקאית טובה יותר.
  • משפחה מרובת ילדים – משפחה בעלת 3-5 ילדים יכולה להפקיד לקופת גמל להשקעה תקרה של כחצי מיליון שקל. בסכום הנ"ל יוצא לכם בבנק לנהל תיק קרנות נאמנות בדמי ניהול של למעלה ל1.5% בזמן שקופות הגמל להשקעה יגבו ממכם בממוצע 0.65% לניהול של אותו בית השקעות.
  • סבא וסבתא – בהגיעכם לגיל השלישי, מטרת החיסכון שלכם היא לטובת הגדלת קצבת הפנסיה. קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לנהל את כספכם במסלולי השקעה שונים ובהגיעכם לגיל פרישה, להוון את הכספים לקצבה ללא אירוע מס.

בנוסף חשוב לזכור, קופת גמל להשקעה היא אינה קופה משלמת ולכן הכספים שצברת בקופה יועברו לקרן הפנסיה שלכם ומשם תופרש לכם כקצבה. קיימים היום מספר אלטרנטיבות לקרן הפנסיה כגון תיקון 190 ו-טופ גולד ואנו ממליצים לכם לבדוק אותם.

אילו קופות גמל יש בשוק? כמה עולות? ומה הם עשו?

נכון לרגע כתיבת הפוסט הזה, קופות הגמל להשקעה מנהלות כחצי מיליארד שקל. כאשר הקופה הגדולה שייכת לקופת גמל להשקעה של אלטשולר שחם אין ספק שקופת הגמל להשקעה הפכה למוצר פופולארי בקרב החוסכים בשל מגוון היתרונות שבו. דמי הניהול המקסימליים בקופות הגמל להשקעה הן: מצבירה – 4% , מהפקדות – 1.05%

אומנם ענף קופות הגמל להשקעה מציעה מבחר גדול מאוד של בתי השקעות ומסלולים, בחירת מסלול קופת גמל להשקעה היא אינה חתונה קתולית ותוכלו לבצע מעבר בין מסלולים ואף גופים שונים (בתי השקעות, חברות ביטוח) מבלי אירוע מס או אובדן של הקרן.

מה תמצאו בכתבה

  • קופת גמל להשקעה
  • 2 דקות
רבים מההורים מתחילים לחסוך לילדיהם כבר בגיל קטן מתוך מחשב...
46.74% תשואה.מתקדמים לקופת גמל להשקעה מנצחת!
כל הזכויות שמורות לאתר לירות
אלפי מבקרים כבר נרשמולניוזלטר המשובח שלנו

הרשו לנו לשלוח לכם מדי פעם עדכונים חשובים הנוגעים לכסף שלכם, בין אם בנושא פנסיה או השקעות מעבר לים.